Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 15 jun 2016 19:24
Berichten: 266
Auto: Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
En dank voor het opzoeken.
Ik was vanmiddag bij c5-2010 voor wat spulletjes. Hij had ook nog een compleet oprolmechanisme met ontsteker. Welwillend deze getest, en de mededeling blijft terugkomen. Dan blijft nog over de bedrading, die ga ik op mijn gemakje eens stuk voor stuk doormeten (het zijn er gelukkig maar 2) oranje en geel. Nader bericht volgt nog.


26 jun 2018 16:56
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15778
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Heb je ook de heupgordel van de passagiersstoel getest? Die heeft z'n eigen pyro-element, dat zit onder de bekleding van de dorpel.

Als je links en rechts met elkaar vergelijkt zie je dat de heupgordel links met een bout aan de carrosserie vast zit.

Rechts zit 'ie aan een dikke staaldraad, die gaat naar beneden naar een mechanisme met een pyro-element. Op dat element zit een stekker, en de aansturing ervan gebeurt niet simultaan met de oprolgordel-activering
Bijlage:
PH2 heupgordel passagier.jpg

Daar zou dan een fout in kunnen zitten.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 jun 2018 17:07
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 15 jun 2016 19:24
Berichten: 266
Auto: Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Die heupgordel heb ik idd getest, met andere, met en zonder stekker. De fout bleef dus hier zit het probleem. De testgordelspanner van c5-2010 is zeker goed.
De test zonder stekker had een nieuwe andere foutcode moeten geven. Dus voorzichtige conclusie, ergens in die bedrading, die onder de voorstoelen ergens weg loopt, moet het probleem zitten. Het kan zomaar dat met het verwijderen en plaatsen ergens een draadje geplet is. Dit is dus een zoek klus. Ik weet nu zeker dar de pyrotechnische spanner (uit de lexia foutcode omschrijving) als hardware goed is.


26 jun 2018 17:58
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15778
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Ik begrijp hieruit dat je zowel die heupgordel-spanner als ook de oprolgordel van C5-2010 getest hebt.
Dat heb je dan gedaan met die twee van C5-2010, elk aangesloten op de afzonderlijke stekkers in jouw C5?

Als dat zou is, lijkt het inderdaad waarschijnlijker dat het in de bedrading zit, dat is de bundel 46 HAB die je op een van de tekeningen ziet.
Die lopen zo te zien van de aansluitingen van die twee spanners 6568 en 6576 naar de hoofdbundel 46 HAB waar ook de stoelen op aangesloten zitten.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 jun 2018 18:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 15 jun 2016 19:24
Berichten: 266
Auto: Break 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234000
Kleur: Zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Dat klopt inderdaad JW. Beide stekkers getest.. Uiteraard zou ik zeggen..


26 jun 2018 18:16
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 15778
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Na omwisselen stoelen ph1 naar ph2 foutcode b608
Duidelijk :smt023
Ik vroeg even door omdat er eerder in dit draadje sprake was van misverstanden, vandaar ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


26 jun 2018 18:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: