Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Ik ook vroeger en dan kregen ze het antwoord dat dat het enige was wat heel bleef..
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
27 jun 2010 13:17 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Waarom een C5?
Omdat ik met mijn ZX-break niet voor vol werd aangezien.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 jun 2010 13:30 |
|
|
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Vin jut gek?
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
27 jun 2010 13:45 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: C5 en opinie
bgt schreef: 3e Fransen kunnen wijn maken maar geen auto's! 4e Fransen en techniek, praat mij er niet van typisch. Misschien moet je jouw Audi/BWM (?) rijdende vrienden dan maar eens uitleggen dat; -automobiel een Frans woord is, -evenals monocoque, Grand Prix, FIA, of bougie. etc. -Rudolf Diesel geboren is in Parijs. De eerste Dieselauto was de Citroën Rosalie, -de V8 een Franse uitvinding is, evenals directe injectie (Léon Levavasseur) -en dat de eerste serie V8 ook Frans was (de Dion-Bouton) -de eerste auto met luchtbanden (Michelin) een Peugeot was (1895). -Dat Panhard-stangen niet voor niks naar Panhard vernoemd zijn, zoals een de Dion-as naar de Dion. -dat Panhard et Levassor de eerste moderne auto bouwden, 1891: vier wielen, motor voor, dan koppeling, versnellingsbak, gestandaardiseerd als de "Système Panhard" (1895), verfijnd in 1898 door toepassing van Renaults aandrijfas. -de bovenliggen nokkenas + vier kleppen p.cil als eerste in een Peugeot Grand Prix auto zaten. -de moderne tank (FT17) en de supercharger ook door Louis Renault zijn uitgevonden . Dat de oudste nog rijdende auto een deDion is van 1884 (!) hoezo Frans is onbetrouwbaar? Citroën innovaties tot 1970: 1919 type-A eerste Euro massa productie in navolging van Cadillac: serie 3pedaal lay-out, elect.startmotor, versnellingspook 1926 B10 tout acier: eerste volstalen carrosserie zwevende motor. 1934 TA stalen monocoque, kreukelzones (!), crash testen hydr. dampers, tandheugelbesturing, hatchback, onaf voor- en achterwielophanging, torsiestaafvering 1934 Rosalie eerste serie production Diesel personenvoertuig /m Ricardo Engineering eerste toepassing van directe inspuiting swirl voorkamer 1938 2CV inboard remmen, lichtmetalen wielophanging. koppeling vering voor-achter. 1946 TA Michelin X: radialbanden, ontwikkeld voor 2cv. 1955 DS schijfremmen, stalen spaceframe, met kreukelzones lichtdoorlatend polyester dak, nylon dash uit een stuk open veiligheidsstuur, HP/hydr remmen (brake-by-wire), HP/hydr. besturing, koppeling, bak, vering 1961 Ami niet-ronde koplampen 1963 DS Halogeen (Jodium) verstralers 1967 DS meesturende koplampen, remslijtageverklikker Elektronische injectie, autom. remkrachtverdeling 1970 GS HP-schijfremmen op vier wielen, black panel dash, crash simulaties met computer (!) 120pk wankel 3v semi-auto /m koppelomvormer 1970 Sm wisser met autom snelheid, hydr HP steer-by-wire met artificiële feedback (DiRaVi), composiet velgen: glasvezel versterkte kunststof (!) etc.etc.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 jun 2010 15:39 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
ET, heerlijke uiteenzetting.. Maarre, BWM??
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 jun 2010 15:45 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: C5 en opinie
Klaverblaadje schreef: Ik krijg heel vaak een vraag in de trant van: "je hebt zeker wel veel problemen met het hydraulisch systeem?" ik ook en dan zeg ik , ja zo erg dat ik het er vanaf gehaald heb...
|
27 jun 2010 16:31 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Harm schreef: Maarre, BWM?? hmmm.ja. dan had ik natuurlijk ook Aldi moeten schrijven BTW wisten wij trouwens dat Citroën ook verantwoordlijk is voor een Formule 1 kampioenschap? Wellicht zelfs het belangrijkste ooit, namelijk de eerste voor een F1 auto met de motor (mid)-achter: de Cooper T51 In het seizoen 1959 reden enkele van de allergrootste rijders (oa. Jack Brabham, Bruce McLaren en Stirling Moss) in Coopers. De ene helft (McLaren&Brabham) in zgn Works Coopers (fabriekteam) de anderen (oa Moss) in de racestal van Rob Walker. De Coopers domnineerden maar het was tot het laatst spannend, de Walkers waren sneller, de Works waren betrouwbaarder, omdat de handgemaakte Italiaanse bak van de Walkers het wel eens begaf. Uiteindelijk werd het kampioenschap in de laatste race beslist, wederom op de betrouwbaarheid van de bak. Moss viel uit, McLaren won, Brabham werd vierde, wat genoeg was. De fabrikant van de bak? Citroën. Omdat de lay-out van een T51 in feite die van een Traction (of DS) is, maar dan achterstevoren (middenmotor-transaxle) kon men gebruik maken van een gemodificeerde Citroën-ERSA Traction 4-bak. (een latere versie van dezelfde auto) Tot op de dag van vandaag gebruiken F1 auto's deze lay-out (van voor naar achter: bestuurder/motor/diff/bak) evenals veel middenmotor sportwagens.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
28 jun 2010 12:05 |
|
|
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
bgt schreef: C5 en opinie Ik oogst veel goedkeurende blikken en complimentjes wat betreft de C5. De meesten vinden het een prachtige auto. Maar zelf zouden ze m nooit kopen. Verschillende opmerkingen:
1e Citroen is toch een duur merk? 2e Eens een Citroen, nooit weer, niets anders dan pech gehad! 3e Fransen kunnen wijn maken maar geen auto's! 4e Fransen en techniek, praat mij er niet van 5e Geef mij maar een VW of Opel of een Japanse auto...nog beter 6e Ze zijn 2e hands niets waard, veel te hoge afschrijving?
Je ziet t, heel veel vooroordelen Ik ben op zoek gegaan naar een vergelijking tussen de afschrijving van een C5 en die van vergelijkbare auto's. Zie: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/33471-autokosten-afschrijving-gemiddelde-waarde-na-5-jaar.htmlVervolgens heb ik gecorrigeerd voor het aantal km. Zoals hieronder te zien is, blijkt de C5 dan in de middenmoot te staan. Ik weet niet of deze methode helemaal verantwoord is, maar het is misschien een aardige indicatie? Bijlage: KnipselAfschrijving.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
28 jun 2010 13:10 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
De C5 Break V6 Exclusive met alles erop en eraan, die ik een maand geleden aangeschaft heb was heeeel wat meer in waarde verminderd dan de 61,6 % ná 5 jaar zoals in de tabel staat. Na nog geen drie jaar was 'ie nog maar 1/3 waard Prima voor mij, niet voor de vorige eigenaar..... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
28 jun 2010 13:29 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
kan kloppen.. bij mijn vorige c5 was het ook zo.. na 2 jaar kreeg ik nog 62% maar toen ik hem inruilde (opdat moment 3.5 jaar) kreeg ik ook nog 62 % van de prijs die ik betaalde dus minus kortingen etc... wat dat is waar men wel vaker naar kijkt (mn in Belgie) de catalogus prijs maar die is altijd een flink stuk hoger dan de werkelijke prijs....
|
28 jun 2010 13:32 |
|
|
EX-XM
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jun 2008 09:45 Berichten: 140 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Aannemende dat de kolom "Actueel" betekent het bedrag dat je voor de wagen krijgt, dan is er voor de C-5 van 26.300 met een opbrengst na 5 jaar van 10.100 zo'n 16.200 euro's verdampt, de restwaarde is afgerond 38,4% van de nieuwwaarde en er is dus 61,6% verdwenen. De 61,6% is dus niet de restwaarde t.o.v. de nieuwwaarde, althans zo lees ik deze tabel. De Toyota verliest dus inderdaad véél minder van zijn nieuwwaarde, zoals verwacht. Ik ben wel verbaasd, dat de Opel zoveel waarde verliest, wel 66% !
|
29 jun 2010 11:58 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
De lexus valt ook aardig tegen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
29 jun 2010 13:21 |
|
|
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
EX-XM schreef: Aannemende dat de kolom "Actueel" betekent het bedrag dat je voor de wagen krijgt, dan is er voor de C-5 van 26.300 met een opbrengst na 5 jaar van 10.100 zo'n 16.200 euro's verdampt, de restwaarde is afgerond 38,4% van de nieuwwaarde en er is dus 61,6% verdwenen. De 61,6% is dus niet de restwaarde t.o.v. de nieuwwaarde, althans zo lees ik deze tabel. Zo moet je het idd lezen. Uit de tabel blijkt dat de C5 dan in de middenmoot valt. Al is de afschrijving van auto's in deze klasse hoog, voor de C5 is er zo te zien geen sprake van overmatige afschrijving. @JW-NHS - Overigens kan dit per model best nog anders liggen. Misschien dat duurdere exemplaren met veel extra opties relatief sneller afschrijven?? EX-XM schreef: De Toyota verliest dus inderdaad véél minder van zijn nieuwwaarde, zoals verwacht. Ik ben wel verbaasd, dat de Opel zoveel waarde verliest, wel 66% ! De Opel verliest relatief minder snel aan waarde als je rekening houdt met het aantal gereden kilometers (zie oa de laatste kolom). Ook dat is natuurlijk maar een indicatie en niet alles bepalend.
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
29 jun 2010 18:18 |
|
|
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1565 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
Re: Waarom een C5??
Klaverblaadje schreef: De lexus valt ook aardig tegen. Zit 'm waarschijnlijk in de hoge nieuw waarde en relatief normale waarde gebruikt. Ik heb trouwens 80% afgeschreven in 4.5 jaar op een gebruikte. (van 12.000 naar 2.400) En die was bij aanschaf 4 jaar oud en kostte een derde van de nieuwprijs .............. En de komende jaren schrijf ik wéér 60% af ( van 2.400 naar 1.000) Maar terug naar het topic: Het rijdt fantastisch is betrouwbaar.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
25 jul 2010 09:47 |
|
|
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 953 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 en opinie
EvilTwin schreef: bgt schreef: 3e Fransen kunnen wijn maken maar geen auto's! 4e Fransen en techniek, praat mij er niet van typisch. Misschien moet je jouw Audi/BWM (?) rijdende vrienden dan maar eens uitleggen dat; Meeste zijn VAG rijders.
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
01 aug 2010 20:43 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|