Voor wie tegen hetzelfde euvel aanloopt nog het volgende:
Inmiddels is het knipperen bij mij opgelost. De oorzaak was simpelweg een defecte lamp.
Ik heb vorige week de lampjes maar eens omgewisseld om een diagnose te stellen. Na het wisselen "knipperde" de andere lamp, dus daarmee was de oorzaak duidelijk. Er zitten inmiddels twee nieuwe in, ook via marktplaats, totale kosten EUR 100,00. De oude maar nog goede lamp zit nu in mijn reservesetje.
Wisselen doe ik nu ruim binnen 15 minuten voor beide lampjes
. Het koste me trouwens wel een aantal pogingen omdat ik niet doorhad dat de connector een bajonetsluiting had. Voor iedereen die gaat wisselen, het is vrij eenvoudig:
1. De kunstof kap van de lamp stukje draaien en verwijderen.
2. De metalen connector een stukje met de klok mee draaien en van de lamp af trekken (dit moet erg soepel gaan, niet forceren dus).
3. Metalen haakje aan bovenzijde goed indrukken en naar de rechterkant van de auto duwen. Daarmee komt het los.
4. Haakje helemaal naar beneden klappen en lamp recht naar achteren uitnemen.
Je kunt eenvoudig ruimte creeren om wat beter te kunnen werken:
Links kun je de accu verwijderen. Nodig: 1x19mm dopsleutel. Hoe: moer die je voor de accu ziet een kwartslag draaien, daarmee schuif je de borging weg van de accu. Hierna de accupoolklemmen omhoog wippen en verwijderen. Je kunt nu de hele accu optillen en verwijderen. Als je hem iets naar achteren kantelt gaat het eenvoudig. Dit geeft een zee van ruimte bij de rechterlamp.
Rechts heb ik de tankjes voor de stuurbekrachtiging en koelvloeistof losgedraaid (3xM5 moertje). Je kunt ze
dan iets naar achteren duwen, dat geeft meer ruimte, maar het blijft beperkt. Die tip stond ook al in een ander draadje.
Success!.