Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Electrisch schema aanjagermotor airco https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=16438 |
Pagina 2 van 2 |
Auteur: | bouke [ 26 jan 2021 13:58 ] |
Berichttitel: | Re: Electrisch schema aanjagermotor airco |
JW-C5 schreef: @ redvoman, het schema dat ik je gestuurd heb is er eentje van een A/C met gescheiden links <> rechts regeling. Ik neem aan dat jouw C5, die volgens de gegevens voorzien is van een volautomatische A/C, daarmee uitgerust is. Klopt dat? Groet, JW Hallo JW, Zou je mij dat schema ook willen sturen aub? Ik zit met hetzelfde probleem dat mijn aanjager er geen zin meer in heeft. Ik heb van de module de mosfet al vervangen maar dat mocht niet baten. (https://www.youtube.com/watch?v=zm3BOcu ... arsup61130) Alvast bedankt voor je hulp Groet, Bouke |
Auteur: | JW-C5 [ 26 jan 2021 14:37 ] |
Berichttitel: | Re: Electrisch schema aanjagermotor airco |
Als je me je mailadres geeft via een PB, gaat het naar je onderweg. En zet er even de laatste 8 cijfers van je VIN bij, voor mijn administratie Groet, JW |
Auteur: | JW-C5 [ 27 jan 2021 00:24 ] |
Berichttitel: | Re: Electrisch schema aanjagermotor airco |
Mooi dat je het gevonden hebt en dat je het zó kon "oplossen" Ik zet dat met opzet tussen aanhalingstekens, want de vraag is of dat zo goed blijft gaan. Met wat contactspray kun je soms wat verbeteren, maar de echte oorzaak neem je daar niet mee weg. Die is veelal dat de contactdruk te laag (geworden) is, met verhoogde overgangsweerstand en ingebrande contacten als gevolg. Die heb je nu ingespoten, maar zijn de contacten ook schoongemaakt/gevijld/geschuurd? Je hebt immers oppervlak nodig om een lage weerstand/cm² te bewerkstelligen. En is de contactdruk nog hoog genoeg? Die kan door de warmteontwikkeling ook verslechterd zijn. Dat moet dus heel goed in de gaten gehouden, en wellicht verder aangepakt worden. Groet, JW |
Auteur: | bouke [ 27 jan 2021 10:08 ] |
Berichttitel: | Re: Electrisch schema aanjagermotor airco |
Hoi JW, Dank je voor je terugkoppeling en goede raad. Dat houd ik natuurlijk in de gaten en mocht het weer voorkomen dan zal ik de print verder uit elkaar halen er er nieuwe zekeringklemmetjes op solderen mocht dat nodig zijn. Van vijlen of schuren ben ik geen voorstander; het dan ruwe contact zal tijdelijk een goede verbinding tot stand brengen maar zal veel sneller oxideren dan een glad oppervlak. (heb een robottechniek verleden en daar was zoiets als schuren uit den boze ) Maar ik heb idd proberen te zien of de nieuwe zekering een goed contact maakt en deze er na het insteken weer uitgetrokken en dan zag ik duidelijke groeven op de zekeringpootjes. Dus het contact lijkt goed te zijn. Nogmaals bedankt voor alle info. Bouke |
Auteur: | JW-C5 [ 27 jan 2021 13:24 ] |
Berichttitel: | Re: Electrisch schema aanjagermotor airco |
Sta me toe: als dat duidelijke groeven zijn op de zekering, heb je geen glad oppervlak in de zekeringhouder, maar pukkels die ontstaan zijn door de corrosie/inbranding. En dat betekent dan ook dat je maar een klein contactvlak hebt waar die dikke stroom doorheen moet. Met een fijn vijltje zijn die glad te maken, waardoor er weer een groter contactvlak ontstaat, met lagere stroomdichtheid en betere warmte afvoer. Als je bang bent voor corrosie van dat oppervlak, zou je de zekering heel licht kunnen invetten met wat zuurvrije vaseline..... Groet, JW |
Auteur: | willy4 [ 27 jan 2021 13:41 ] |
Berichttitel: | Re: Electrisch schema aanjagermotor airco |
je kunt er ook een zwevende zekering erop solderen. |
Pagina 2 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |