kachel aanjager kapot, of iets anders?
Auteur |
Bericht |
FlorisK
|
kachel aanjager kapot, of iets anders?
sinds vanmorgen is het bij mijn airco zo dat na ong 5 s de faantjes (die de snelheid van de lucht aangeeft) leeg aanduid (bij starten motor staat hij op 1,5) (airco zelf kan ik gewoon bedienen, dus die krijgt wel voeding) Na gegoogled te hebben kwam ik ergens tegen dat dit effect komt omdat de kachel aanjager kapot is (weet website adres alleen niet meer ). Klopt dit, of kunnen er andere dingen kapot zijn die dit effect hebben ? Tevens, enig idee wat dit ong kost?
|
26 sep 2007 19:19 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Waarschijnlijk goed nieuws! Statistisch gezien is de kachelmotor niet kapot, maar een stukje elektronica in de volksmond genoemd ´de module´. Een stuk goedkoper onderdeel en geen hoge uitbouwkosten voor het dashboard. Keep your fingers crossed!
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
26 sep 2007 19:23 |
|
|
FlorisK
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Ronald toevallig ook enig idee hoe ik dat kan controleren?
|
26 sep 2007 19:35 |
|
|
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
FlorisK schreef: Ronald toevallig ook enig idee hoe ik dat kan controleren? Sorry, ik ben geen techneut, het is me zelf gebeurd en weet van een aantal anderen hier ook dat de module relatief vaak kapot gaat. Even langs de dealer, dan weet je het zeker. Gr.Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
26 sep 2007 19:39 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Bij de passagiersvoetenruimte ergens achter het schot naar de middenconsole, zo ongeveer plusminus
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 sep 2007 20:14 |
|
|
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Ik heb vanochtend hetzelfde mee gemaakt, net als ik denk lekker handig dat voorruit schoon blaas knopje kapt de hele flikkerse boel er mee. Dus ik met een half ontwasemde voorruit naar Den Bosch gereden (gelukkig was hij uiteindelijk nog redelijk schoon geworden dus ik hoefde niet te gaan vegen...).
Weet iemand of en hoe het probleem van Floris is opgelost?
Zal straks even alle zekeringen na gaan lopen, maar gezien het feit dat alle lampjes en andere zut het nog lijken te doen vrees ik dat het niet zo simpel zal zijn...
<edit>Al gezien dat ik niet de enige hier ben. En dat ik ongeveer 80 pleuri voor een nieuwe module mag neer tellen (als dat het inderdaad is). Ik hou jullie wel op de hoogte van wat het was...</edit>
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
22 okt 2007 07:52 |
|
|
MiC2005
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 aug 2009 16:35 Berichten: 18 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 Break 2.0i 16v
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: EYCT (grijs)
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Dit probleem komt vaak voor. Bij de bijrijder voeten in het middenconsol schuimbekleding losmaken onder het dashboard kastje (2 zwarte pennetjes) Daarna met een torkx schroevendraaier het plastic losdraaien wat links zit. Je moet daarvoor de 2e plastic kap naar je toe trekken. Daarachter zit een luchtgat voor de linkervoet te verwarmen Zodra die achterste kap los zit kun je bij die unit. Hij zit achter het middenconsol op hoogte van dashboardkastje. Je kan hem ook herkennen aan 2 groene connectoren, een lange en een kleine. Aan die kleine zit een dikke zwarte en een dikke rode draad. Aan die langste connector zitten 2 dunne draden en 2 dikke draden. Dit kastje zit met 2 zeskantige schroeven vast en je kan makkelijk bij de onderste schroef maar wat moeilijker bij de bovenste schroef. Als deze 2 los zijn kun je de unit uit de luchtsluis trekken, hier zit ook een koelblok aan. Hierna kun je de stekkertjes losmaken. Als het contact aan staat moet er op de 2 dikke draden (kleine connector) 12 Volt spanning staan. Als dit er op staat is de 40 Ampere zekering goed. Die andere dikke draden gaan naar de blower. Die kleine draden zijn de stuurdraden. Bij mij was de kleine connector gesmolten. Deze unit kost nieuw bij de dealer 92 Euro incl BTW. Als je handig bent kun je het grote onderdeel op het koelblok zelf vervangen. Dit kan ook defect zijn. Die van mij is nu ook kapot (2e keer) maar nu ga ik toch een nieuwe kopen. Tevens laat ik er een nieuwe connector aan knijpen aangezien deze gesmolten is. Ze zijn in de garage niet aan te slepen, aldus Citroen. MiC
|
11 nov 2009 15:54 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Hoi mic2005, Je zit wel in een erg oud draadje te posten. 18 augustus 2009 zet je er zelf iets neer nu 2007? Maar oké, je gaat een nieuwe kopen? probeer toch eens maresia parts( http://www.maresiaparts.nl/cms/ ) meestal veel goedkoper!!! http://www.c5club.nl/c5forum/search.php?keywords=Kachelmodule&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
11 nov 2009 21:26 |
|
|
MiC2005
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 aug 2009 16:35 Berichten: 18 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 Break 2.0i 16v
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: EYCT (grijs)
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Helemaal niet gezien, lastig altijd die oude berichten. Zouden eigenlijk automatisch moeten verplaatsen indien ze niet tot een oplossing leiden Bedankt voor de link overigens. MiC
|
11 nov 2009 22:05 |
|
|
Hamen
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 feb 2013 11:44 Berichten: 4
Auto: C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Zelfs oude berichten zijn nog waardevol.
Bij het starten vanochtend heel even het ventilator icoon en dan niets meer. Zo te lezen de elektronica. Van de week maar eens op pad om een unit uit een sloop auto te halen.
_________________ C5 Break 2.0 16v LPG 2002
|
01 sep 2019 20:16 |
|
|
MiC2005
C5club Rookie
Geregistreerd: 17 aug 2009 16:35 Berichten: 18 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: C5 Break 2.0i 16v
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: EYCT (grijs)
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
Hihi leuk om te lezen, sux6
|
01 sep 2019 21:11 |
|
|
Hamen
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 feb 2013 11:44 Berichten: 4
Auto: C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: kachel aanjager kapot, of iets anders?
De Valeo kachelweerstand vervangen, Akkie in 030 had er nog een. En mooi dat de aanjager weer werkt.
_________________ C5 Break 2.0 16v LPG 2002
|
05 sep 2019 21:12 |
|
|
|