Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Navigatie.. Wat voor systeem ? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Navigatie.. Wat voor systeem ?
Hoi allemaal,

In mijn citroen c5 (02-2003) is een vast nav.systeem ingebouwd,vast scherm en systeem in dashbordkastje.
Op het plakplaatje staan de volgende gegevens: VDO Car Communication no:964498738000
VD 599F 10034322..modelno: 22 SY599/65..prod.no:FD 1001410034322.
Navigation couleur VDO-CEM 1.
Miro ware.. MIPS OS-9 + NET. 3120985.
Ingebouwd is ook een radio met cd speler. VDO model no: 22RC290/355.. VDO RD3-00,misschien niet belangrijk maar kom misschien hierdoor ook te weten wat dit voor type is.(RT2-3 ? )

Mijn vraag is, kan iemand uit deze gegevens mij vertellen wat voor type nav.systeem en wat voor softwareversie is geinstalleerd.

Met dank en groet,
benv
(ps. deze vraag heb ik overigens ook op een ander forum geplaatst.)


15 aug 2006 10:40
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33401
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Volgens mij een RD3 .... deze werkt als ik het goed begrijp op de RT/D 2 software , ( 8.00 als nieuwste versie , voor zover ik weet ) ....

Correct me if i'am wrong :wink:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


15 aug 2006 11:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Weet je ook wat voor nav.systeem is ingebouwd , bv VDO MS5000 of MS4000 of nog iets anders of is dat niet uit de gegevens te halen ?
ben


15 aug 2006 11:32
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33401
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het is gebasseerd op de PC5000/5100 van VDO ( MS 5000 ) als ik mij niet vergis , maar dan aangepast en met speciale software van Citroen , dus de 7.6 geschikt voor VDO zal niet werken aangezien Citroen ook de boardcomputer en radiofunctie's via het schermpje laat werken ....
De navigatiecomputer ziet er dan ook identiek uit , en zal zeker een groot deel van het binnenwerk ( zo niet alles ) delen ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


15 aug 2006 11:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik laat hem wel een keer doorfietsen bij de dealer met het diagnose app. , kunnen ze me gelijk vertellen wat voor software en versie is geinstalleerd en zonodig updaten.
Overigens een goed forum om als nieuw lid en berijder van de C5 je kennis te vergroten.
ben


15 aug 2006 11:55
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Dealers zetten niet vanzelf de laatste verise er op. De Cd's met een nieuwe versie kosten meestal geld. Standaard zal v5.0 geleverd zijn (de 3.0 versie is nl. wel met een algehele recall overal vervangen)

De 7.0 of zelfs 8.0 wijkt hier inhoudelijk trouwens niet van af. Ik heb nooit verschil kunnen ontdekken tussen 5.0 en 7.0, zullen wel wat kleine bugjes zijn.

Overigens, dit versie nummer is van de CD. op de Cd staan dan weer versies van de nav en bobo. De nav zit op v16 , de boco weet ik zo niet. ik dacht dat de 8.0 verise van de CD ook de v16 navigatie heeft. Daar is dus helemaal geen ontwikkeling (meer) in.


15 aug 2006 13:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Het plakplaatje op nav.computer doe sterk vermoeden dat de software speciaal voor citroen is ontwikkeld zoals M&M ook al dacht.
Zie tekst van het plakplaatje :

Miro Ware
Distributed under licence
MIPS OS-9 + NET
3120985

Dit is de letterlijke tekst


15 aug 2006 15:37
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb vorige week bij Citroen Amsterdam een software cd gekocht, daar bij mijn auto (met Duitse stem) geen navigatie software was geleverd, alleen een land cd en ik dus de taal niet kon wijzigen.
Ik heb versie 5 gekregen voor 22,50 euro.
Dat blijkt dus een oudere versie te zijn?
Maar als er inderdaad geen verschil te merken is met de nieuwere versies maakt het niet veel uit.
Ik was toch wel verwend met een TomTom 700, die heel Europa bevat plus veel sneller werkt en routes (her)berekend.
Ik denk, dat ik de TomTom naast het navi systeem plaats, daar ik dan bijvoorbeeld ook de flitspalen er bij heb.


15 aug 2006 19:34
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33401
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Merkbaar verschil zit er inderdaad niet echt tussen de versies .... en helaas is het inmiddels een verouderd systeem , dus de eerste de beste tomtom heeft meer mogelijkheden :(
Met name de snelheid van het herberekenen duurt soms gewoon net wat te lang , zeker als je snel een beslissing moet maken om rechts danwel links te gaan bijvoorbeeld ...

:wink:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


16 aug 2006 10:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
janbakker schreef:
Ik heb vorige week bij Citroen Amsterdam een software cd gekocht, daar bij mijn auto (met Duitse stem) geen navigatie software was geleverd, alleen een land cd en ik dus de taal niet kon wijzigen.
Ik heb versie 5 gekregen voor 22,50 euro.
Dat blijkt dus een oudere versie te zijn?
Maar als er inderdaad geen verschil te merken is met de nieuwere versies maakt het niet veel uit.
Ik was toch wel verwend met een TomTom 700, die heel Europa bevat plus veel sneller werkt en routes (her)berekend.
Ik denk, dat ik de TomTom naast het navi systeem plaats, daar ik dan bijvoorbeeld ook de flitspalen er bij heb.

Tja, dat had je beter niet kunnen doen. Overigens, als je er dan toch geld aan uitgeeft, dan had Citroen je ook wel eens de nieuwste versie kunnen leveren! Dit is bijna oplichting te noemen. De v7 en v8 staan nl. gewoon in de prijslijst heb ik begrepen, voor hetzelfde bedrag!
Ik zou toch minimaal V7 willen hebben, en dat van Citroen eisen.
Hier op dit forum had je echter ook na vriendelijk vragen wel hem van iemand kunnen lenen (en een kopie voor eigen gebruik is strikt legaal!).


16 aug 2006 17:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Achteraf bezien waren er andere mogelijkheden geweest ja.
Maar ik wilde als nieuwkomer in het forum niet meteen om software gaan vragen.
Overigens had Citroen Amsterdam de cd niet op voorraad maar deze werd voor mij besteld.
Dus wie dan verantwoordelijk is voor het leveren van een oudere versie.?
Als ik in dit forum zou hebben gelezen, dat de nieuwere versie veel beter en sneller is, zou ik wel teruggegaan zijn, maar daar er in de praktijk nauwelijks verschil is laat ik het maar zo.
In ieder geval ben ik tot nog toe uiterst tevreden met de auto.


21 aug 2006 19:05
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.