Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Kachelblower Phase II raadsel en ramp. 
Auteur Bericht
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
In een Phase II C5 zit de roemruchte module niet "los" aan de passagierszijde, maar is ingebouwd in de blower zelf.

Afbeelding
De blower kan vrij gemakkelijk los met een draai-bajonet verbinding. Dan kan de stekker er uit, met twee dikke en vier dunne pinnetjes.
Vandaag kwam de sloop blower binnen was daar getest (zeggen ze), direct aan het stekkertje gezet: Niets, geen beweging in.
Die foto is van die blower. Je kan er goed aan zien dat het ding echt is geïntegreerd, de pennen voor de koolborstels en de veld wikkelingen steken door de printplaat heen.
Dus maar goed dat ik niet eerst dat hele dashboard ben gaan slopen.
Blijkbaar zit de storing "hoger op", eerst maar eens de Lexia er aan, daar had ik uiteraard mee moeten beginnen.

Zeer helder is dat deze "verbetering" misschien wel voor PSA winst oplevert, maar zeker een groot verlies voor de klant met pech.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


23 jul 2014 15:10
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 jun 2010 21:23
Berichten: 596
Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Ben er van overtuigd dat fabrikanten, en niet alleen autofabrikanten, dingen zo maken dat ze na verloop van tijd kapot gaan en vervangen of gerepareerd moeten worden. Daarbij denken ze niet zo vaak aan de klant denk ik....

_________________
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983


23 jul 2014 16:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Heb je bij dat "testen" de ClimateControl voldoende tijd gegeven om zichzelf te activeren?
Dat doet hij alleen als de motor loopt, en de A/C computer de nodige metingen gedaan heeft.

En inderdaad, eerst maar eens uitlezen met de Lexia.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 jul 2014 17:57
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Verder spitwerk met de Lexia levert nog meer raadsels.
Op alle onderdelen krijg ik bij Diagnose te zien dat eer GEEN communicatie is, behalve bij de injectie en de vering.
Bij deze twee geen storingen.
Uitlezen van gegevens geeft geen bijzondere waarden, behalve dat de boordspanning 12,5 V zou zijn (bij draaiende motor).
De multimeter geeft echter gewoon 14,5 V.
Dus er is iets geks aan de hand.
Als ik rijd doet de blower niets, bij hogere snelheden komt er wel wat lucht uit de ventilatieroosters, maar die zou dan koud moeten zijn en dat is niet zo. Het lijkt dus wel of de airco het plotseling ook niet doet, ook dat is onwaarschijnlijk, juist gecontroleerd.
Voor alle zekerheid nog even de zekeringen gecontroleerd: Ook daar geen bijzonderheden.
Wie kent een specialist die deze puzzel op kan lossen?

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


27 jul 2014 14:39
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
bij draaiende motor,is het normaal dat je 14,5V hebt
was dat niet zo ,had je een ander probleem


27 jul 2014 14:46
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Ja dat is volstrekt helder. Maar waarom geeft die Lexia dan 12,5 V aan?

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


28 jul 2014 08:21
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 14:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
JanSr schreef:
Als ik rijd doet de blower niets, bij hogere snelheden komt er wel wat lucht uit de ventilatieroosters, maar die zou dan koud moeten zijn en dat is niet zo. Het lijkt dus wel of de airco het plotseling ook niet doet, ook dat is onwaarschijnlijk, juist gecontroleerd.


Weet je dat zeker?
Als de blower niet draait en de airco zou wel aan staan vriest de boel in no-time dicht en zal de vorstbeveiliging in moeten grijpen.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


28 jul 2014 08:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Kort geleden hadden we op XCNL een vergelijkbaar (?) probleem.

Bij mij aan de Lexia gehangen, maar geen communicatie met de ClimateControl Computer. Waarom dat niet lukte weet ik nog altijd niet.

Uiteindelijk is het opgelost, zie de laatste postings.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 jul 2014 09:18
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Dank, helaas lees ik daar niets dat mij verder helpt.
Ik ga een dezer dagen maar eens naar een dealer.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


28 jul 2014 10:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Opvallende overeenkomst is dat in beide gevallen geen communicatie aanwezig is met de CC-computer.
Als het weer droog is zal ik die van mij eens aan de Lexia hangen, ben benieuwd wat er dan gebeurt......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


28 jul 2014 12:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Ik ga dit draadje eens aandachtig volgen.........
Sinds vorige week heb ik voor een aantal systemen ook de status> geen dialoog.

Echter is dit bij mij na een software update van de BSI, hiervoor was wel overal dialoog mee mogelijk.

_________________
Zeg maar André


28 jul 2014 12:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Ook geen dialoog als je handmatig doorstart? En is er geen weg terug, André, qua softwareversie?
Of even een keer langs de dealer voor een volledige update, dan zou het toch weer goed moeten komen.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


28 jul 2014 14:38
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Na wat suggesties van Oldenhage de volgende stappen genomen:
In de zekeringkast onder de motorkap zit een grote zwarte stekker met twee draden. Die draden zijn de + en - van de blower.
Daar staat de accuspanning op.
Vervolgens ten overvloede nog eens gemeten aan de stekker van de blower zelf, ook daar staat de accuspanning op de twee dikke pinnen.

Een suggestie van Verotronics in Eindhoven: Mede gezien de Lexia communicatieproblemen zou het kunnen dat het Airco bedieningspaneel de stoorzenders. Neem die los en kijk wat de Lexia dan doet.
Helaas kennelijk niet de oorzaak, geen van de functies communiceert, behalve injectie, vering en automaat.

Wie is nu de eerstvolgende verdachte?

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


29 jul 2014 11:04
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 03 nov 2011 16:16
Berichten: 230
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C4 Cactus PT110 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 48000
Kleur: Polar White


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Probeer eens een BSI reset en kijk dan of de communicatie hersteld is.


29 jul 2014 13:37
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kachelblower Phase II raadsel en ramp.
Graag! Hoe reset je een BSI?

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


29 jul 2014 13:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.