Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Diverse kleine problemen 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Diverse kleine problemen
Afgelopen maandag een c5 benzine 2.0 16v automaat op lpg uit 2002 (vermoed de ph1)aangeschaft.
Inmiddels zijn we een paar dagen verder en vallen een paar dingen op

1 Bij het overschakelen van 2 naar 3 en van 3 naar 4 blijft hij wat lang in de lage versnelling staan, en als de bak dan overschakel gaat dit gepaard met een (even technische :smt203 ) bonk
Zodra de auto/ motor warmer word het geleidelijk minder. Ik vermoed dan ook dat er te weinig of te oude automaat olie in zit. De auto heeft 326k weggereden.

2 Diverse schakelaar werken niet voornamelijk op de achterruiten/ deuren, deze zijn compleet lam (waarschijnlijk compleet vervangen).

3 De buiten spiegels behoren elektrische te zijn maar zijn niet te bewegen ook niet met de hand

4 De temperatuur meter geeft niets aan (simpel te vervangen volgens het forum mits je de spiegel in de uiterste stand kan zetten).

5 Links achter werkt de elektrische ruit in het geheel niet ook niet met de schakelaars op de voordeur. de ander ruiten werken zonder problemen

6 In het display (midden op het dashboard)zou je 5 dingen kunnen aflezen die je via de kop op de ruiterwisser hendel zou kunnen bedienen, enkel werkt dit geheel niet en blijf het aantal kilometers wat je nog kan rijden in het beeld staan.

7 De auto heeft ook automatische ruiter wisser en licht(schakelaar), zo werkt op een regen dag de ruiterwisser mits je de knop boven op de lichthendel indrukt en als het donker is gaat inderdaad het licht aan. Maar als het donker is en het niet regent dan gaat het licht ook niet automatische aan, ook niet d.m.v. het in drukken van de knop op de lichthendel

8. Bij het ophalen van de auto kreeg ik na 150 kilometer rijden te maken met een storingsmelding "uitlaatgas{sen}" na wat na vraag zou dit te maken kunnen hebben met op LPG rijden. Ik heb dan ook een OBD reader aangeschaft (moet nog binnen komen) om de melding te kunnen uitlezen, want de auto rijd zonder enige problemen gewoon door.

9 Ik weet niet op dit een daad erkelijke storing is maar tijdens het op lpg rijden zie je in het display de nog te rijden kilometers terug lopen en tegelijken tijd zie ik ook de benzinemeter terug lopen. Na een korten stop met het afsluiten van de auto en het opnieuw starten zijn de kilometers bijna weer terug zoals daarvoor en zie ik ook de benzine meter weer oplopen. ik weet dat de auto altijd op benzine start maar ik vraag me af of ik dit kan laten omzetten naar ook starten op lpg. Of dan hij sneller omschakelt naar lpg, voor mij gevoel duurt dit behoorlijk lang. Ook vraag ik me af of er iets aan het terug lopen van de benzine meter en telerstand in het display te doen is.

Al met al een diversiteit aan kleine problemen waarvan ik me afvraag of deze storingen op zich zelf staan of dat het met geheel wat anders te maken kan hebben, bijvoorbeeld slecht contact of dat het allemaal door 1 computer gecontroleerd of bestuurd word. Ik heb even snel de bedieningspaneel voor de raam bediening en elektrische spiegels uit het deur paneel getild, waarbij mij gelijk opviel dat er wel erg weinig bedrading aangesloten zitten om dit allemaal te kunnen bedienen. Ik vermoed dan ook dat dit via een computer/ controle box loopt.

Ik vraag me af waar te beginnen met het verhelpen van deze storingen

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen en me wat wegwijs kan maken in deze Franse techniek. Alvast bedankt


02 maart 2017 22:27
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Diverse kleine problemen
Nr 9 is normaal als je op LPG rijdt blijft de meter doorlopen, de auto denkt per slot dat je op benzine rijdt, zie ook de draadjes hierover.
Nr 6/7 ik denk dat de Com2000 een beetje gaar is , zie faq om deze schoon te maken ....
Nr 4 , sensor zit in de rechter buitenspiegel, even vervangen.

Nr 2 Schakelaars gewoon even uit een sloper halen,...

Wat betreft de automaat, denk dat je klepjes/solenoids aan vervanging toe zijn ;-)

Welkom op de site!
Een 2002 C5 is idd altijd een PH1

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 maart 2017 22:39
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Menno,

Alvast bedankt, ik heb inmiddels een mooie pdf file gevonden over de Com2000
het enige wat ik daar niet zo snel in vind is of ik de accu pol even los moet gooien ivm het sleutelen bij/ aan de airbag, uit voorzorg gaai ik de pool maar even los


02 maart 2017 22:53
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Kan geen kwaad ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 maart 2017 23:01
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10
Berichten: 4077
Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
wees zeer welkom hier op het forum en inderdaad zoals je al zegt kleine probleempjes die snel verholpen kunnen worden. obd lezer is leuk maar kan je niet nalles aflezen van de Dame lexia is gemakkelijker en kan je dieper in je systeem kijken.
plaats ff je woonplaats in je profiel is wat makkelijker als je ergens niet uitkomt en er wat ervaren mannen hier in de buurt zitten. ;) ;) kunnen ze eventueel bij je langs komen om te kijken :lol:

_________________
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST


02 maart 2017 23:57
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Goedemiddag Edwin,

Sorry voor de late reactie, inderdaad de OBD readers werkt niet met de citroen. Ik heb al even gekeken naar de lexia en ik moet zeggen de prijzen vallen nog mee.
Heb jij enig idee of de buitenspiegels door een ander zekering gevoed worden, dan de elektrische ramen? Ik vind het vreemd dat beiden spiegels in het geheel niets doen. Kan je dit op enige manier door meten? Ik vermoed dat dit door een computer (of iets gelijkwaardig) bestuurd word, aangezien op het bedieningspaneel maar een draad of 10/11 aangesloten zit. Als ik kijk naar het verleden (toen ik nog automonteur was) had elke raam 3 draden nodig om maar te kunnen bewegen. nu is als compacter en kan ik me voorstellen dat er in totaal bij de bedieningspaneel (linker voordeur) er 9 nodig heeft. en dit is enkel al voor de raam bediening. dan blijf het licht en de spiegels nog over.

Nu weet ik niet het bedieningspaneel het probleem van mijn niet werkende buitenspiegels kunnen zijn en van het raam links achter, of lig dit ook aan die com2000. Kan je trouwens met die lexia ook deze storingen uitzoeken of moet je hier gewoon even met de voltmeter aan de gang?

In ieder geval wil ik nog even verder naar informatie zoeken over deze storing, en natuurlijk wacht ik nog even op beter weer :D


04 maart 2017 17:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
OBD lezer leest zoals de naam al zegt alleen OBD. OBD controleert emissie gerelateerde componenten.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


05 maart 2017 14:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Werken de spiegels wel handmatig? Dus op het paneel van de ruiten?


05 maart 2017 18:30
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Panel van de ruiten? ze behoren elektrische te zijn maar dit werkt helaas (nog) niet,
Als jij bedoeld die hendels waarmee je de spiegels handmatig kan afstellen, deze heb ik niet.


08 maart 2017 22:12
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3021
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Xander bedoelt de knopjes op de deur van de ruit(en) die niet open willen. Als die ook niets doen dan is het knopje op het bedieningspaneel van de bestuurders deur misschien ingedrukt. (onderste knop)
Als de achterruiten wel werken als die knop niet meer ingedrukt is, dus gewoon via de knop op de deur zelf, dan ben je weer een stap verder.
Meestal is het de bediening op het bestuurdersportier die kuren heeft. Staan wel tips over in de FAQ van dit forum.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


09 maart 2017 08:56
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
@HH ik begreep het even niet want hij had het over de spiegels of deze handmatig werkte. maar in ieder geval de spiegels werken niet elektrische (probeer er van het weekend naar te kijken.
Bijna alle ramen werken (via de bediening op de linker voordeur) op de ruit links achter na. deze werkt in het geheel niet, nu zijn de knop van de achterramen op de achterdeur beide kapot dus kon ik deze ook nog niet even uit wisselen ik probeer deze a.s. zaterdag even bij een sloop te vinden.

Ik heb trouwens voor de spiegels nog even in het overzicht van de zekeringen gekeken maar kon daar niets over terug vinden. ik vermoed dat deze gevoed worden dmv de zelfde draad als van de ramen. of misschien via een computer

Ik heb trouwens een ander irritant probleem(je) erbij gekregen, elke keer als ik nu rem of optrek komt er voor, een krakend geluid de auto binnen. ik vermoed dat de auto voordat ik hem kocht een tijdje heeft stil gestaan, want het probleem van de automaat is ook steeds minder aan het worden. nu weet ik dat er vroeger voor de motor een cleaner bestond die je in je motor olie deed en daar dan een x aantal kilometers mee reed om vervolgens de olie en filter te verversen. bestaat dit toevallig ook voor de automaat? Maar terug komen op dat kraken wat zou dat kunnen zijn? Als ik onder de auto even kijk lijken alle rubbers nog gewoon op hun plek te zitten

Gr,

Michel


09 maart 2017 20:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42
Berichten: 781
Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Je kan je automaat laten spoelen bij GJO.


09 maart 2017 21:16
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Een kleine update

Spiegels werken inmiddels, aan beide kanten waren de spiegels niet aangesloten.
Wat (nog) niet werk is bij het achteruit rijden lees ik dat de rechter spiegel zo moeten kantelen. Nu weet ik niet of dit voor mijn auto ook geld, maar in ieder geval werkt dit niet
Bij het verwijderen van de bekleding kwam ik in eens diverse onderdelen van de schakelaars van de ramen tegen, nadat ik deze in elkaar had gezet werkte bijna alle ramen op links achterna. Na het verwijderen van de bekleding kwam ik er achter dat ook hier de kabel niet aangesloten zat, maar dit was duidelijk om een reden. het stuk plastic tussen het raam en de geleiderails hier zat een gat in. tevens kwam ik erachter dat dit raam ontzetten stroef gaat, vermoedelijk te reden van een afgebroken stuk plastic. Had al op het form gelezen dat deze te vervangen is met onderdelen van een Volkswagen ;) moet even kijken of dit ook voor het achterraam geld.

De Com2000.
Dat is een geheel ander verhaal. na deze te hebben schoongemaakt en terug geplaats te hebben, blijft mij licht automatische aanstaan. en werkt het seinen met groot licht niet meer. ik heb hem inmiddels 3 keer open gehad maar het seinen werkt niet en blijft het licht aanstaan. Ik heb hem open getest (grootlicht schakelaar)en dan zie je hem netjes heen en weer gaan maar werkt blijkbaar niet als je wil seinen

Submenu display

Helaas werkt na de schoonmaak van de com2000 het submenu nog steeds niet, ik moet toegeven toen ik de hendels uitelkaar had gehaald, ik een behoorlijke slijtage op het koper( ringen) zag zitten. Het was nog net niet zo dun dat ik er door heen kon kijken :-). vermoed dat ik toch aan een nieuw exemplaar van de com2000 toe ben.
Of zijn de exemplaren op een sloperij wel goed? heeft iemand ervaring ermee


12 maart 2017 16:31
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3547
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Sloop is gokken.
De meeste zijn er net zo aan toe,...of erger.


12 maart 2017 16:34
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 01 maart 2017 19:22
Berichten: 9
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 325000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Diverse kleine problemen
Heb inmiddels een 2ehands com2000 op de kop getikt.
Alles werkt weer, enkel wat mij opvalt is dat de ruiterwisser erg snel aanslaat en dan erg snel te keer gaat. Heb op het form gelezen dat dit eventueel aan te passen is.

Maar wat ik me ook afvraag, is dit ook het geval met de lichtcensor. Of zijn deze beide gelijk?
mijn licht gaat gelijk aan wanneer de auto start of net gestart is.
Dit was niet met mijn oude Com2000 (voordat ik deze had schoon gemaakt). Nu kan dit toeval zijn maar worden deze instellingen toevallig ook in de Com2000 bijgehouden en kan je deze apart van elkaar instellen?


19 maart 2017 19:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.