Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Activeren Bluetooth RD4 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 17:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Activeren Bluetooth RD4
Hallo,

Ik heb een RD4 met bluetooth carkit, heeft altijd goed gefunctioneerd.
Afgelopen week een nieuw display geprobeerd te installeren wat niet wilde lukken, het telefoon menu kregen we er niet op. Ook de carkit met de Lexia verwijderd en weer geactiveerd.

Mijn oude display weer ingebouwd, daar is het telefoonmenu gewoon zichtbaar maar de telefoon vindt de carkit niet meer. Ook geprobeerd met andere telefoon maar niets.

Gisteravond nog eens een poging gewaagd met Sohail maar we krijgen het niet aan de gang.
Telefoonmenu staat gewoon in het display maar de bluetooth wil niet gaan zenden.

Telecoderen lijkt te mislukken. We hebben het zelfs via PP2000 geprobeerd via een Peugeot 407.

Wellicht weet iemand de juiste procedure, misschien is het ergens een lullig vinkje wat we niet zien...?
Misschien moet het door de dealer met internetverbinding? Of met een full-chip Lexia? :smt017

Ik hoop dat ik het goed omschreven heb, misschien kan Sohail nog wat aanvullen hij heeft achter de laptop gezeten.

*Edit* Heb vanmorgen ook nog even de accu losgehaald maar dat heeft ook geen effect gehad.

_________________
Groet,
Hans


17 nov 2017 11:27
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Activeren Bluetooth RD4
Het betreft hier een gebruikt display (MFD) uit een C5 met minder opties, dus ook geen carkit (KML).
Telecoderen van het MFD wilde niet lukken, enkel de optie handfree moest aangezet worden.
Ergens in het begin van het Lexia programma, heb je initialiseren, daar kun je de software voor de CD-wisselaar in het display schieten, voor een Yatour is dit nodig.
In dat menu staat ook handsfree tel. en dan installatie, die optie gekozen en de Lexia begint te lopen, duurde 20 minuten voordat de software er in zat, eindigde echter met een foutmelding, weet niet meer wat.
De laptop hing aan 220V, de auto stond op contact, het tel. menu wilde niet verschijnen.
Blijkt het gebruikte display een veel lagere software versie te hebben dan wat er origineel in zit, die van AliExpress heeft een nog veel hogere versie.
Van deze laatste is bekend dat ze volledig geconfigureerd zijn met alles er in, je hoeft enkel uit te zetten wat je niet heb, als dat je stoort.

Mogelijk heeft de ecomode roet in het eten gegooid of de veel lagere versie van het display.
Volgens service.citroen, waren er vroeger verschillende displays, wel/geen tel. etc.
Tegenwoordig maar 1 display waar alles op kan en zelf inleren.

Originele display en chinese display laten een carkit zien, maar je kan niet in de parameters of testen.
Verwijderen van de carkit lukt ook niet bij initialiseren, opnieuw installeren ook niet, krijg dan een melding dat de nieuwste software er al in zit.
Bij diagnose en dan uitrustingen, kan ik de carkit wel aan uit zetten.

Of ik zie iets over het hoofd, of in het ergste geval is de software in de BSI corrupt nu :?
Opnieuw inladen schijnt alleen via internet te kunnen, dus alleen bij de dealer.


17 nov 2017 15:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 17:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Activeren Bluetooth RD4
Kom er nu ook achter dat als ik het contact uit zet dat de radio na een 1 a 1,5 minuut uitschakelt, iets wat hij nooit gedaan heeft, ik kon altijd nog naar de radio luisteren tot hij in Eco-modus ging na ongeveer 30 minuten.

Ik kan hem nu wel weer aan zetten maar na een paar keer schakelt hij uit en gaat hij niet meer aan tot ik het contact weer aan zet... :smt017

_________________
Groet,
Hans


17 nov 2017 15:47
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Activeren Bluetooth RD4
Dat moet een instelling zijn, bij mij schakelt de radio altijd uit als ik het contact uit zet.
Handmatig inschakelen is mogelijk, maar dan speelt de radio maar een paar minuten tot de ECO-Mode activeert.
Uitzondering is een tel. gesprek, dan blijft het display aan en kun je gewoon verder praten, tot wel een uur na uitzetten contact.


17 nov 2017 15:51
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2016 17:18
Berichten: 359
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Activeren Bluetooth RD4
Bij mij schakelt hij ook uit als ik contact afzet maar als ik dan weer inschakel kan ik ononderbroken luisteren tot de eco-modus inschakelt. Dat was meestal ongeveer een half uur als ik verder geen stroomverbruikers aan heb.
Nu dus een paar keer 1 a 1,5 minuut en na 3 a 4 keer schakelt hij definitief uit, de melding eco-modus komt nu ook niet in het display te staan.
Je zou inderdaad gaan denken dat er iets meer aan de hand is met de software...

_________________
Groet,
Hans


17 nov 2017 15:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 28 mei 2007 19:02
Berichten: 260
Woonplaats: Duiven
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Kleur: Orange


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Activeren Bluetooth RD4
Of je accu wordt minder... Dat had ik dus met mijn huidige auto.

Nieuwe Excite 75Ah er in en geen ecomodus meer... Maar goed, dat zou nu wel stomtoevallig zijn.

Ik heb overigens voor de test hier nog een RD4 liggen. Mocht daar het probleem zitten.

@Sohail: Is zo'n Aliexpress display iets?


17 nov 2017 16:59
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Activeren Bluetooth RD4
Een slechte accu kan, echter is het ook een instelling in de BSI.
Ik vermoed dat met het installeren van de carkit, een update is uitgevoerd en instellingen aangepast/gereset zijn.

Display van AlieExpress is prima, je kan alleen niet NL taal instellen, alleen GB, FR, 中國 en nog 2 andere vreemde talen.


17 nov 2017 23:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.