Vroeger heb ik nogal wat apparatuur zelf ingebouwd in m'n auto's.
Eigenlijk altijd op de quick-and-dirty manier, met Scotchlocks dus (kabelverbinders).
Door de vele trillingen en stoten, die het spul nu eenmaal te verduren krijgt gedurende een autorit, ging het spul na verloop van tijd wel eens loszitten. Je kunt daar hele irritante storingen van krijgen. Van een hinderlijke brom op de achtergrond tot het beginnen te kraken of zelfs compleet wegvallen van een speaker.
Remedie:
Scotchlockje eraf halen en een stukje tape om de ontstane inkeping in de kabel plakken. Vervolgens een stukje verderop een ander Scotchlockje erin knijpen. Probleem weg.
Nu weet ik niet of in jouw geval ook dit soort 'snelle oplossingen' zijn toegepast. Zo ja, dan zou ik dat eens controleren. En ja, zo'n achteraf gemonteerde Parrot kan best wel es op een semi-professionele manier zijn gemonteerd
P.S. tegenwoordig wordt de soldeerbout gepakt en als je dan toch bezig bent dan gaat er gelijk een krimpkousje omheen
