Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 C5 ph 1 2.0 benzine P1160 en P1112 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht C5 ph 1 2.0 benzine P1160 en P1112
Ook ik werd de afgelopen dagen onaangenaam verrast met een steeds terugkerende storing (P1160) en de daarbij behorende noodloop.
Er is al veel geschreven over de mogelijke oorzaken en al die bijdragen heb ik uitgebreid gelezen.
Het probleem deed zich voor op het moment dat vanuit een rijdende situatie werd gestopt en binnen 10seconden na stilstand schoot de storing er in. De enige oplossing was opnieuw starten waarna weer gewoon gereden kon worden, tot het moment dat er weer gestopt moest worden waarna de storing er weer opnieuw in kwam.
Aangezien ik voor een kleine week er lekker met het gezin tussenuit ben in noord Limburg, is dat erg lastig.
Gelukkig heb ik altijd wel wat gereedschap bij mij en ook gelukkig ben ik niet zo snel met het opruimen van de kofferbak. Dus daar lagen (liggen) wat reserve onderdelen waaronder een 2-tal (verschillende) map sensoren.
Gisteren eerst bezig geweest (zoals meermalen gesuggereerd) met het checken van de vacuumleidingen (ook die van de remmen), stekkers op corrosie, luchtfilter/inlaat en gasklep op vervuiling. Geen van de genoemde onderdelen gaf mij enige aanleiding deze te verdenken van de oorzaak van de storing. Dus daarna de eerste andere mapsensor gemonteerd en de storing gereset. Er zat reeds een mapsensor in met een oranje/rood info stickertje er op (type 0 261 230 058) dus die kleur er ingezet en een stukje rijden. Binnen 500 meter gelijk een tweetal storingen, P1160 en P1112. Dus weer terug gereden en de tweede reserve mapsensor er in gezet (type 0 261 230 057) . Deze had een nagenoeg gelijk onderdeelnummer ( van een xantia of Picasso))echter de info sticker was blauw. Whats in the color, dacht ik. Storing gereset met een obdII analyser en weer de auto gestart. Nu als probleem de symptomen van een niet ingeleerde gasklep maar geen storing. Vervolgens een stukje gereden (rijden stoppen rijden stoppen enz) en de storing blijft wonderwel weg. Hopelijk was dit de oplossing want ik heb begrepen dat de oorzaak heel vaak niet/moeilijk te achterhalen is. Vooralsnog ook vandaag na een wat langere rit, nog steeds geen storing. Zodra ik weer thuis ben, eind deze week, zal ik de lexia er aan hangen en de gasklep opnieuw inleren aangezien deze nog niet goed is. Het rijden gaat verder prima en ook de trekkracht is in orde.


25 feb 2018 11:44
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph 1 2.0 benzine P1160 en P1112
Daarnet de originele map sensor weer teruggezet en binnen 200m komt de storing. Dus ik verdenk met een hoge mate van waarschijnlijkheid de map-sensor. Ik heb de werkende er weer in gezet en de storing is niet meer op te roepen.
Uiteindelijk rijd ik voorlopig liever met een niet ingeleerde gasklep (alleen stationair te merken) dan dat ik iedere x de motor opnieuw moet starten om de noodloop op te heffen.


25 feb 2018 12:27
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 ph 1 2.0 benzine P1160 en P1112
Ook na een paar dagen rijden met in totaal ongeveer 170km. Afstand blijft de storing weg. Hopelijk blijft dit nu zo. Ben alleen benieuwd wat nou het verschil tussen de 2 typen sensoren is en of het kwaad kan een niet specifiek type voor de ph1 er in te hebben.


27 feb 2018 16:18
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.