Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Lexia optielijst 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 feb 2009 00:23
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Lexia optielijst
Ik zie bij de verschillende draadjes steeds weer terug komen dat een heleboel aan/uit is te zetten door de Lexia en dat het dan niet uitvoeringsafhankelijk is. Bijvoorbeeld ramen automatisch sluiten bij regen en wel/niet appèllichten aan.
Het gevoel bekruipt me dat dit met enige willekeur door Citroën of de dealer bij aflevering wordt gedaan. Je moet dus steeds aan de dealer vragen of hij de dame even aan de Lexia wil hangen.
Nou heb ik niet steeds tijd om voor al dat soort zaken de dealer lastig te vallen, maar wil wel genieten van de opties die er zijn. Laat staan dat die dealer me al ziet aankomen.

Is er niet een complete Lexia optielijst waarmee je kunt zien wat er allemaal wel en niet aan kan?

of
Zo niet, is het dan niet aardig om ergens een draadje te maken waarin alles geïnventariseerd wordt op dit forum? Ik ben al met 2 opties hierboven begonnen.

Wellicht dat de dealers onder ons hiermee kunnen helpen?

Ik zet de vraag hier maar neer, omdat het nogal veel onderdelen betreft en niet alleen maar electronica. Moderators als jullie er anders over denken verplaats het dan maar.

_________________
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 Afbeelding


30 mei 2009 11:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Lexia optielijst
Volgens mij was dit in het begin standaard dealer protocol, je kreeg een lijstje met de opties die je aan wilde hebben. Maar toen bleek dat klanten er weinig prijs op stelden is het vervallen. De dealer stelt dus maar wat in...
Met de Ph.I kan je weinig zelf instellen (autom. lichten wel, Appèlverlichting niet) met een software update kwam daar bijv. autom. vergrendeling bij. De Ph.II kan al meer, de C5-3 is nog complexer en het gerommel met de Appèlverlichting geeft aan dat de dealers het ook niet meer weten.

Soms snapt de klant beter hoe opties horen te werken. Maar het in/uitschakelen vd inklappende spiegels is gewoon verdwenen omdat er te veel mensen te beroerd waren om de handleiding te lezen, dus is het een dealerinstelling geworden. Een aantal instellingen hoort bij onderhoud (Eolys niveau, bandenspanningssensoren) of bij land van levering (Appèlverlichting) en een aantal hangt samen met hardware (Mijlen/Kilometers)

We zijn er al een tijdje achter dat er zoveel uitvoeringen en software versies zijn dat het voor ons ondoenlijk is alles bij te houden, iedere auto aan een Lexia hangen en dozijnen pagina's uitdraaien gaat niet lukken. Bovendien zijn er zaken gecodeerd die in feite geen instelling zijn (zoals de andere snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging v/d V6 of HA3+)

Dergelijke instellingen zijn een reflectie van de aanwezige hardware, veranderen geeft dus onverwacht gedrag!

Desalniettemin, een vrijwel compleet overzicht van de Ph.1 télecodage is te vinden in de pdf's C5_doc1 t/m doc3. Ongetwijfeld is er ook zulke documentatie voor de Ph.II en C5-3, vooralsnog alleen bij Citroën zelf. Geduld hebben. :smt203

Als je daar even naar kijkt dan snap je ook waarom wij dit nooit kunnen verzamelen. :!:

Voor het gros van de mensen hier is het een 2e handsje, dus dat wordt het nog wat lastiger. Een 2e hands dealer kan nog minder tijd besteden aan de overdracht van een auto.

Ik herinner me dat mijn dealer wel de tijd wilde nemen voor mij (alles uitleggen etc.) maar dat ik maar een ding wilde:

de weg op met mijn nieuwe voiture :smt190

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


30 mei 2009 11:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.