Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
 kofferbak gaat vanzelf van het slot 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 30 apr 2007 15:30
Berichten: 5


Naar boven
Bericht kofferbak gaat vanzelf van het slot
Als ik mijn contact uitzet dan gaat mijn kofferbak vanzelf van het slot. Hierdoor staat hij dus open en gaat de auto niet op de centrale vergrendeling. als ik mijn kofferbak dan dicht doe en even wacht, dan gaat hij weer van slot (hij gaat dus open, je hoeft de knop in de klep niet in te drukken om de kofferbak te openen). Ik kan hem alleen afsluiten door hem dicht te doen en meteen met de afstandbediening de centrale vergrendeling af te sluiten...

Kan iemand mij vertellen of dit iets is dat je kan instellen of dat er iets defect is met de ontgrendeling/ motortje van de kofferbak of de centrale vergrendeling?


26 dec 2007 22:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Klinkt als een hangende schakelaar voor het openen van de kofferklep.
Heb iets vergelijkbaars (maar dan mechanisch) met de ZX gehad: daar bleef de knop (de slotcilinder) vaak hangen als je de deur opendeed. Als je dan probeerde of de auto dicht was (wat ik van o.a. de Xantia gewend was) bleef het slot vaak hangen waardoor tijdens het rijden vaak spontaan de kofferklep open ging.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


26 dec 2007 22:42
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 30 apr 2007 15:30
Berichten: 5


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Is dat iets wat je zelf kan verhelpen of moet dat bij de garage worden gerepareerd?


26 dec 2007 23:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Geen idee. Ligt er ook aan hoe handig je bent.
Bij de ZX heb ik het kunnen verhelpen door de boel uitelkaar te halen, schoon te maken en flink in te spuiten met siliconenspray (daardoor schrankte de boel nog wel door de slijtage, maar bleef in ieder geval niet meer hangen).

soms kun je dat soort problemen nog vrij goed oplossen door een keer uit elkaar te halen en schoon te maken.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


26 dec 2007 23:27
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08
Berichten: 377
Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
inderdaad herkenbaar, ook bij mij. hadden we bij de xsara, daar was het een kwestie van schoonmaken, en bij de c5 was het dat de knop om 'm open te doen, iets naar links of rechts verschoof waardoor hij bleef haken.

_________________
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois


EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)


27 dec 2007 09:32
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 30 apr 2007 15:30
Berichten: 5


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Thanks, ik ga vandaag meteen kijken of ik het kan verhelpen...


27 dec 2007 12:08
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 30 apr 2007 15:30
Berichten: 5


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Het probleem is verholpen... Ik heb de knop om de kofferbak te openen ingespoten met WD-40 (door de openingen er naast). Vervolgens even in laten werken en hij werkt nu weer normaal. Nu kan het daar door komen of omdat ik de knop van de vergrendeling die op het dashboard zat heb ingedrukt tijdens het rijden... Hoe dan ook hij werkt weer zoals het hoort.

Ik ben overigens ook even bij de Citroendealer langs geweest om te vragen of die wist wat het probleem kon zijn. Echter wisten ze het daar ook niet, want ze hadden nog nooit van dit probleem gehoord en zouden ze het moeten onderzoeken.

Nogmaals bedankt voor de tips!!!


27 dec 2007 19:32
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 30 apr 2007 15:30
Berichten: 5


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Voor het geval er meerdere mensen zijn die het probleem krijgen:

na een paar dagen kwam het probleem weer terug. Toen toch maar de bekleding (aan de binnenzijde) van de achterklep verwijderd. Vervolgens de afdekplaat waarin de knop zit om de klep te openen verwijderd. Deze knop kun je dan (voorzichting) uit elkaar halen. Vervolgens bleek dat de schakelaar in de knop bleef hangen waardoor hij contact bleef maken en daardoor steeds de klep open ging. Deze schakelaar schoongemaakt en ingevet waardoor hij weer soepel werkte. De klep weer opgebouwd en nu werkt hij weer zoals het hoort.


04 jan 2008 12:20
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 okt 2007 10:18
Berichten: 16
Woonplaats: sittard
Auto: C5 2.2 HDI break
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 223000


Naar boven
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Even voor mijn informatie:

was het de klep of de ruit die open gaat?

Bij is het de ruit die iedere keer vanzelf opent.

mvg
Roger


11 jan 2008 09:41
Profiel
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Da's toch duidelijk als je de beschrijving leest: bekleding van de achterklep af om bij de schakelaar te komen.
De schakelaar van de ruit zit op de ruit zelf en daarvoor hoef je dus geen bekleding los te maken...


11 jan 2008 12:18
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Hetzelfde probleem heb ik vorige week gahd, Garage is anderhalf uur bezig geweest.
Probleem was, nadat ik op het forum hads gekeken, snel opgelost; nieuw platsic slot (binnenzijde) en klaar.
de bedrading was ook aan het oxideren, dus da's ook geen lekkere start,\
de aangesloten computer gaf trouwens GEEN storingen aan. Citroen van der Maat in Hoorn had nooit van het probleem gehoord. Ben dus toen naar m'n eigen garagedealer gegaan, Peter Peters in Hoorn. probleem was direct verholpen.
Dus ik ben weer :D


12 feb 2008 13:50
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Dat probleem herken ik sinds gisteren ook. Als ik mijn break met de AB open doe springt de achterklep ook van het slot en staat open. Hoor het slotje telkens open en dicht gaan.
Wil vanmiddag even kijken en misschien met W 40 oplossen zoals hier eerder beschreven. Eens proberen wat ie dan doet........


02 maart 2008 12:00
Bericht Re: kofferbak gaat vanzelf van het slot
Probleem is opgelost...... nieuw slotje erin :)


15 maart 2008 09:28
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.