Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
 ANWB Connected plug 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
Weet je dat zeker?
Dat zou betekenen dat ie constant data stuurt per gsm?
Wie betaald die bundelkosten?

Niet logisch aangezien je al een smartphone nodig hebt met de benodigde gps, netwerkverbinding en rekencapaciteit.


19 mei 2017 16:40
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
Over het versturen van gegevens via het G2 netwerk, ja, dat weet ik heel zeker. Het staat namelijk gewoon op de site van de ANWB:

Denk aan je brandstofverbruik, rijgedrag, de technische staat van de auto en waar deze allemaal geweest is. Maar hoe komt die informatie bij jou als bestuurder terecht? Daarvoor zorgt een ingebouwde simkaart. Deze verstuurt alle gegevens naar een platform en dit platform zorgt ervoor dat de data op overzichtelijke wijze op een app en website gepresenteerd wordt.

En over het versturen/ontvangen van gegevens voor de app via je mobiele internetbundel, ja dat weet ik ook heel zeker. ;) Zie 3e vraag bij Veelgestelde vragen (FAQ).

Bovendien is het vanuit innovatie en IT beheer oogpunt erg logisch om alle intelligentie cq. logica centraal te houden, en bovendien zo dicht mogelijk bij de data zelf. Meestal noemen we dat "in de cloud" of "cloud platform". De apps en websites hebben slechts de functie om toegang te krijgen tot functionaliteit en bijbehorende opgewerkte data. Een voorbeeld van functionaliteit is bv het het ophalen van ruwe data voor een rittenlijst, en deze te verwerken en verrijken tot een mooi maandoverzicht, om deze vervolgens presentabel te maken. Al deze logica wil je per definitie niet op een mobile telefoon hebben, maar in de cloud. De telefoon is dan slechts voor het aanroepen van die functionaliteit, en het tonen op het scherm.
Bijna alle apps die samenwerken met de cloud zijn erg "dom". En de achterliggende cloud platformen zijn juist extreem intelligent, en vernieuwen in een verschroeiend tempo. Voor gebruikers is dat fijn, want dat houdt apps klein en snel, en zorgt ervoor dat ze weinig energie verbruiken. De enige keerzijde is dat er dataverbruik is, maar dat kost tegenwoordig bijna niets meer.


19 mei 2017 17:12
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
JW-C5 schreef:
....met daarbij de kanttekening dat ik in principe wel een voorstander ben van een systeem waarbij de voorzichtige rijder een lagere verzekeringspremie gaat betalen dan iemand die altijd "de randen opzoekt".
...
Hoe je dat zou moeten invullen zonder de privacy te schenden is nog niet duidelijk.

Door automobilisten bij wet standaard te beschermen tegen de datahonger van verzekeraars en data brokers. Maar deze bescherming deels of geheel en bovendien tijdelijk op te heffen zodra je gedrag aantoonbaar over de schreef gaat. De enige instanties die dat mogen bepalen zijn politie/ justitie/rechters (resp. vaststellen/aanklagen/veroordelen). Niet de verzekeraars.

Praktisch zou dit kunnen door als je een paar forse snelheidsboetes hebt gehad, met een slok op hebt gereden, of een verwijtbaar ongeluk hebt veroorzaak, etc, er tijdelijk een kastje in je auto wordt geplaatst die je gedrag monitort. Uiteraard heb je op dat moment duidelijk minder privacy, maar je hebt het er dan ook naar gemaakt. Kom je boven bepaalde drempelwaarden uit (bv nieuwe snelheidsoverschrijdingen), dan volgen verdergaande maatregelen, waaronder mogelijk aanpassing van verzekeringspremie. In een aantal landen werkt dit al zo, soms ook met dash cams die de automobilisten filmen. Die filmbeelden kunnen dan bekeken worden in geval van nieuwe problemen, bv vermoedelijk dronken rijden of veroorzaken van ongeluk. Na een vastgestelde periode van goed gedrag wordt de apparatuur verwijderd.
Een dergelijk systeem richt zich alleen op aangetoonde overtreders, en laat de massa ongemoeid. Dit in tegenstelling tot wat verzekeraars en de overheid doen, die willen de massa (incl. overtreders) monitoren a la Orwell in 1984. Dus ook als ze niets verkeerd doen.


19 mei 2017 17:36
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
Zeer zeker , maar de massa ziet enkel lagere premie en gooit dan alle principes over boord ...
Terwijl premies hier in in NL al bijzonder laag zijn in vergelijk met andere Europese landen.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


19 mei 2017 19:58
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
Tja, dat is dus de essentie. :(


19 mei 2017 20:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 399
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
Nou nou, wat een verhalen allemaal. Privacy (inderdaad, ze kunnen zien waar de auto -en dus niet per definitie jij- allemaal naartoe gaat), het nut (dat zal voor iedereen anders zijn) en de verbinding (geheel zelfstandig, heeft helemaal niets met je eigen mobiele telefoon te maken; heeft eigen simkaart en dataverbinding).

Vanmiddag heb ik de man van de ANWB hier gehad en hebben we de dongel getest. Er waren wat issues met sommige merken/types auto waarbij een rit niet als één rit gezien werd maar waarbij elke rit in stukjes van X minuten werd geknipt. Op de een of andere manier dacht de software dat er een nieuwe rit begon (met 120 km/h op de snelweg???).

Hoe dan ook: de dongel werkt uitstekend in mijn C5 (ph2 2 liter diesel met FAP, 2007). en ze namen aan dat dit dan waarschijnlijk ook wel zal werken voor andere C5's. We hebben van alles geprobeerd; korte en lange ritten gewoon rijden en hard optrekken en remmen. Het wordt keurig geregistreerd. De dongel heeft kennelijk dus ook een eigen G-sensor(s).

Wat nu? Deze gegevens worden morgen in het systeem ingevoerd. Omdat het in drie landen uitgerold wordt, duurt het nog een week of twee voordat de database is bijgewerkt en wij via de site van de ANWB een dongel kunnen bestellen. Ik zal er zeker eentje gaan bestellen en houd jullie op de hoogte.

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


22 mei 2017 19:16
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 399
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
En voor diegenen die zich afvragen wat je aan die ANWB-stekker hebt:
Behalve statistieken van je rijgedrag kan je altijd je auto terugvinden doordat z'n GPS altijd online is.

En in de toekomst wordt het nog leuker: binnenkort ook connected parkeren, waarbij de auto zelf afmeldt bij het verlaten van een parkeerplaats. Da's wel handig. Ik gebruik de parkeerapp van de ANWB al, dus dit zie ik wel zitten. Dan kan zelfs mijn vrouw ermee overweg...

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


23 mei 2017 08:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 07 maart 2017 07:14
Berichten: 69
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Break 1.8-16v Ligne Prestige
Opties: vaste trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09473CJ
Productienummer: 10339
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 240000
Kleur: EYPC gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Dubbelstekker op diagnosestekker/OBD2?
Voor de zakelijke rijders is het misschien handig te weten dat er ook een automatische rittenregistratie voorzien is, waarbij per rit aangegeven kan worden of het een zakelijke of priverit was. De gegevens kunnen ook geexporteerd worden, al weet ik niet of dat in een formaat gebeurt dat door de belastingdienst geaccepteerd wordt.

Mocht je onverhoopt stilvallen met pech in voor jou onbekend gebied, dan hoef je niet eerst op zoek naar straatnaambordjes of iets dergelijks, je kunt de anwb via de app oproepen. Zij zien zelf waar je precies staat en kunnen ook alvast de foutcodes van je boordcomputer uitlezen zodat ze weten wat ze kunnen verwachten.

Boes vroeg nog naar de kosten:
De stekker zelf kost eenmalig 50 euro in de introductiefase (normaal 100 euro). Het gebruik van de dienst, inclusief apps en data transfer, is 5 euro/maand dus 60 euro/jaar. Lidmaatschap van de anwb is overigens verplicht.


23 mei 2017 11:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2015 16:28
Berichten: 399
Woonplaats: Warnsveld
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 79000
Kleur: Runway Red


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
Titel van het draadje gewijzigd in "ANWB Connected plug". Zo dekt de vlag de lading tenminste, kunnen andere lezers van het forum zien waarover het gaat en kunnen we het zelf beter terugvinden.

_________________
Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.


23 mei 2017 21:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
Kunnen we, als we willen, toch ook in de Kampioen vinden?

_________________
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.


23 mei 2017 22:14
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 21 mei 2016 16:25
Berichten: 634
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Ligne Prestige Carlsson Upgrade
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 351000
Kleur: EYTC - Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
Ik ontvang geen kampioen omdat ik jonger dan 24 jaar ben met jongeren voordeel :smt089

_________________
Bezit: Lexia / PP2000 / Diagbox
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)


Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003(EYTC Gris Orageux) (349.700km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (135.300km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 2021


23 mei 2017 22:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
Dat gaat vanzelf over. ;)

_________________
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.


23 mei 2017 22:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53
Berichten: 370
Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
Ik krijg geen Kampioen omdat ik lid ben van de KNAC. Die helpen ook oude auto's (mbv de Wegenwacht, dat dan weer wel).

_________________
BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en -
CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat)
CX25TRI Prestige Turbo II
ID19FA (ambulance, 1960)
CX25TRD Brk Turbo II
XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk
C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk
Nu nog:
Berlingo Multispace 1.6 (LPG)


24 mei 2017 07:43
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25
Berichten: 669
Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
De KNAC is een onderdeel van de ANWB maar die is meer voor de elite :smt190

_________________
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),


24 mei 2017 07:57
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3021
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ANWB Connected plug
Ik heb als jarenlang trouwe ANWB klant onlangs al mijn verzekeringen daar opgezegd. Sinds een jaar of twee is het een heel ander bedrijf geworden. In he verleden echt geweldige service van de ANWB gehad en al menig pech gevallen in het buitenland (Xantia en XM) heel goed opgelost en zonder enig gezeur en gemekker. En dan ook nog eens tegen heel schappelijk tarief.
Helaas zijn de dingen nu anders geworden. Je moet als echtpaar ieder een eigen lidmaatschap hebben en zaken regelen zoals dat lidmaatschap of verzekeringen on-line is blijven hangen in de jaren 80; eerst een account aanmaken dat per post een inlogcode ontvangen en vervolgens activeren waarbij je er achter komt dat het niet eens werkt, echt te dol voor woorden!

Ik las altijd met enig cynisch plezier het clubblad. d.w.z. uitsluitend de ingezonden brieven waar mensen, leden dus, zich druk maken over futiele zaken die op schrift gesteld buitengewoon hilarisch blijken te zijn (en uiterst Calvinistisch, ergo heel ANWB). Zoiets als deze: ”ik heb altijd een bordje in mijn auto liggen waarop staat; “uw lamp is defect” Zo kan ik mede weggebruikers attenderen op defecte lampen… (Echt waar ja?!)

Maar helaas is de ANWB, en begrijp me goed; ik heb het altijd een fantastische en service gerichte club gevonden, heden ten dagen een beetje stuurloos geworden in mijn opinie.
En nu ik dit allemaal lees bevestigt het mijn mening dat ze een verkeerde kant op aan het sturen zijn.
Jammer want hoe dan ook het is wel een heel Hollands maar oh zo mooie organisatie. Ik blijf uiteraard wel wegenwacht lid. Maar als er een goed alternatief komt zal ik die zeker overwegen.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


24 mei 2017 19:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.