Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Digitale oliemeter 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Digitale oliemeter
Het volgende doet zich voor:

Als je start krijg je in je dagtellerscherm het oliepeil te zien in de vorm van bolletjes. Volgens mij is de sensor daarvan van slag bij mij. Volgens die meter is namelijk mijn olie op. Maar de volgende dag is ie weer helemaal vol. Of half vol. Of 3/4 vol. Beetje lastig om daar op te vertrouwen, dus. Ik heb handmatig gepeild (met de stok) en hij is gewoon vol. Maar ik wil eigenlijk wel op dat digitale ding kunnen vertrouwen.

Iemand bekend hiermee? Zijn er meer mensen die dit hebben? En zo ja, wat is er aan te doen? :smt017 Sensor vervangen? Kan dat ding gereset worden of zo?


01 jan 2008 13:10
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Digitale oliemeter
Dat probleem heeft iedereen. Is geen probleem dus. De enig betrouwbare manier om olie te peilen is gewoon op z'n ouderwets. Zelf de peilstok uitnemen dus.

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


01 jan 2008 13:31
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Digitale oliemeter
Ho Ho Ho Ho Ho, dat probleem heeft niet iedereen. Het gaat om een citroen dus sommigen hebben er last van, anderen accepteren het, en voor weer anderen is het een onbekend verschijnsel. Ik behoor tot de laatste groep. Alleen wanneer ik de motor uitdoen en kort daarna weer start is alle olie nog niet teruggezakt, en werkt de indicator goed. geeft dus te weinig aan.
Johan


01 jan 2008 13:35
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Digitale oliemeter
Ik heb er volgens de digi te veel in zitten maar op de stok staat het gewoon gezond '1mm onder max'.

Zoals we in het leger altijd zeiden: Vertrouwen is goed, controle is beter...


01 jan 2008 14:08
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Digitale oliemeter
Op Problemcar.nl wordt ook over de oliepeil indicator problemen gesproken. Het is inderdaad een bekend verschijnsel en doet zich, volgens hun, vooral voor na olieverversen. Na verloop van tijd komt het blijkbaar weer goed. Ik wacht bij mij nu 1500km na de beurt maar de oliepeil indicator werkt nog niet goed. Op zich is dat geen ramp, ik ga er zelfs geen beroep op de garantie voor doen. Wat me wel een beetje stoort is dat bij mijn laatste 3 Peugeots (307 1.6, 406 1.8Aut en 206 2.0HDi) de oliepeil indicator wel normaal werkte. Vreemd, is toch hetzelfde ding.


23 jan 2008 22:29
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.