kachel ventilator PH1 zonder airco
Auteur |
Bericht |
BjornMoonen
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 nov 2017 11:29 Berichten: 17 Woonplaats: Katwijk
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Naar boven
|
kachel ventilator PH1 zonder airco
Beste mensen,
Ik ben kennelijk één van de weinigen hier die een PH1 zonder airco rijd. Onder het motto "wat er niet opzit kan ook niet kapot" miste ik het tot nu toe ook niet. Te vroeg gejuicht. De kachel ventilator werkt prima, echter alleen op de MAX stand. Dat is handig om in de ochtend je haar te föhnen, maar minder praktisch als je lange ritten in de winter maakt.
De aanjager zelf werkt dus, wat op zich goed nieuws is, maar ik wil graag alle andere ventilatorstanden weer naar behoren werken. Ik zag dat de aanjager maar met een enkele zekering werkt. en die is nog heel.
Heeft iemand ervaring met dit fenomeen bij een PH1 zonder! airco? Kan de schakelaar zelf vervangen worden of moet dan het hele verwarmingspaneel vervangen worden?
|
04 nov 2017 13:59 |
|
|
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 781 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Ik kan ernaast zitten hoor. Maar volgens mij is je kachelweerstand dan niet meer lekker. Maar of die op een niet airco systeem zit weet ik zo niet.
|
04 nov 2017 14:02 |
|
|
BjornMoonen
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 nov 2017 11:29 Berichten: 17 Woonplaats: Katwijk
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Dank voor de tip. We gaan hem dit weekend eens doormeten.
|
04 nov 2017 14:14 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik het schema opzoeken van jouw ventilatiesysteem. Dan weten we hoe het zit.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 nov 2017 14:26 |
|
|
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Er schijnen C5's met een echte kachelweerstand te zijn. Maar meestal hebben ze een regelaar met een Mosfet die kapot kan gaan.
Als je een beetje kunt solderen, kun je voor een paar Euro Mosfet een nieuwe kopen. Anders een nieuwe regelaar vanaf ~40 Euro?
|
04 nov 2017 18:09 |
|
|
BjornMoonen
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 nov 2017 11:29 Berichten: 17 Woonplaats: Katwijk
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Ik ga morgen even het chassisnummer opsnorren. Handig om een schema te hebben. De weerstand is inderdaad niet zo duur en op veel plekken beschikbaar. Als dat het enige euvel is ben ik snel klaar.
|
04 nov 2017 18:12 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Ik heb al wat schema's bekeken. Zo te zien is die van jou inderdaad uitgerust met weerstanden, niet met een Mosfet. Die laatste zit in de uitvoering met geregelde A/C
Die weerstandunit 8046 zit aan de linkerkant tegen het kachelhuis, vlak achter de plek waar het filter in het huis geschoven wordt. Het artikelnummer daarvan is 6441T6 Maar of die unit kapot is, dan wel dat er iets niet goed gaat vanuit de aansturing, dat zal nog moeten blijken.
Als je je VIN opgezocht hebt, laat dat dan weten. Dan kan ik checken of het schema op jouw C5 van toepassing is. En desgewenst stuur ik je dat dan op als PDF, daarvoor heb ik je mailadres nodig via een PB
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 nov 2017 18:27 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
zo ziet hij eruit
|
04 nov 2017 18:58 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Precies Het rechterdeel zit in het huis geschoven, door de luchtstroom daarin wordt hij gekoeld. Aan de linkerkant zit de stekkeraansluiting. En als ik het goed heb ik is dat "rode ding" aan de rechterkant een soort "thermische zekering". Als de weerstanden te warm worden omdat de luchtstroom onvoldoende is om ze te koelen, en daarmee ook dat gedeelte, opent 'ie het circuit. Dat geldt voor alle weerstanden, die zijn dan uitgeschakeld. Daarmee kan de fan alleen nog op de hoogste stand draaien, zonder weerstanden. Zo'n systeem ken ik van de Xantia zonder A/C, ik veronderstel dat het bij de C5 ook zó werkt. Mocht die "temperatuur-beveiliging" inderdaad kapot zijn, overbrug 'm dan NIET. Brand is dan geprogrammeerd Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
04 nov 2017 19:01 |
|
|
BjornMoonen
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 nov 2017 11:29 Berichten: 17 Woonplaats: Katwijk
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Twee weken verder en er nog steeds niet aan toe gekomen. Zijn er leden die ditzelfde mankement eerder hebben meegemaakt? Ik vraag me zelf af wat het verband is tussen een weerstand en de standen van de ventilator. Ik had het zelf eerder in een zekering of de schakelaar zelf gezocht.
|
18 nov 2017 13:28 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3547 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
't is eigenlijk heel simpel. Je schakelt over een weerstand. Hoe meer weerstand hoe minder spanning naar de kachelmotor. Bij de hoogste stand loopt spanning rechtstreeks en loopt de motor het hardst.
|
18 nov 2017 13:37 |
|
|
BjornMoonen
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 nov 2017 11:29 Berichten: 17 Woonplaats: Katwijk
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Logisch antwoord. Ik ga dat ding gewoon bestellen.
|
18 nov 2017 14:41 |
|
|
BjornMoonen
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 nov 2017 11:29 Berichten: 17 Woonplaats: Katwijk
Auto: C5 Berline 1.8 Ligne Séduction (de kale)
Opties: Aansteker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Organummer: 09054
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157000
Kleur: KNC
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Hoi JW, Mijn VIN is VF7DC6FZB76116272 Citaat: Als je je VIN opgezocht hebt, laat dat dan weten. Dan kan ik checken of het schema op jouw C5 van toepassing is. En desgewenst stuur ik je dat dan op als PDF, daarvoor heb ik je mailadres nodig via een PB
Groet, JW
|
18 nov 2017 14:55 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
Maarre - er zit dan toch nog steeds airco op? Alleen ongeregeld? Dacht dat zelfs de Ph1 al altijd airco had, alleen het basis level ongeregeld. Vanaf ligne prestige (middenlevel) ACC geregeld en links/rechts apart .
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
20 nov 2017 13:15 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: kachel ventilator PH1 zonder airco
In een ander draadje is dat al eens aan de orde geweest, bij de eerste PH1's Ligne Seduction was de A/C een optie. Via de VIN is er de bevestiging: Citaat: AIRCONDITIONING >> ZONDER AIRCO Bij de latere PH1 Seduction's zat er een handmatig geregelde A/C in. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 nov 2017 13:48 |
|
|
|