Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Bestelling nieuwe Citroen 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2010 23:56
Berichten: 43
Woonplaats: 's-Gravenhage
Auto: C5 Sedan 1.6THP aut Exclusive (2011)
Opties: Pack Concert Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12426
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 73000
Kleur: KPS - BLEU ABYSSE


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
Relax....

Je krijgt wat je besteld hebt, voor de prijs waarvoor je het wilde hebben. Dat er tussentijds een minimale facelift wordt uitgebracht, die niet van tevoren is aangekondigd, doet daar niets aan af. Of vindt je het model dat je bestelde nu ineens lelijk?

Dat de auto een maand eerder bij de dealer staat dan dat jij em wilt hebben lijkt me een luxeprobleem, al zou ik het niet prettig vinden als ze em in de showroom zetten, dat was vast ook geen onderdeel van het koopcontract. De dealer moet wat dat betreft ook correct handelen.

Mijn aflevering is juist een maand uitgesteld, misschien krijg ik daarom wel LED verlichting aan de voorkant? Jammer, dan had ik wel een Audi A4 besteld... Maar k laat em r niet om staan ;-).

Alvast heel veel plezier gewenst met je splinternieuwe C5.


09 okt 2010 17:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
mss kunnen jullie de koplampen wisselen...
hahaha ;)


09 okt 2010 17:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
Marcopolo schreef:
Mijn mening hierover is de volgende, ik bestel een NIEUWE wagen met nadruk op nieuw. Indien de leveringsdatum (potverdorie een maand) na een aangekondigde facelift komt te liggen verwacht ik op zijn minst dat de klant de keuze krijgt.
Snap nu ook waarom de wagen plots al klaar was een maand vroeger.
Voor mij is dit toch een principe kwestie die 600€ zal mij worst wezen had dit enkel bijgevoegd om volledig te zijn in het relaas.
Wat mij enorm stoort is dat blijkbaar niemand bij citroen op de hoogte is van een nakende facelift dit kunt u toch wel wereldvreemd noemen.
Indentiek verhaal bij een kameraad die een Ford Mondeo besteld, in de garage wordt direct verteld dat er een nakende facelift op komst is, kameraad vraagt of dat hij de oude met korting kan krijgen, hier wordt negatief op geantwoord. Vraagt vervolgens of het oude model direct ter beschikking is, ook negatief antwoord. Heeft dan het nieuwe model besteld, dit noem ik correcte handel.
Hoe ik behandeld ben is op zijn zacht gezegd in mijn ogen niet netjes.
Heb de wagen daarom ook niet aanvaard en klacht ingediend, wacht op voorstel klantendienst Citroen, wordt vervolgd. Indien geen deftig voorstel tja dan zal het mijn tijd zijn om niet netjes te zijn.

Je gaat uit van verwachtingen. Is dat besproken met de dealer? Zo nee, jammer dan. Je vraagt zelf een verlate levertijd, de fabrike maakt wat je bestelt, neemt 'm een maand op voorraad en gaat dan uitleveren. Je krijgt dan toch wat je bestelt?
Het stoort je dat er iets verandert. Soit, denkt de verkoper.
Waarom verwacht je dat iedereen jou zou informeren?
Jouw auto is gewoon gemaakt volgens je bestelling. Klaar

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


09 okt 2010 17:51
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
Volgens mij staat in elke autofolder, en zeker in de kleine lettertjes van de koopovereenkomst, dat tussentijdse prijs- en modelwijzigingen onder alle omstandigheden worden voorbehouden en dat de koper daaraan geen rechten kan ontlenen. Na ondertekening van de koop-ovk kunnen ze de prijs natuurlijk niet meer wijzigen. En het is idd. maar de vraag of je dealer van de komende facelift op de hoogte was toen je bestelde. En zelfs dan mogen ze met zulke kennis waarschijnlijk niks doen, aangezien de voorraad "pre-facelift" auto's onverkoopbaar wordt.

Dan daarbij: als jij bij de Mediamarkt een TV koopt en je ziet dat die zelfde de TV een week later "in de aanbieding" is, dan heb je toch ook geen recht op compensatie?

Ik ben het eens met de meeste reageerders hier: je krijgt (weliswaar te vroeg) geleverd wat je hebt besteld...

Succes, en hopelijk toch heel veel plezier met je nieuwe C5. 't Is een hele fijne auto!!!

Greetz,
Walter


10 okt 2010 08:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
klassiek geval van buyer's remorse.

Je sluit in juni een deal voor een auto volgens spec, in de tussentijd is er een modelwijziging (aug) die pik je wel mee (mazzel) maar die van oktober niet (logisch) Dat is nu eenmaal het risico van net voor het einde modeljaar bestellen.
In principe had de dealer je zelfs een modeljaar 2010 (gebouwd in september 09) kunnen leveren, die had ook voldaan aan de specs van juni.

Soms heb je met modelwijzigingen pech (ambiënte verlichting, Navi, etc.) soms heb je geluk (LED, prijs omlaag) als de regering in september besloten had bijv de BTW te verhogen met 1,5% dan had je weer de mazzel gehad al een prijs afgesproken te hebben in juni.

Overigens moet je blij zijn dat ze hem een maand in de showroom zetten (op slot) da's stukken beter dan op een spoorwegemplacement of haventerrein.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


10 okt 2010 10:27
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 16 jun 2010 12:03
Berichten: 33
Woonplaats: Vlissingen
Auto: C5 Berline Ph3 Exclusive
Opties: vaenw
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: ?
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 59000
Kleur: mativoir


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
Manitoba schreef:

Dan daarbij: als jij bij de Mediamarkt een TV koopt en je ziet dat die zelfde de TV een week later "in de aanbieding" is, dan heb je toch ook geen recht op compensatie?



Nou, hoewel ik het met de rest eens ben dat hij gewoon krijgt wat hij heeft besteld en dat daar niets mis mee is moet ik het met deze bewering toch oneens zijn... In het nederlands consumentenrecht is wel opgenomen dat als de verkoper er van op de hoogte is dat er volgende week een speciale actieprijs of forse prijsverlaging aankomt is hij verplicht dat te melden en laat hij dat achterwege heb je recht op terugbetaling van het verschil, dus deze vergelijking gaat niet helemaal op ;)


11 okt 2010 00:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
Kl408 schreef:
Manitoba schreef:

Dan daarbij: als jij bij de Mediamarkt een TV koopt en je ziet dat die zelfde de TV een week later "in de aanbieding" is, dan heb je toch ook geen recht op compensatie?



Nou, hoewel ik het met de rest eens ben dat hij gewoon krijgt wat hij heeft besteld en dat daar niets mis mee is moet ik het met deze bewering toch oneens zijn... In het nederlands consumentenrecht is wel opgenomen dat als de verkoper er van op de hoogte is dat er volgende week een speciale actieprijs of forse prijsverlaging aankomt is hij verplicht dat te melden en laat hij dat achterwege heb je recht op terugbetaling van het verschil, dus deze vergelijking gaat niet helemaal op ;)


Ik ben geen jurist, maar dit betwijfel ik ten zeerste...

Walter


11 okt 2010 08:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
Idem dito.

Ik zou wel eens een link willen zien naar een artikel in het Burgerlijk Wetboek waar dat in beschreven staat. Imho is dat er niet.
Dat er wel eens winkels/leverancies zijn die, uit coulance of andere overwegingen wat doen, dat kan gebeuren. Maar het is imho geen wettelijk recht.

Ik had het destijds bij de bestelling van m'n eerste Xant, de TCT Break in 1996.
Nádat die besteld was ging de meerprijs voor de A/C omlaag. Dat is toen verrekend, wellicht onder druk van de leasemaatschappij.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


11 okt 2010 09:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bestelling nieuwe Citroen
wie zegt dat er prijs verlaging is...

hij geeft aan dat de prijs in de configurator 500 euro minder is..
maar bij citroen belgie krijg je std een korting op de catalogusprijs..

dus het kan zijn dat de catalogusprijs 500 euro minder is... en de korting nu 500 euro minder is..
dus de eindprijs is dan dezelfde ...
tevens nogmaals de auto is in juni besteld en citroen heeft de facelift pas bekent gemaakt eind september net voor het salon van parijs..
dus dat de dealer hiervan op de hoogte was lijkt mij sterk...


11 okt 2010 10:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.