Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Auteur |
Bericht |
Panhardfrank
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jun 2015 23:35 Berichten: 5
Auto: C5, phase 1, berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Om een Iphone aan te sluiten in mijn Exclusive ph1 met JBL heb ik mijn oude Alpine CDE103BT geprobeerd. Ik heb daarvoor een verloopkabeltje gemaakt om de JBL versterker aan te sluiten op de voor/achter rca uitgangen van deze radio. Op zich werkt dat prima, met de bijgekochte module werkt ook de stuurbediening; maar bij het wisselen van kanaal of geluidsbron komt er een luide schakeldreun uit de speakers. Is hiervoor een verklaring en daarmee wellicht ook een oplossing bekend?
NB Ik heb wel hier gezocht maar niet kunnen vinden of bij de RT 2 (telefoon, geen navi) met CD wisselaar en JBL een kastje kan worden toegevoegd om via draad of bluetooth een Iphone kan worden aangesloten. Navtec geeft aan dat bij deze setup hun module niet werkt) Er was wel een andere oplossing via de antenne ingang, maar deze was erg prijzig.
Frank Keuls
|
17 jun 2015 11:59 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
De alpine veroorzaakt de dreun, die wordt doorgegeven aan de versterker.
Welke uitgang gebruik je van de Alpine? Is dat de lijn-uitgang of de speakeruitgang?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 jun 2015 17:22 |
|
|
Panhardfrank
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jun 2015 23:35 Berichten: 5
Auto: C5, phase 1, berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
Re: schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Ik gebruik de lijn-uit, kabeltje daarvoor omgebouwd. De versterker van de Alpine is uitgezet. Zelf vermoed ik ergens een potentiaal verschil heb dat de knallen veroorzaakt. Ik denk erover om de versterker en de radio gemeenschappelijk te voeden en te aarden.
|
17 jun 2015 17:58 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Bij mijn weten zit de JBL versterker normaliter op de uitgangen van de eindversterker, niet op de lijnuitgang. Dat betekent dan dat de JBL versterker nu (veel) verder open gedraaid moet worden, omdat de uitgangsspanning van de lijnuitgang lager is dan die van de versterker. En dan geeft hij ook sterkere klikken bij het omschakelen.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
17 jun 2015 18:42 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Eens
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
17 jun 2015 20:58 |
|
|
Panhardfrank
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jun 2015 23:35 Berichten: 5
Auto: C5, phase 1, berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
Re: schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Ik ga het proberen, bedankt voor de feedback; jullie horen via dit medium wel of het is gelukt.
groet, Frank
|
17 jun 2015 21:22 |
|
|
Panhardfrank
C5club Newbie
Geregistreerd: 15 jun 2015 23:35 Berichten: 5
Auto: C5, phase 1, berline exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 165000
Kleur: Zilver
Naar boven
|
Re: schakeldreun bij nieuwe radio icm JBL (radio ipv RT 2)
Ik heb het net uitgeprobeerd, de JBL direct op de luidsprekeruitgang. De schakeldreun is bijna weg, maar nu is het ingangssignaal voor de eindversterker erg hoog, bij volume 2 al zeer luid, met de nodige ruis. De Alpine heeft een maximale uitgangsspanning van 2V. Ook weer even op line-out aangesloten; dan is het volume normaal maar is er weer die akelige dreun als er een ander nummer wordt gekozen of als je een andere bron kiest. Frank
|
17 jun 2015 22:25 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 79 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|