Nou, ik heb dit vandaag eens geprobeerd met mijn ph2. Niet gelukt. Deze instructie roept bijna meer vragen op dan hij beantwoord:axl schreef:misschien het opnieuw initialiseren van de sensor zou helpen? ik weet niet of het ook werkt voor de van/can C5
maar je zou het kunnen proberen:
(copy/paste)
2. Overige gevallen
Bij het vervangen van een voorruit, het overzetten van een sensor van de ene naar een andere wagen of bij een nieuwe sensor die gevoed is terwijl hij nog niet op de voorruit is bevestigd, moet de regensensor op de voorruit handmatig worden geinitialiseerd .
De handmatige initialisatie is als volgt :
Zet het contact in de stand accessoires (+ACC)
Let op de knipperfrequentie van de alarmknipperlichten (1) , schakel de automatische wisfunctie 5 keer in en uit en eindig met een 6 e inschakeling (2)
Na de 6 e inschakeling blijven de ruitenwissers in de ruststand staan en na 5 tot 10 seconden bevestigt het systeem het initialiseren met een wisslag
Controleer de regensensor met behulp van de DIAG 2000 ; Controleer of de storing sensor op de voorruit kan niet geinitialiseerd worden, is geregistreerd ; Als deze storing aanwezig is, controleer dan de voorwaarden bij het initialiseren opnieuw en voer een handmatige initialiseerprocedure uit
OPMERKING : 1 Gebruik de knipperfrequentie van de alarmknipperlichten om de tijd voor het in- en uitschakelen van de automatische wisfunctie aan te houden ; 2 Als de schakelaar te langzaam of te snel wordt bediend, wordt geen bevestiging gegeven ( Initialisering niet uitgevoerd ) .
axl
1. "Zet het contact in de stand accessoires (+ACC)"
Bij oudere auto's ken ik die stand van het contactslot. Hier kan het contact uit, aan en even doordraaien in de startstand. Is de gewone aan-stand die +ACC-stand?
2."schakel de automatische wisfunctie 5 keer in en uit en eindig met een 6 e inschakeling"
Hoe zit dat met het tempo? Ik heb de alarmlichten aangezet. Moet ik nu in- en uitschakelen in hetzelfde tempo als de alarmlichten in- en uitschakelen? Dan lukt het niet.
Ik heb ook de halve snelheid geprobeerd: bij elke keer dat de alarmlichten aan gaan schakel ik de ruitenwisserhandel; de ene keer aan (stand automatisch), de volgende keer uit.
Daarna kan ik wachten tot ik een ons weeg. Die bevestigingsslag na 5 tot 10 seconden komt nooit.
Overigens: tijdens al dat aan- en uitschakelen gaan de ruitenwissers continu heen en weer. Dat lijkt me normaal? Bij die 6e keer inschakelen zijn ze daar nog mee bezig...
Is er iemand die dit geprobeerd heeft en waarbij het gelukt is?