Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Foutcode P0597 (C4 2.0i 16V aut 2005)
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=19851
Pagina 1 van 1

Auteur:  Ccinq [ 11 maart 2018 14:17 ]
Berichttitel:  Foutcode P0597 (C4 2.0i 16V aut 2005)

ik zie met de diagbox deze fout staan (auto van mijn dochter), maar auto rijdt normaal (vin VF7LCRFJF74358968 ). Op AMT lees ik:

"Peugeot heeft voor deze motoren onlangs de thermostaat gemodificeerd. Oorspronkelijk is dit voertuig uitgerust met een elektrisch gestuurde thermostaat (onderdeelnummer 1338 E4). Als je deze besteld krijg je nu een conventionele thermostaat (onderdeelnummer 1338 A0). De stekker die op de oorspronkelijke thermostaat zat dien je los te laten hangen. Uiteraard wordt er een foutcode in de motorsturing gezet, nl. P0597 Gestuurde thermostaat. Het check engine lampje blijft uit.
Attent zijn dus als je de code P0597 tegen komt."

Zou dat hier ook het geval kunnen zijn? Weet niet of de thermostaat ooit is vervangen, maar zou natuurlijk kunnen met 160.000 km. Kan ik dat makkelijk zien/controleren?

Auteur:  BJG [ 11 maart 2018 20:46 ]
Berichttitel:  Re: Foutcode P0597 (C4 2.0i 16V aut 2005)

Ja dat kan heel goed. Dan zie je ergens bij de thermostaat, dat is daar waar de dikke radiator slang de motor verlaat, en los hangende gele stekker.

Auteur:  Ccinq [ 12 maart 2018 00:12 ]
Berichttitel:  Re: Foutcode P0597 (C4 2.0i 16V aut 2005)

Gaan we daar van de week eens kijken, dank

Auteur:  Raphael_D [ 12 maart 2021 23:01 ]
Berichttitel:  Re: Foutcode P0597 (C4 2.0i 16V aut 2005)

Goedendag beste forum lezers,

Vandaag de auto (C5 - 2005) laten keuren en daar kwam dezelfde foutcode uit als bij de topic starter.
Gelijk hier op het forum aan het rondkijken en kwam op deze topic uit. De stekker waar in dit topic over gesproken word zal ik morgen eens naar kijken.

Verder zie ik wel dat de oorspronkelijke 1338 E4 nog wel geleverd word alleen zie ik dat die op 105°C afgesteld sta en de conventionele 1338 A0 op 89°C.
Een hogere afgestelde temp is toch ook een betere verbranding?

Als ik nog een originele heb met stekker en die is defect aan het raken kan ik er weer gewoon één inzetten van 105°C of is het beter gebleken dat die van 89°C beter werken.

Vriendelijke Groet,
Raphaël

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/