Ik ga waarschijnlijk binnenkort in een C5 rijden, een station versie uit Mei 2005, met navigatie (via cd) op kleurenscherm, met telefonie via simkaart en een cd wisselaar. Nu ben ik na een paar huur auto's verslaafd geraakt aan bluetooth. Je stapt de auto in en je telefoon werkt (zelfs met adresboek) en de muziek gaat door waar je gebleven was. (en op je stuur kan je volume harder/zachter en track verder/terug)
Nu is mijn uiteindelijke doel dus datzelfde voor elkaar te krijgen. Ik wil graag de ingebouwde microfoon gebruiken voor telefonie, liefst ook de opneem/ophangknop op het dashboard te gebruiken en muziek uit mijn telefoon gewoon af te spelen met track verder/terug op het stuur.
De navigatie is goed genoeg voor zoals die nu is, maar nieuwere is ook ok. Als het goed is kan ik recentere kaarten kopen.
Ik zag verschillende threads langskomen met Yatour en Dension doosjes die de cd wisselaar vervangen (de cd in de radio is dan voor nav) maar werkt de telefonie dan ook zoals ik wil? Als ik het forum goed doorzocht heb dan is het vervangen van de radio unit met een nieuwere variant niet makkelijk en geeft bijna altijd problemen met de andere electronica in de bediening... Maar als er iets is (al dan niet met allerlei adapters) dat het netjes kan oplossen, dan mag het best iets kosten. Ik wil een zo professioneel mogelijke oplossing, niet met allerlei zichtbare kastjes en kabeltjes in de auto.
Zoals jullie zien is het me allemaal nog niet helemaal duidelijk. Ik heb ook nog niet alle details van de auto, maar ik zou het erg op prijs stellen als ik wat pointers kan krijgen, of welke info van de auto nog nodig is om de opties duidelijk te krijgen. Een link naar de juiste thread (die ik nog niet gevonden heb) met alle info die ik zoek wordt ook zeer op prijs gesteld..