Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Yatour kuren/storing (?) 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat
Opties: Navi, JBL, PDC, Stoelverwarming, Xenon meedraaiend, Lane departure warning, Mistlampen, Leder
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10103
Productienummer: 10135
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 228822
Kleur: Gris Iceland

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Yatour kuren/storing (?)
Goedenavond allen,

Enige tijd geleden heb ik een yatour aangesloten (deze versie). Bluetooth versie dus.
Ik heb de RT3-can met de "meest recente" software, 6.63 als ik me niet vergis.

Nou heeft ie al sinds de installatie wat aparts;
na het starten/contact aanzetten/radio aanzetten kan je met de source knop (op de unit dan wel stuurbediening) switchen naar de yatour, maar springt deze na een seconde terug op de radio. Als je dan weer op source drukt blijft ie op de radio en is de yatour nergens meer te bekennen. Ondertussen blijft de yatour wel aan, want ik kan gewoon met bluetooth koppelen. Als je het contact uit zet, vervolgens weer aan en dan op source drukt, springt ie op de yatour en blijft deze ook verbonden. (Have you tried turning it off and on again? Yes, maar om dat nou elke keer te doen...) Hierna kan je zonder problemen tussen radio en yatour blijven schakelen.
De yatour is aangesloten op de poort waar eerst de (affabriek) cd-wisselaar op aangesloten zat. Deze kabel is aan beide kanten los (uit de radio en uit de wisselaar gehaald). Met de wisselaar heb ik dit natuurlijk nooit gehad.
Ik heb overigens de JBL set, maar het lijkt me dat dit dan ook met de wisselaar moeilijkheden had moeten geven. Dat is de enige aangepast factor.

Wat ik heb geprobeerd:
-Op internet kom je de "dark reset" tegen (dark knop ingedrukt houden) Deze reset geeft hetzelfde effect als uit en aan zetten: hij blijft het goed doen, tot dat je later weer in de auto stapt, dan moet ik mijn ritueel weer uitvoeren.
-De yatour meermaals opnieuw aangesloten.
-Het loshalen van de accupool, rempedaal ingetrapt houdend incluis.

Dus mijn vraag: (her)kent iemand dit? Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Zou het bijvoorbeeld helpen om de noemer "CD" in de lexia te laten veranderen in "MP3" oid (al dacht ik dat het puur de benaming voor in het scherm was en geen andere functies had)?

Ik hoor het graag, wie het weet mag het zeggen. Als je het niet weet ook, de lamme helpt de blinde.

C5 3.0 V6 24V Exclusive Berline Automaat 2001, Gris Aluminium, 155k km (verkocht)

28 jun 2018 20:19
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ]