Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 nieuwe veiligheidsvoorziening ontdekt 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10673
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
zullen we deze discussie maar in het Cafe voortzetten en hier verder gaan over veiligheidsvoorzieningen. :wink:


16 feb 2007 10:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
ronama schreef:
zullen we deze discussie maar in het Cafe voortzetten en hier verder gaan over veiligheidsvoorzieningen. :wink:


sorry :oops: :oops:


16 feb 2007 10:59
Antwoord met een citaat
Bericht 
Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...


16 feb 2007 13:41
Antwoord met een citaat
Bericht 
Die ik-rem-erg-hard-knipperlichten doen het bij mij wel, gewoon effe testen bij 80 per uur op een lege weg (ook achter me) even vol in de ankers. Ze gaan ook weer vanzelf uit :D


16 feb 2007 20:10
Antwoord met een citaat
Bericht 
EvilTwin schreef:
@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)


Wat is dat overigens, H3+ ? :?


16 feb 2007 20:11
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:
Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...

genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:


16 feb 2007 20:46
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
RobbertC5 schreef:
EvilTwin schreef:
@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)


Wat is dat overigens, H3+ ? :?

H3+ is de Hydractieve vering in de luxere C5's, de H3+...de kalere cq zwakker gemotoriseerde hebben de H3-vering...


Maarre, ik kan het mishebben :oops:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


16 feb 2007 20:51
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dan zal mijn C5 2.2HDI exclusive wel de + hebben, zal wel een pluspunt zijn .... :(


16 feb 2007 21:11
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33483
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
H3+ uitleg :

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?t=582

_________________

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera


16 feb 2007 21:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
RobbertC5 schreef:
EvilTwin schreef:
@Robbert, ESP/ASR grijpt niet alleen in op de CC maar ook op de H3+ (hij gaat naar de harde stand)


Wat is dat overigens, H3+ ? :?

H3+ is de Hydractieve vering in de luxere C5's, de H3+...de kalere cq zwakker gemotoriseerde hebben de H3-vering...


Maarre, ik kan het mishebben :oops:


in de brochure C5 break modellen vanaf 2003 wordt gesproken dat het veersysteem verder ontwikkeld is (H3+?) waarbij de hoogte van de wagen bij bepaalde snelheden wordt aangeapst. Wordt niet gelinkt naar exlusieve modellen, maar vanaf 2003.
dus ik denk de laatste generatie voordat PHiII op de weg kwam.

Anne-Jan


16 feb 2007 22:01
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15
Berichten: 1553
Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
H3+ is volgens mij de uitvoering waar een "sport" stand op zit. Gelezen in een dik boekwerk over de Citroen techniek.

_________________
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine


16 feb 2007 22:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
MichielC5 schreef:
H3+ is volgens mij de uitvoering waar een "sport" stand op zit. Gelezen in een dik boekwerk over de Citroen techniek.


Ja klopt HA3+ heeft altijd een SPORT knop.

Hydractive 3 is een soortgelijk veersysteem als de DS t/m de BX (en Xantia’s en enkele Xm's zonder HA)! Op de C5 geleverd icm de volgende motoren:
    Phase 1
    Benzine: 1.8 16v - Diesel: 2.0 HDI 90/110pk
    Phase 2
    Benzine: 1.8 16v, 2.0 16v - Diesel: 1.6 16v HDIF, 2.0 16v HDIF BVM
1 veerbol per wiel, hoogte verstelbaar (laag, rijstand, middelhoog, hoog), automatische hoogte correctie (onafh. van belading), hoogte past automatisch aan aan staat wegdek/snelheid


Hydractive 3+ is vergelijkbaar met HA1 (Xm) en HA2 (Xm / Xantia)
    Phase 1
    Benzine: 2.0 Hpi, 2.0 16v, 3.0 V6 - Diesel: 2.2 HDIF
    Phase 2
    Benzine: 3.0 V6 - Diesel: 2.0 HDIF BVA, 2.2 HDIF BVA, 2.2 HDIF BiTurbo
HA3+ heeft 3 veerbollen per as, dus elk wiel een veerbol en daar tussen in een extra bol, welke wanneer het systeem in de Comfort mode staat, mee veert (op de veercilinders zit een dikke leiding die naar de HA bol gaat, veert de C5 in, word de vloeistof omhoog gedrukt in de cilinder naar de bol op het wiel, en door de leiding naar de HA bol, de vloeistof van de leiding komt uit bij de HA-bol en deze veerbol vangt de druk (samen met de 2 ander veerbollen) op waardoor de auto soepel veert!

Waneer het systeem in de Sport mode staat, wordt de vloeistof stroom naar de HA-bol onderbroken en het de HA-bol dus ook niet meer mee. Waardoor de auto stugger veert!
Wanneer de vering in de Sport staan bepalen de volgende sensoren:
    - stuurhoek sensor: deze sensor kijkt naar de stuur uitslag en draaisnelheid van het stuur
    - remdruk sensor
    - gaspedaal sensor
    - nog wat parameters, ik geloof ook G-krachten via de Airbag computer en … ?? …


Waneer de gemeten waardes worden overschreven (de waardes zijn afhankelijk van de snelheid), wordt de Sport stand ingeschakeld, wanneer je de SPORT knop inschakelt worden de waardes vernader waardoor de veercomputer eerder de vering in standje SPORT zet!

VB: je rijd 100km/h, je draait je stuur 20 graden, waardoor de Sport mode wordt ingeschakeld, maar wanneer je de SPORT knop heeft in gedrukt gebeurd dit bij bijv. 10 graden verdraaiing van je stuur!

Er is hier een tabel van, maar die heb ik helaas niet!

Hydractive 3+ is dus een actief veersysteem, welke de veer karakteristiek kan aanpassen (3 of 2 veerbollen) maar kan niet de demping aanpassen, hiervoor heb je een systeem als AMVAR nodig zoals de C6 heeft (AMVAR= schuifjes die de vloeistof doorlaat kunnen veranderen van groot naar klein in 16 verschillende standjes)


Verbeteringen zijn welkom :wink:


Pjotr


16 feb 2007 23:52
Antwoord met een citaat
Bericht 
Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !


17 feb 2007 13:28
Antwoord met een citaat
Bericht 
Enne:
HOverbeek schreef:
Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:
Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...

genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:

Zou iemand hier nog aan toekomen?


17 feb 2007 13:29
Antwoord met een citaat
Bericht 
Citroentje schreef:
Fantastisch verhaal. Zo leren we nog veel over ons geliefde vehikel !


graag gedaan, bedankt! :wink:


Citroentje schreef:
Enne:
HOverbeek schreef:
Hallo allen, wordt
Citroentje schreef:
Waar haal je dit soort info vandaan? Kunnen 'wij' daar ook bij? En is dat ook in Engels of Nederlands beschikbaar? Enig Frans lukt wel, maar dit wordt toch echt iets te technisch. Moet nog een tijdje oefenen...

genegeerd of is hier nog niemand aan toegekomen ? Ik ben ook benieuwd hoor, vandaar :wink:

Zou iemand hier nog aan toekomen?


ik ben ook benieuwd :)


17 feb 2007 13:36
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.