Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 caravan trekken 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 03 jun 2008 20:56
Berichten: 7
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 255000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht caravan trekken
hallo

heb een vraagje voor C5 rijders die ook met een caravan op pad gaan en dan met name de bergen in
ik heb nu een 2.0 hdi van 110 pk doet het nog goed maar het wordt tijd voor een andere
nou wil ik weer een diesel maar het zijn een heleboel 1.6 diesels ook met de zelfde vermogen en koppel
nou hoor ik (meestal van peugeot) dat de 1.6 diesels snel teheet worden in de bergen
nu is de 2.0 er ook niet helemaal vrij van maar is goed in de hand tehouden door 3/4 gas tegeven i.p.v volgas de berg op zijn er mensen die ervaring hebben met een 1.6 of is dit meer een probleem van peugeot

oja de caravan die erachter hangt is beladen ongeveer 1350 kg

gr jack


09 okt 2010 21:15
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 aug 2009 09:10
Berichten: 998
Woonplaats: Uden
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Ik rij een 1.6 diesel en ben afgelopen jaar met een motortrailer naar de Alpen geweest. Motortrailer met motoren weegt maar 600 kg dus minder dan de helft van jou caravan dus niet vergelijkbaar maar toch even mijn ervaring.

Op de terugweg bij 30 graden buitentemperatuur en 130 km op de cc liep berg op bij mij de olietemperatuur wel wat op, water niet. Olietemp staat normaal iets onder 3 uur, dan iets er boven.

Jaar eerder met de Xantia 1.9 SD in vergelijkbare omstandigheden en 110-120 km/uur liep de temp wat meer op.

_________________
Afbeelding


09 okt 2010 22:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
het probleem met caravans zit lang niet alleen in het gewicht...

Het is vooral het enorme windvangen waar auto's het moeilijk mee hebben.


(hoewel: wegkomen op een helling)

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


09 okt 2010 22:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
alhoewel ik zeer tevreden ben van de 1.6 hdi...
ook in de bergen etc...

maar als ik een caravan zou hebben zal mijn keuze toch voor de 2.0 hdi zijn.. vooral met een gewicht van 1350 kg


10 okt 2010 15:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Op het moment dat een trekhaak aanwezig kan zijn aan een auto en er een maximum trekgewicht wordt opgegeven, mag je er van uitgaan dat de fabrikanten er rekening mee houden dat er daadwerkelijk ook iets achter gehangen wordt.

Dat onder zware omstandigheden temperaturen oplopen, is niet meer dan logisch. Zo lang het binnen de perken blijft, zou ik er niet van schrikken.

En ja, als je met 1350kg achter je auto nog steeds 100 bergop wil rijden, dan heb je een dikkere motor nodig, maar als je doel is boven te komen, volstaat de lichtere variant ook.

Er zijn in diverse draadjes links genoemd naar sites met meer info.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


12 okt 2010 11:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Is het niet zo dat de 1.6 wat gevoeliger was voor turbo problemen in het geval van te lang uitgesteld onderhoud? Hoe verhoudt zich dat als er extra zwaar werk wordt geleverd?

Hoe dan ook, als je de keuze hebt, zou voor mij de 2.0 de eerste keuze zijn.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


12 okt 2010 15:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 102 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.