Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 763 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 51  Volgende
 aanjager / kachelmodule 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
@Willy, bedankt voor de hint.

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


16 aug 2014 20:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
:smt023


16 aug 2014 20:23
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Aan een ieder die mij geholpen heeft met mijn aanjager probleem.
Heb voordat ik besloten had om mijn dash eruit te lichten toch nog maar eens een keer de Lexia eraan gehangen nadat ik de software opnieuw geinstalleerd had met de updates.
Grenst mijn verbasing dat nadat ik alles geinstallerd en geactiveerd had de Lexia me vertelde dat ik een probleem heb met mijn SENSOR!!!!!
Dus op de vloer van de auto gelegen en het pollenfilter eruit gehaald wat VOL zat met bladeren en andere ongemakken.
Dit vervolgens schoongemaakt, erin geweest met een kwast en borstel om eventuele resten die op het onderste gedeelte lagen waarin het filter zat en ziedaar.................. hij doet het weer :smt190
Dus het is altijd goed om nog maar eens te controleren met een Lexia die goed werkt!!!!
Moet erbij zeggen dat dierbare Ciprian de Lexia ook gebruikt heeft toen ik in Holland was de laatste keer en hij wat aan de configuratie gedaan heeft zonder het mij te vertellen :evil: dus ik zoals normaal de Lexia eraan gehangen, maar die gaf me toen geen indicatie omdat hij niet goed werkte. :mrgreen:
Nu dus werkt de blower/aanjager weer maar moet nog wel de sensor vinden die waarschijnlijk vuil is.
Weet nog niet waar dat ding zit en of die er zo uit te halen is zonder het dash eruit te halen.
Als ik dat nu eens zou weten is mijn probleem klaar .
Dus als de boord computer aangeeft dat alle commando's die men geeft werkt maar de aanjager werkt dan nog niet is het in vele gevallen een vuile/defecte sensor :?
Om dat ding te reinigen/vervangen moet ik nog uitvinden waar deze zit en hoe dat moet!!!!
Verder wachtend op een der lezers die mij hierbij verder helpt want weet niet hoelang de aanjager het nog doet, in ieder geval is zeker dat mijn dash daarvoor er niet uit hoeft wat me een hoop werk en misschien ellende had veroorzaakt daar het voor niets geweest was!!! :geek:
Dus om een lang verhaal kort te maken: hij doet het weer en mijn dash hoeft er niet uit.
Nu nog wachtend op een der lezers die mij zou kunnen helpen om te vertellen waar deze sensor zit!!!

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


22 aug 2014 14:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Dit lijkt heeeeel veel op het probleem dat ik had toen er water was blijven staan in de paravaan bak.
Dat water kwam toen in de kachelunit terecht, met als gevolg een kletsnat pollenfilter en een aanjager die het niet meer deed.

In mijn draadje viewtopic.php?f=4&t=10835&hilit=ventilator&start=0 staat dat verhaal, incl. een verwijzing naar die sensor die er waarschijnlijk verantwoordelijk voor was dat de fan het tijdelijk niet meer deed. Een soort bescherming dus :idea:

Wellicht interessant leesvoer ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 aug 2014 14:33
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
@JW, ga dit gelijk lezen!
Moet wel zeggen dat het filter helemaal droog is, geen druppel water en ook de zijkanten die we al eens doorgeprikt hebben bij jou zijn open.
Maar ga het eerst maar eens lezen, wordt vervolgt :smt190

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


22 aug 2014 14:48
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
als je deze bedoelt die waar beide sensoren getekend staan dan is het ok, vraag me wel af hoe daar bij te komen.

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


22 aug 2014 15:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Zie pagina 4 van dat draadje viewtopic.php?f=4&t=10835&hilit=ventilator&start=45
Daar wordt door Siem aangegeven dat de sensoren bereikbaar zijn als je het dashboard kastje er uit haalt.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 aug 2014 15:43
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Nou, ik heb het dashbordkastje eruit gehaald, beetje moeilijk omdat er een CD player was ingebouwd voor mijn GPS systeem, dan heb ik gevonden de aandrijving van de vedntilator en dan iets erboven een ander electronisch huis wat dan de vochtigheids sensor zou kunnen zijn.
Dat er in jouw draadje iemand zei dat je er gemakkelijk bij kan komen moet ik helaas naar het land der fabeltjes wijzen want dat is pertinent niet zo!!!!!! :smt190
De voorgaande werkjes waren: middenconsole eruit gehaald, dan het vloertapijt aan de passagierskant doorgesneden in het midden (want waarom ook, dit loopt door in 1 stuk naar de bestuurderskant) en de dikke afvoer van de AC gevonden die ongeveer een dikke cm in doorsnee heeft, eruit gehaald en doorgeblazen, geen water of wat dan ook, gewoon droog als gort!!!!
Mogelijkheid kan zijn dat niet water maar bladeren of stof (rotzooi dus) ergens zit die de sensor verblindt om het zo maar eens te zeggen. Als deze sensor een "oog" is zou dat zo maar kunnen.
Nu even gestopt en ga morgen verder om te kijken wat die bovenliggende electronische deel is!!
Wat me wel verwonderd is dat een sensor in de bodem zou moeten zitten en niet in de top, water blijft (als het verstopt zou zijn door water) in de bodem staan en hoe kan de sensor meten of erachter komen als dit ding boven de aanjager zou zitten??
Maar goed, je plaatje zegt niet veel van de positie waar die zou kunnen zitten want zoals je ook zegt, het stippelijntje ontbreekt.
wordt vervolgt

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


23 aug 2014 16:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Als Siem nou kon vertellen waar deze zitten met foto of zo zou ik een eind geholpen zijn

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


23 aug 2014 17:03
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Wat kan een mens toch een oen zijn!! :o
Ga ik op google en die verteld mij dat de gecombineerde temp/vocht sensor (2) dat gekke ding is dat links boven het dashboard kastje zit.
Dit is volgens het instructieboekje voor de C5 pagina 70 via google; heb de mijne al jaren niet meer en nog steeds geen kunnen downloaden :smt080
Ga dat nu direkt doen :oops:
Daar is natuurlijk gemakkelijk bij te komen, daar heeft Siem gelijk in.
Dus gaat deze oen morgen maar eens dat ding bekijken en uitvinden of het deze is die de Lexia mij verteld. :smt190

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


23 aug 2014 20:57
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Omdat het zondag is en het hier regent met onweer en hagel, hebben code geel!! kan ik dus niets aan mijn probleem doen.
Dan maar even surfen op het net en vind daar interessante dingen die zo ongeveer hetzelfde zijn als bij mij.

citaat:Code 0702 - 'Passenger humidity sensor not defined' - I presume this means the air con humidity sensor is dead. I checked the reading and it thinks the interior humidity is 32768%. Does anybody know where it is located? I presume this is different to the temperature sensor, situated next to the glovebox behind the small fascia vents
Sorry dat dit in het engels is maar denk toch dat je dit kunt lezen / begrijpen.
Nu had bij mij dezelfde code in de Lexia maar niet de benaming, de Lexia gaf gewoon aan "permanente storing vochtigheidssensor, niet bepaald"
De humidity was ook boven de 30000% dus dat was gelijk.

De oplossing van deze persoon was het volgende:
The humidity sensor problem was traced to the sensor behind the three slots on the fascia, just next to the glovebox (it's a C5 II). This unit is a combined temp and humidity sensor. It was gunked up pretty badly and its circuit board was corroded. A new part was £41.12+VAT but at least the climate control now works perfectly. The humidity, when tested, was around 28%, compared to the 32,678% recorded by the old one. (part number 6445.VC)

Dus mijn idee dat deze sensor inderdaad achter de 3 gleufjes linksboven het dashboard kastje zit is dus wel goed, denk dat hetzelfde euvel bij mij is maar wil hem er toch uithalen, misschien kan ik hem nog redden door schoon te maken.
Zodra het niet meer regent hier zal ik er naar kijken. Het is hier raar weer, de ene dag is het 38 graden en de dag erop 21 en regent het pijpestelen, niet iets om nu in de auto te zitten met deze reparatie, heb alles nog gedemonteert zoals ik al vermeld had.
Fotos zijn gemaakt maar doe dat later als het geheel weer in funktie is.
Voortgezet goede zondag gewenst,

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


24 aug 2014 11:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
citaat:code 0702 - 'personenauto vochtigheid sensor niet gedefinieerd' - Ik veronderstel dat dit betekent dat de lucht con vochtigheid sensor is dood. Ik controleerde de lezing en het denkt dat het interieur luchtvochtigheid bedraagt 32768%. Weet iemand waar het zich bevindt? Ik neem aan dat dit is anders dan de temperatuursensor, gelegen naast de ' glovebox ' achter de kleine fascia ventilatieopeningen

De vochtigheid sensor probleem was herleid tot de sensor achter de drie "slots" op de fascia, net naast de ' glovebox ' (het is een C5 II). Deze unit is een gecombineerde sensor temp en vochtigheid. Het was vrij slecht gunked omhoog en de printplaat was gecorrodeerd. Een nieuw deel was £41.12 + BTW maar ten minste het klimaatcontrole werkt nu perfect. De luchtvochtigheid, wanneer het wordt getest, was ongeveer 28%, vergeleken met de 32,678% opgenomen door naar de vergevorderd men. (deel nummer 6445.VC)


24 aug 2014 11:43
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
Hhhhhhhhhhhhheeeeeee, Willy is wakker :smt190
Ja deze vertaling kan google translate niet beter doen maar het is wel prima :smt023
Al met al Willy, denk ik toch dat ik correct zit met mijn visie dat deze gecombineerde sensor daar zit en die de fout geeft waardoor ik geen aanjager meer heb!!!!
Nog bedankt voor de vertaling voor de NIET engels kunnende lezers :smt038

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


24 aug 2014 12:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
En dus toch de vochtigheidssensor, met hoge mate van waarschijnlijkheid.

Die gaf bij mij ook problemen aan, maar in dat geval was het terecht dat 'ie dat deed.
In mijn unit was het toen zeiknat :cry:
Maar wat hij toen deed was correct, hij zorgde er voor dat de fan niet ging draaien, om te vermijden dat er nattigheid het interieur ingeblazen zou worden via de fan.
Dat zou slecht geweest zijn voor de fan, en wat daarna komt aan kleppen en motortjes :roll:

In jouw geval zorgt de verkeerde aanwijzing er nu ook voor dat de fan niet gaat draaien.
Op zich werkt het systeem dus correct :smt023

Ben benieuwd wat je aantreft als je de sensor gedemonteerd hebt.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 aug 2014 12:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 apr 2011 15:48
Berichten: 436
Woonplaats: Luton, LU4 9DY
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: aanjager / kachelmodule
@JW< je hebt gelijk, het systeem werkt goed, kan dus beide oorzaken zijn en niet alleen vocht :smt190
De positie van deze sensor is nu ook duidelijk, vandaar dat op de tekening er geen stippelijntjes staan aangegeven, is dus ook correct!!
Naja, we zullen het zien als de regen hier ophoud.

_________________
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.


24 aug 2014 12:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 763 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 51  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.