Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2402 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 161  Volgende
 Banden ( michelin of toch ?? ) 

Enkel michelin's onder mijn C5 ( of Citroen ) ?
Ja ... 60%  60%  [ 318 ]
Nee ... 32%  32%  [ 169 ]
Anders , zie antwoord ... 8%  8%  [ 43 ]
Totaal aantal stemmen : 530

 Banden ( michelin of toch ?? ) 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Ja ik begrijp de overweging om het niet te doen. Zo puristisch was ik ook, totdat ik wat primitieve testen deed met verschillende banden.

Daarom toch een strikvraag:
zou je als je 2 versleten Alpin 3 had deze vervangen en dus rijden op twee Michelin Alpin 3 en twee Alpin 4? Of zou je meteen 4 nieuwe kopen? De Alpin 3 en 4 verschillen ook nogal van karakter. Evenzo bij 2 versleten primacy 2: 4 nieuwe primacy 3 kopen?

Een band die goede eigenschappen heeft verandert niet in combinatie met een andere band. Hooguit zijn de eigenschappen voor en achter wat verschillend, maar dat zijn ze in zekere zin ook als de profieldiepte verschilt. Als het voor en achter goede banden zijn dan is het goed en goed met een beetje verschil. ;)
Verschil op een as is gevaarlijker in verband met remkrachten en reacties van het voertuig daarop.

Nogmaals: je hebt gewoon 100% gelijk als je stelt dat je het beste 4 dezelfde banden kunt nemen. :smt023
bovenstaande slechts ter indicatie dat dit in de praktijk wat genuanceerd kan worden in mijn beleving.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


29 maart 2016 19:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Ter onderbouwing van die twijfel......

Onder mijn laatste DS23 IE zaten rondom Michelin XAs, in de maat 185-15. Dat reed prima, echt zoals een DS standaard rijdt: licht/matig ondersturend.
Toen er twee versleten waren kocht ik daarvoor z'n opvolger, de XVS, in de zelfde maat.
Die monteerde ik aan de voorkant, en tot m'n grote verrassing werd de auto daarmee overstuurd.
Dat is bij een ondersturende auto als de DS nauwelijks voorstelbaar, maar het gebeurde toch.

Voor de proef even voor <> achter gewisseld, en ja hoor, de normaal al ondersturende DS was "nauwelijks meer de bocht om te krijgen" als het nat was.

Oorzaak: verschillende eigenschappen.
En dat waren dan allebei gewone zomerbanden, met maar één generatie verschil.

Met de combinatie CC <> zomerbanden of winterbanden kan het niet anders zijn dan dat het verschil duidelijk merkbaar wordt.
En weet je dan precies hoe de auto gaat reageren?

Ik zou het niet doen........

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


29 maart 2016 21:02
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Je hebt gelijk JW.

Het probleem is in dit geval dat de XVS banden gewoon een stuk beter waren dan de XAs banden.
Hierdoor bemerkte je het verschil in grip, hetzij voor hetzij achter.

In de bescheiden testjes die ik de laatste tijd heb mogen doen is van dit soort extreme verschillen niets gebleken behalve bij echt mindere kwaliteit banden.

Eerlijk is eerlijk: ik heb geen CC's getest.
Je hebt nog steeds gelijk, ik zou het echter gewoon proberen en goed testen, je merkt het echt wel als er verschil in balans/grip ontstaat.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


29 maart 2016 22:08
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
ik ben zo ook met de Legacy van mijn ouweheer van de weg gevlogen: nieuwe voorbanden en oudere achterbanden. Die ging dus bij een bocht die normaal een eitje was ineens achterstevoren....

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


29 maart 2016 22:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Daarom wordt tegenwoordig toch meestal geadviseerd om de beste banden op de achteras te monteren?
Uiteindelijk kan de gemiddelde chauffeur beter onderstuur dan overstuur opvangen...

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


30 maart 2016 07:47
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4506
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Michelin CC kan ik echt aanbevelen, ik zweer er inmiddels bij, wil nooit meer iets anders :)


30 maart 2016 10:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Goedemorgen clubleden :cit4

Ik hoop niet dat jullie de discussie vervelend beginnen te vinden. Ik vind het namelijk best interessant. En wil toch graag nog het een en ander nog wat belichten zodat een beter beeld ontstaat.

De feiten
Verschillende banden hebben verschillende eigenschappen. Dat geldt voor verschillende merken, maar ook voor verschillende typen van hetzelfde merk.
De achteras van de auto bepaalt de rijrichting.
Auto’s worden zo geconstrueerd dat ze in de eerste instantie onderstuurgedrag vertonen, zodat de bestuurder daarop kan anticiperen.
Verschillende profieldiepte geeft reeds verschil in eigenschappen van een band.
De eigenschappen (grip) van een bepaald type band op een auto veranderen niet als er op deze auto naast deze banden andere (nieuwe) banden worden gemonteerd.

Stabiliteit
Omdat de achteras de rijlijn bepaalt is het belangrijk dat de achteras niet gaat schuiven. Daarom wordt vaak geadviseerd de beste banden achter te monteren. Op deze manier merkt de bestuurder de grens van de auto doordat de vooras grip dreigt te verliezen (onderstuur) waarop hij zal reageren door gas terug te nemen. Wanneer de slechtste banden op de achteras zitten zal deze als eerste zijn grip verliezen waardoor de rijlijn van de auto plotseling anders wordt (uitbreken). Voor de bestuurder is dit lastig op te vangen. Daarbij komt ook nog dat dit gedrag van de auto anders is dan dat de gemiddelde bestuurder is gewend en verwacht. Het geval met de Legacy dat @EW aanhaalt valt in mijn beleving in deze categorie. De beste banden achter is dan ook goed voor de stabiliteit.

Remweg
De tegenwoordige auto’s hebben ABS, en gewichtsverdeling V/A ergens tussen de 50/50 en de 30/70 procent. Dit betekent dat het meeste gewicht op de vooras rust. Daar zal ook de meeste remkracht worden overgebracht bij een noodstop. Wanneer je de beste banden voor monteert kun je de meeste remkracht overbrengen en daarmee de beste vertraging. Let wel, dit geldt alleen bij ABS. Dit ABS verhindert namelijk het blokkeren van de achterwielen (die immers minder grip hebben) en daardoor breekt de achteras niet uit, zodat de stabiliteit bij het remmen gehandhaafd wordt. Heb je dus een auto met ABS dan is het voor de remweg beter de banden met de meeste grip voor te monteren.

ESP
Een auto met ESP probeert door remingrepen en door regeling van het motorvermogen de stabiliteit van het voertuig behouden. Daarvoor maakt het ESP gebruik van diverse sensoren in de auto waardoor het een situatie van (dreigend) gripverlies kan herkennen. Bij en onderstuurreactie zal er vooral op de achteras geremd worden door het ESP. Maar bij een overstuurreactie/uitbreken grijpt het ESP vooral op de vooras in. Vanwege de gewichtsverdeling is het voor het ESP lastiger een onderstuurreactie op te vangen dan een overstuurreactie. Door de banden met de beste grip achter te monteren zal het ESP onderstuur beter kunnen opvangen. Maar zal de onderstuurreactie echter wel eerder komen door de mindere grip van de voorbanden. Wanneer de banden met de beste grip voor zitten dan voelt de bestuurder geen onderstuur aankomen, maar breekt de auto plotseling uit. Hierop zal het ESP reageren met remingrepen op de vooras. Omdat daar het meeste gewicht is en de beste grip zal het overstuur gemakkelijker kunnen worden gecorrigeerd.
Hieruit volgt dus:
Betere grip voor betekent uitbreken achter dat weer makkelijke te corrigeren is. Betere grip achter betekent meer onderstuur dat weer beter te corrigeren is.

Racerij
In de racerij wordt veelvuldig geëxperimenteerd met verschillende banden op de voor en achteras om een bepaald stuurkarakter te versterken of juist te verzwakken. Mensen die racen zijn veel bezig met dit soort dingen en voelen ook beter aan waar de grens ligt en waarom. Zo kun je bijvoorbeeld een wat onderstuurde auto meer neutraal maken door zachtere rubbercompound op de vooras dan de achteras. Hierdoor neemt de te halen bochtsnelheid toe. Nu is dit wat simplistisch voorgesteld omdat ook de wielstanden en schokdemping een rol spelen.

Dagelijkse praktijk
De dagelijkse praktijk is geen racerij, en de gemiddelde bestuurder heeft geen racekwaliteiten. Toch blijft de basis wel gelijk. De gripeigenschap van de band op de achteras verandert niet doordat er zachtere banden op de vooras zitten. Vlieg je dan uit de bocht, dan is de grens van grip overschreden bij de achterbanden. Je hebt dus te snel gereden. Het verschil is alleen dat je het verwachtte te voelen aankomen door onderstuur. En dat was niet het geval. Had je op aankomend overstuur gelet dat had je ook dit (zij het soms wat minder duidelijk) aan voelen komen.
Een andere keuze valt anders uit, niet per definitie slechter of gevaarlijker, hoewel dit wel kan. Een leuk voorbeeld is de Aygo/107/C1 type 1 zonder ESP, deze auto is erg listig in grenssituaties (uitbreken/overstuur). Dit wordt aanmerkelijk beter als er op de achteras andere banden (meer grip) worden gemonteerd. De wegligging wordt minder als er op de vooras banden met minder grip worden gemonteerd, maar de auto breekt niet meer uit. Tja is dat dan beter of slechter?. De auto wordt in grenssituaties ronduit gevaarlijk als er op de achteras mindere kwaliteit banden worden gemonteerd.

Credo
Weest bewust van wat de auto doet en hoe hij reageert. De bandenkeuze is van invloed op het stuurgedrag van de auto in grenssituaties. Hoe dit uitpakt ligt er of de auto wel of geen ABS of ESP heeft, maar ook aan het karakter dat de auto oorspronkelijk had, en de beladingstoestand. Vergeet ook niet de invloed van de bandenspanning. Het gebruik van identieke banden op alle wielen benadert het dichtst het karakter van de auto die hij vanuit de fabriek had. Als je eens voorzichtig daar waar dit kan een en ander probeert met je auto weet je hoe hij reageert. Maar ook, kies je voor remweg of voor stabiliteit bij het monteren van nieuwe banden als het gaat om de plaats waar ze komen? Er is geen goed of fout, maar wees je bewust van je keuze. Deze posting is er vooral om bewustwording te creëren. Niet om mijn gelijk te halen in de bewering dat je best verschillende banden op een voertuig kunt gebruiken. ieder moet zijn eigen keuze weloverwogen maken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


30 maart 2016 10:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59
Berichten: 1236
Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
@BJG: Dank voor de heldere uiteenzetting. :smt038

Tip: Blijf weg van grenssituaties. :citrofiel

_________________
Groet, Jan Afbeelding
20 april 2019 afscheid genomen van de C5.


30 maart 2016 11:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Daar sluit ik me volmondig bij aan: prima verhaal, en goeie tip :smt023

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


30 maart 2016 13:06
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Idem!!

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


30 maart 2016 20:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Een voorbeeld van het listige gedrag van de C1/Aygo/107 dat ik aanhaalde in mijn vorige posting:

http://kilroynews.net/latestnews.htm

(Den Ham -Ommen geluk bij een ongeluk )

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


31 maart 2016 16:17
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Zonder gelijk stigmatiserend bezig te zijn .... :oops:
In dat soort autootjes rijden meestal niet de beste chauffeurs :oops: :lol: ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


31 maart 2016 16:39
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44
Berichten: 517
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
Dan hebben ze daar toch iets te hard gereden, die bocht is advies netheid 50km/u, maar is zonder problemen met een kleine 70km/u te doen in de C5, of welke andere auto ik er doorheen gestuurd heb.


31 maart 2016 17:35
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
En dan houd jij het nog relatief rustig. ;)
Ik weet ook wat het in die bocht hebben kan. ;)

Sowieso is het een fout van de bestuurder. Maar hoe dan ook is hij verrast door wat er gebeurde. Op de foto is te zien dat het geen onderstuur was...

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


31 maart 2016 18:15
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44
Berichten: 517
Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Banden ( michelin of toch ?? )
de 206 kon er idd wel sneller doorheen, maargoed, die had ook plattere bandjes en was een paar cm lager en stugger.

Met de 206 ben ik op de ring Almelo ter hoogte van de Honda dealer daar ooit met 2 wielen de berm in gedrukt, terug de weg opgekomen en met ~80km/u de berm weer in gegaan omdat de wagen ineens niet meer te houden was. En dat was met 4 gloedjenieuwe Hankook Evo's die er net een week onder lagen. Die banden bevielen me verder prima, heb ze er altijd onder gehad in de 8 jaar dat ik de 206 heb gereden, de Goodyear EAGLE F1 GS-D3 zaten eronder toen ik de 206 kocht, en waren nog beter, maar niet te betalen voor mij. Voor de prijs van 1 Goodyear had ik op ebay 4 spliternieuwe Hankooks...


31 maart 2016 22:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2402 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 161  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.