Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 radio vervangen 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 aug 2009 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht radio vervangen
Beste,

Ik heb al diverse discussies gelezen over het vervangen van de radio c5 ph1, alleen het is mij nog niet geheel duidelijk.

Mijn radio heeft kuren, geluid valt vaak weg of is ineens heel erg zacht. Nu wil ik een aftermarket radio inbouwen, met alles erop en eraan.

De stuurbediening en display hoeven niet te werken.

Wat moet ik allemaal doen om een nieuwe radio goed werkzaam te krijgen zonder storingen te veroorzaken?

alvast bedankt
Fabian


19 jun 2011 15:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45
Berichten: 686
Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
laten inleren dmv Lexia

_________________
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)

Auto's die we hebben gehad:

Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever


19 jun 2011 23:58
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Aftermarket radio hoef je niet in te leren, dit geldt enkel voor de fabrieks-radio ...
Je kan hooguit ( als je het heel netjes wil doen ) de oude afmelden.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


20 jun 2011 09:09
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 aug 2009 21:15
Berichten: 24
Woonplaats: Zoetermeer
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 415000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
maar ik kan toch niet de iso stekker die in de originele radio zit in een nieuwe radio steken?


20 jun 2011 22:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Ja dat kan, maar...........................................

Er zit blijkbaar iets in de constante en de geschakelde plus wat niet helemaal ISO is (of zoiets). Citroen adviseerde mij een verloopkabel (ong € 8) die dit weer naar ISO standaard hielp.
Je had de mijne mogen hebben ware het niet dat ik die afgegeven heb bij JO te NV.

Voor de rest : PLUG and PLAY

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


20 jun 2011 23:18
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 jul 2006 00:07
Berichten: 290
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
verloopkabeltje is zeer aanbevolen; naast dat het de voedings weer omzet naar standaard aftermarket ISO, heeft het een nog belangrijkere functie; dat is het voorkomen dat de datadraden naar de aftermarket radio doorlopen, wat veel ellende kan veroorzaken.

alles kan je natuurlijk ook bereiken door knip/plak werk, maar beste is natuurlijk originele bekabeling gewoon origineel houden, en het goedkope verloopkabeltje aanschaffen


21 jun 2011 01:35
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 24 dec 2010 11:01
Berichten: 89
Woonplaats: Bussum
Auto: C5 Break 2.0 16V Athena
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10222CJ
Productienummer: 10295
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Voor de Xsara Picasso heb ik een kabel gekocht waardoor de stuurbediening op een Pioneer radio te gebruiken was, hier zat tevens de verloop van de ISO stekker in. Was toen redelijk duur (ca 100 euro), maar was het m.i. wel waard want het geluid was goed (genoeg voor mij) en ik kon de boel gewoon vanaf het stuur bedienen.

Groeten,

Fred


22 jun 2011 15:10
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 02 aug 2011 21:40
Berichten: 53
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Ik heb uitgezocht hoe dat nu zit met wat er 'niet helemaal ISO' is aan de aansluiting van een C5 phase 1.
Dit aan de hand van het schema van de citroën-radio (is dit de "RD3"?)
(http://www.c5club.cz/files/pdf/PU-2472A.pdf)
en het schema van een standaard ISO-connector zoals die op aftermarket-radio's zit.
(http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html - blok A en B, naar C heb ik niet gekeken)

Blok B is identiek, dus op dat punt geen zorgen.

Voor aftermarket-radio's gaat het mis als je ze direct aansluit op connector A van de C5: die verwachten hun permanente stroom (waarop ook de ingebouwde eindversterker van de radio draait) op pen A4 terwijl op de c5 daar het VAN+ -signaal zit - dit raakt verstoord als de radio meer stroom gaat trekken (als hij hard gezet wordt, en de VAN+ -uitgang van de BSI is niet bedoeld om verbruikers aan te sturen. Zelfs al denk je 'het werkt zo toch, iso is toch een standaard, zou geen problemen mogen geven, ik zet de radio toch nooit hard' en vergelijkbare gedachten: niet doen. Je radio kan niet z'n volle vermogen halen en zodra je dat wel vraagt riskeer je verstoring en zelfs opblazen van je dure BSI omdat die de stroom voor je radio staat te leveren terwijl die daar niet voor gemaakt is. Gebeurt natuurlijk net als je je auto hebt uitgeleend aan iemand die de radio wél lekker hard wil zetten.

De Citroën-radio betrekt de permanente 12 volt van pin A7 (in het schema van Clarion heet deze G, maar het is dezelfde pin). Van die pin van de C5-connector kun je dus ongestraft permanente 12 volt halen voor je aftermarket-radio. De massa kun je ook van pin A8 van de C5-connector halen, die is wel volgens de ISO-standaard aangesloten.

Aftermarket-radio's zien ook graag een contactgeschakelde 12 volt zodat ze mee aan- en uitgaan met de contactsleutel. Om deze te realiseren zijn er 3 opties:

1. Een draad trekken vanaf de voeding van de sigarettenaansteker bij de versnellingspook, deze is contactgeschakeld en niet met de BSI verbonden. Een heerlijke ouderwetse geschakelde + zonder poespas dus. Nadeel is dat je allerlei zooi moet loshalen om daar bij te kunnen, iets waar ik persoonlijk een bloedhekel aan heb, ik breek altijd allerlei kunststof klikpiefjes onbedoeld af enzo.

2. aftakken van pin A4 van de C5-connector. De VAN+ dus. In dit geval is dat niet heel erg, omdat de radio op deze pen niet veel stroom trekt. Ik weet alleen niet of de radio hiermee direct uit gaat of pas enige tijd na het afzetten van het contact - dat moet ik eigenlijk nog eens proberen. Persoonlijk verkies ik deze optie niet omdat ik geen enkel risico wil nemen met mijn BSI, maar het kan.

3. De draad voor geschakelde + verbinden met de permanente +. Dit heeft als 'nadeel' dat je autoradio niet met de contactsleutel mee aan en uit gaat maar dat je dit met de hand moet doen. Persoonlijk vind ik dit nadeel een voordeel en heb ik het in voorgaande auto's ook altijd zo aangesloten: ik ben een muziekliefhebber en wil bij het uitstappen soms nog wel even blijven zitten om het liedje wat er speelt af te luisteren ipv bot te onderbreken, zonder het milieu meer te belasten dan nodig wegens nog draaiende motor. Verder kun je zo ook radio luisteren zonder dat de sleutel erin zit (kinderen even met muziek wachten in de auto zonder risico dat ze m starten) en staan er niet allerlei zaken op de accessoirestand van het contactslot ook stroom te trekken van de accu terwijl je alleen maar radio wilt luisteren.

Als je een een standaard ISO-ISO verloopje bij de autozaak of citroën-dealer koopt kom je automatisch op optie 2 uit. Werkbaar, maar het had mijn voorkeur niet.

Ik heb daarom zelf een verloopje gemaakt voor optie 3 met een iso-contrastekker (in mijn geval van een oude radio waar het front van miste gesloopt, maar zijn ook gewoon bij de autoshop te koop) en een iso-stekker wat optie 3 realiseert: pin A7 van de contrastekker (die op de c5-connector gaat) naar pin A4 en A7 van de stekker die in de radio gaat, en van A8 van de contra ook naar A8 van de stekker voor in de radio. Dat werkt prima naar mijn zin zo.

Voor optie 1 zou het schema van het verloopje moeten zijn: van contra a8 naar a8, van contra a7 naar radio a4, van sigarettenaanstekervoedingsdraad naar radio a7.

Alle overige pennen kunnen ongebruikt blijven voor de meeste "standaard" aftermarket-radio's (mits je geen toestanden hebt als carkit met auto-mute, voert te ver om hier ook nog op in te gaan hier)

Blok B van de C5 kun je gewoon aansluiten zonder gevaar, hierover lopen alleen de speakersignalen en die zijn standaard. Blok C kan los blijven liggen.

Voor de antenne heb je ook nog een verloopje nodig, is bij autoshops gewoon te koop.
Ik heb het inbouwframe voor de radio goedkoop hier besteld:
http://www.myhandsfree.nl/contents/nl/d ... C5-II.html (onderste dingetje)

Ben benieuwd of iemand optie 2 heeft, graag reacties, en succes met inbouwen.
Misschien kan dit topic sticky worden gemaakt?


03 aug 2011 13:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
badmuts schreef:
Ik heb uitgezocht hoe dat nu zit met wat er 'niet helemaal ISO' is aan de aansluiting van een C5 phase 1.
...
en het schema van een standaard ISO-connector zoals die op aftermarket-radio's zit.
(http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html - blok A en B, naar C heb ik niet gekeken)

Blok B is identiek, dus op dat punt geen zorgen.

.........


Dat verhaal op die site over blok C is fout, daar klopt helemaal niks van.
Al lang geleden heb ik de beheerder van die site daar op gewezen, die zei: bedankt voor de info, en deed er vervolgens niks mee :oops:
Ik heb hem verwezen naar ISO aansluitingen Radio / Navigatie
Ook voor de ISO-A kun je daar beter terecht.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


03 aug 2011 14:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
badmuts schreef:
3. De draad voor geschakelde + verbinden met de permanente +. Dit heeft als 'nadeel' dat je autoradio niet met de contactsleutel mee aan en uit gaat maar dat je dit met de hand moet doen. Persoonlijk vind ik dit nadeel een voordeel en heb ik het in voorgaande auto's ook altijd zo aangesloten: ik ben een muziekliefhebber en wil bij het uitstappen soms nog wel even blijven zitten om het liedje wat er speelt af te luisteren ipv bot te onderbreken, zonder het milieu meer te belasten dan nodig wegens nog draaiende motor. Verder kun je zo ook radio luisteren zonder dat de sleutel erin zit (kinderen even met muziek wachten in de auto zonder risico dat ze m starten) en staan er niet allerlei zaken op de accessoirestand van het contactslot ook stroom te trekken van de accu terwijl je alleen maar radio wilt luisteren.


Dit is nu juist wat de Eco-mode van de auto wil voorkomen. Het risico dat je met je dikke stereo de accu net onder een werkbaar niveau trekt is gewoon te groot. Vandaar dat de Eco-mode op de ph.I al redelijk streng is wat betreft stroom trekken bij motor uit, maar op de Ph.II is dat nog strenger en sindsdien is er nog een beveiliging bij gekomen. In dat geval kan de radio al na een paar minuten uitgaan, bijvoorbeeld omdat je niet lang genoeg geladen hebt voor het stilzetten. Je vergeet dus het grootste nadeel: auto kan zichzelf niet meer beschermen.

Leuk dat kids muziek kunnen luisteren, maar wat heb je daaraan als daarna de auto niet meer start?

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


03 aug 2011 16:06
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 02 aug 2011 21:40
Berichten: 53
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
EvilTwin schreef:
Het risico dat je met je dikke stereo de accu net onder een werkbaar niveau trekt is gewoon te groot. (...) Je vergeet dus het grootste nadeel: auto kan zichzelf niet meer beschermen. Leuk dat kids muziek kunnen luisteren, maar wat heb je daaraan als daarna de auto niet meer start?


Persoonlijk vind ik dat wel meevallen en vind ik al die 'bescherming' van de auto wat overdreven.
Als je auto rijdt weet je dat je de accu niet leeg moet trekken door lampen, radio, aanjager etc. aan te laten staan. Ik kan dat zelf wel bedenken.

Ik vind het irritant dat de auto teveel voor mij probeert te denken. Sommige dingen vind ik zelfs gevaarlijk, bijvoorbeeld dat het elektrische raam vanzelf dicht gaat als de regensensor een spatje ziet. Dat gaat een keer fout met kindervingertjes. Hoe de achterruitenwisser werkt vind ik ook irritant, je kunt niet zelf bepalen hoe lang je sproeit of hoe lang 'ie moet wissen, en als je achteruit rijdt bij regensensor actief gaat dat ding ook ineens ongevraagd je ruitsmeer staan uitvegen. Elektrisch bediende ramen mogen van mij ook wel altijd werken, contact aan of niet, zodat je eruit kunt als je er in zit en de deuren willen niet open, of zodat je ze nog dicht kan laten doen nadat je ze op een warme dag open hebt laten staan, zonder dat je eerst weer moet gaan zitten in die broeikas om de sleutel even in het contact te doen. Die dingen trekken toch geen stroom zolang je ze niet bedient, waarom moet zo'n BSI die voor me uitzetten? Dattie de interieurverlichting uitzet of een piepje geeft als de lichten nog branden, dat kan nog net. Maar sommige 'features' vind ik doorgeschoten, alsof die netwerkontwerpers iets te bewijzen hadden.

Verder is een keer een lege accu ook geen drama, de C5 start prima met startkabels (met m'n vorige gare accu een paar keer moeten doen) en er raakt niks ernstigs van slag als 'ie even zonder stroom zit. Een standaard aftermarket radio zonder extra versterkers trekt op normaal volume ongeveer 1-2 ampere stroom. Stel dat je iets versleten accu van 55Ah nog 40Ah is in de praktijk en je auto heeft 3/4e van de capaciteit nodig om te kunnen starten op een koude dag, dan nog zou je de radio zo'n 5 uur aan kunnen hebben zonder problemen. Ik heb 'm ook vaak aan staan tijdens het opruimen en schoonmaken van de auto, geeft nooit problemen.

Enfin, hoe je e.e.a. graag hebt is allemaal persoonlijk. Het komt bij mij ook omdat ik uit een Acadiane kom met lekker simpele rechttoe-rechtaan elektra (daar heb ik trouwens wel een tweede accu in gebouwd voor bij het kamperen, kan ik rustig het licht in de tent de hele avond aan laten, radio de hele dag aan etc.). Verder ben ik van nature lui, dus ik ga geen draden trekken als ik het zonder ook naar m'n zin kan krijgen. Misschien had ik het allemaal anders gedaan als mijn echtgenote een rijbewijs had of als ik de auto vaak uit zou lenen.

Ik weet dat een hoop mensen er anders over denken, vandaar dat ik ook 2 andere opties heb aangedragen, met uitleg. Iedereen sluit het dan maar aan zoals het hem/haar goed dunkt.


04 aug 2011 18:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Citaat:
Elektrisch bediende ramen mogen van mij ook wel altijd werken, contact aan of niet, zodat je eruit kunt als je er in zit en de deuren willen niet open, of zodat je ze nog dicht kan laten doen nadat je ze op een warme dag open hebt laten staan, zonder dat je eerst weer moet gaan zitten in die broeikas om de sleutel even in het contact te doen


Een druk op het kleine knopje op de ab en de ramen sluiten allevier helemaal......(of gaan juist een stuk(je) open)
daar hoef je de auto niet voor te starten.
Ook handig als b.v. één van de kids het raam open heeft laten staan als je bent uitgestapt.
En ook handig als je auto een tijd in de zon heeft gestaan, in één keer allevier de ramen een stuk open... :smt023

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


04 aug 2011 18:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
....oftewel, stomme lui, die ingenieurs van Citroën.
Die doen maar wat en denken niet na over wat de gebruiker graag wil en prettig vindt..... :shock:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 aug 2011 18:59
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Ach ja, in mijn acadyane/2CV6 tijd waren die zaken er ook nog niet ;)
maar op zich deel ik wel dat er veel elektronica niet nodig is om met plezier in een auto te rijden.
Mijn C5 denkt gelukkig niet zelf :smt203 , ze is ingeleerd en afgeregeld. En daarin zitten dingen die ik ook niet echt leuk vind. Denk aan bv het eigenwijze toch altijd zelf de schakelmomenten willen bepalen. Heel soms wil ik net even anders schakelen dan onze Aisin6 bak. Helaas, de programmering bepaald.
En het is luxe dat de uitstapverlichting aangaat. Waar ik bv van baal is dat wanneer je snel de deuren, per ongeluk natuurlijk, achter elkaar een paar keer op slot en open doet, en dan de deur opent om iets te pakken uit de auto, het alarm afgaat. Dat is een beveiliging die me dan dwarszit.

Sorry, ik ga terug naar het item :oops: :oops: . Ik ben dus wel blij met die radio uitschakeling en de blokkering bediening elektrische stoelen. dat kost snel meer stroom als je doorhebt of denkt. In onze 1e C5, een fase 1, heb ik een andere radio gezet, en ook andere boxen.
Wel de functie van bediening stuurhendel behouden, maar niet meer aflezen op display. Dit laatste was een keus omdat me dat gewoon te veel geld kostte voor een functie waar ik wel zonder kon.
Johan


04 aug 2011 19:28
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 02 aug 2011 21:40
Berichten: 53
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: radio vervangen
Ik vond in een oud draadje op dit forum dit:

http://www.jeroen.eu/canon/iso%20aansluiting.pdf

Hierin staat dat op pin A6 van de c5 "iso"-connector een contactgeschakelde + zou staan.
Als dat klopt kan ik een optie 4 bedenken met een verloopje wat als volgt bedraad is:

(C5 - ISO aftermarketradio)
A6 - A7
A7 - A4
A8 - A8
(overige pennen ongebruikt)

Kan iemand bevestigen dat pin A6 van de C5 inderdaad een geschakelde + voert? Ik wil het wel nameten maar dan moet ik de boel eerst weer los trekken.

Hiermee zou een aftermarketradio werken zoals de slimme ingenieurs van - pakweg - Pioneer, Kenwood, Sony etc. het bedoeld hebben.


04 aug 2011 19:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.