Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Ik heb recentelijk stoelen uit de ph1 in de ph2 geïnstalleerd. Stekkers omgezet waarbij met name gelet op de bedrading. Nu krijg ik foutcode B608 (lexia) Rechter stoel ontsteker niet aan massa of iets dergelijks.
Ik weet het even niet meer.
Het kan zijn dat ik de 2airbag draadjes verwisseld heb, er zitten er maar 4. De 2 andere zijn voor de gordel vast detectie en die werkt goed. Ik wil niet straffeloos de 2 draadjes om gaan wisselen, ik weet niet of dat problemen gaat geven met spontaan ploffende airbag en zo.


23 jun 2018 08:03
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Je hebt een aansluitfout gemaakt. Gezien de foutcode heb je waarschijnlijk een airbagaansluiting aangesloten aan de massa.

De airbag heeft twee draden, het maakt niet uit als je deze omwisselt. Er is ook een massa-aansluiting om de stoel van een goede massa te voorzien. Vermoedelijk heb je één van de airbagdraden doorverbonden met de massadraad.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 jun 2018 09:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Even resumé.
Vanuit de stekker gaan er 2 draadjes naar de gordelclip, dan loopt er 1 draadje van daaruit door naar d3 airbag, en vanuit de stekker de andere airbag draad.
Dus als de gordel niet om: is gaat ook de airbag niet aan. Gordel om dan gaat de airbag wel af... hopelijk niet maar....

Ik heb 2 oranje draden, een gele en een geelgroene.
De airbag is 1oranje draad en de gele,(zo zat het oorspronkelijk op de ph2 stoelen die er uit zijn) de andere oranje met de geel groene gaat naar de gordelclip. Die werkt..
Of moet ik de oranje draad gordelclip tevens op de oranje draad airbag...zetten?


23 jun 2018 09:51
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Het kan ook zijn dat ik de stoel even moet aarden, ofwel massa draadje eraan verbinden.

De ph1 stoelen kwamen 3 draden uit, bruin blauw en zwart.
Bruin en zwart naar gordel lip, blauw naar airbag en zwart werd vanuit gordelclip doorverbonden met andere aansluiting airbag.
Dus geen gordel om, geen airbag die ploft.

De ph2 aansluiting heeft 2 oranje draden, oranje geel naar airbag, de andere 2 op de gordelclip.

Dus feitelijk zou ik de aansluiting moeten maken zoals in ph1... Om de storing weg te krijgen. Ofwel een oranje laten vervallen en de andere via de gordelclip doorlussen naar de airbag.


23 jun 2018 12:18
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Kleuren zeggen weinig bij Citroën, wel de draadnummers die erop staan.

Ik zal straks kijken of ik in SEDRE de betreffende schema's kan vinden, dan stuur ik ze je wel. Geef voor de zekerheid even de laatste 8 cijfers van je VIN van deze C5.
Maar ik ben eerst even een paar uurtjes weg ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 jun 2018 12:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Vf7rerfjf76726534


23 jun 2018 14:12
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Via je VIN heb ik het schema gevonden van de airbags en de gordels zoals die in jouw auto zitten. Dat zal ik je zo sturen.

Maar daar staat uiteraard niet op hoe dat zit bij de stoelen die je uit de PH1 gehaald hebt. Heb je daar referenties van? Dan kan ik ook dat schema opzoeken.

En zijn dat elektrisch bediende stoelen? Zo ja, waar heb je daarvoor nu de spanning vandaan gehaald?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 jun 2018 17:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Zijn geen elektrisch bediende stoelen, gewoon standaard ph1 stof, ook geen stoelverwarming.
Origineel leer uit de ph2 vond het vrouwtje niets, dus mocht hem kopen, mits de stoffen stoelen enz overgezet werden. Vandaar...
Stoelen uit de ph2 had wel stoelverwarming, maar ook niet elektrisch verstelbaar. Bedrading daarvoor ligt er wel.

De storing betreft wonderwel alleen de passagiers zijde, wonder boven wonder zit de bestuurdersstoel enz blijkbaar wel goed aangesloten.
Ook de gordelbevestiging passagiers zijde werkt wel goed. Wordt de gordel tijdens rijden af gedaan, dan krijg ik dit gelijk op de display te zien en te horen.


23 jun 2018 18:24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
BJG schreef:
Je hebt een aansluitfout gemaakt. Gezien de foutcode heb je waarschijnlijk een airbagaansluiting aangesloten aan de massa.

De airbag heeft twee draden, het maakt niet uit als je deze omwisselt. Er is ook een massa-aansluiting om de stoel van een goede massa te voorzien. Vermoedelijk heb je één van de airbagdraden doorverbonden met de massadraad.


Volgens de lexia is het juist gebrek aan een massa aansluiting. Misschien toch het stoel frame met een extra draadje aarden.


23 jun 2018 18:41
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Zat er leer in je nieuwe C5?
Dat is er dan later in gezet, af fabriek was dat velours
Citaat:
TYPE INTERIEURBEKLEDING VELOURS OTTI PZ
KLEUR BEKLEDING FY
En ook geen stoelverwarming af fabriek.
Mogelijker wijs zit daar dan het probleem, omdat het dan geen originele bedrading is die er in zit.

Op het schema dat ik je gestuurd heb kun je zien waar de massaverbindingen zitten. Een daarvan is MC 35, bij de middentunnel.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 jun 2018 18:57
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
?
Zit toch al vast op het staal v/d koets?


23 jun 2018 18:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Klopt en frame heeft ook massa. Het is volgens de lexia de pyrolitische spanner die geen massa heeft, en daar ben ik helemaal niet aan geweest, die zit in de midden stijl.


23 jun 2018 19:24
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Pyrolitische gordel, om precies te zijn


23 jun 2018 20:11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Misschien kan het geen kwaad als ik de connectors er af knip en de hele zaak 1op 1 door soldeer, het kan nl ook een slechte stekker verbinding zijn zit ik me net te bedenken.


23 jun 2018 20:39
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Genem schreef:
De ph1 stoelen kwamen 3 draden uit, bruin blauw en zwart.
Bruin en zwart naar gordel lip, blauw naar airbag en zwart werd vanuit gordelclip doorverbonden met andere aansluiting airbag.
Dus geen gordel om, geen airbag die ploft.

De ph2 aansluiting heeft 2 oranje draden, oranje geel naar airbag, de andere 2 op de gordelclip.

Dit klopt niet, daar zit het probleem. Zowel ph 1 als ph2 staan de zijairbags niet in serie met de gordel.

De aansluiting die naar de gordel lijkt te lopen zou wel eens de massa kunnen zijn. Meet maar eens. De airbag heeft gewoon twee aansluitingen waarbij polariteit niet uitmaakt.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 jun 2018 22:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.