Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Veranderende samenstelling Leden C5club 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Ijs schreef:
Ik had het er laatst nog over, straks gaan de huidige bx rijders C5 rijden en heb je allemaal van die figuren die voor duppie op de eerste rij willen.. :evil:


Auw. Voordat ik deze C5 kocht reed ik een aantal jaren Vectra en daarvoor o.m. BX. Ik ben beslist geen Citrofiel, Vectralist, Fiatelover of wat voor autoliefhebbersnaam dan ook. Ik vind een auto dan ook gewoon een hij i.p.v. een haar... Een vervoermiddel van A naar B, en dat liefst zo comfortabel en probleemloos mogelijk. En als dat kan voor een duppie, graag. Met de wens voor een duppie op de eerste rang te zitten is volgens mij niks mis, alleen lukt dat meestal niet. Als de C5 blijft rijden zoals hij nu rijdt, dan zit ik inderdaad voor dat duppie in een uitermate comfortabele en fantastisch rijdende auto. Als dat duppie een kwartje zou worden is het nog steeds dezelfde auto, maar dan is hij qua prijs niet meer zo concurrerend als ik hoopte. Jammer dan, financieel dan niet meer zo'n goede keus, maar nog steeds een fijne auto. Wanneer gaat hij weg: zo gauw de auto me tussen de beurten door in de steek laat. Een enkel keertje kan, maar niet te vaak...hij is gewaarschuwd bij deze... :D Mag ik met de hiervoor genoemde instelling wel op dit forum blijven of word ik nu direct verbannen...


19 jan 2009 22:19
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 17:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Nou, ik denk niet dat je verbannen wordt. Alleen, ik heb ooit een redelijk slechte C5 gehad en deed hem weg vanwege de kosten en/of gedonder. Wat een rotwagen, dacht ik. Maar na enkele maanden "vreemdgaan" miste ik die rotwagen verschrikkelijk. En toen ik na enige tijd weer in het bezit kwam van een Citroën, voelde dat alsof ik in een warm bad stapte. En toen wist ik; voor mij Citroën, en niks anders. Alsof het zo moest zijn, heb ik dan nu een nagenoeg onfeilbare C5 (afkloppen). Maar ik ben het wel met Staircase eens, die Phase III hoeft van mij niet; nepaudi. Gelukkig is de Phase II nog redelijk vers, dus we kenne nog effe......


20 jan 2009 00:04
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2006 23:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Rowi schreef:
Auw. Voordat ik deze C5 kocht reed ik een aantal jaren Vectra en daarvoor o.m. BX. Ik ben beslist geen Citrofiel, Vectralist, Fiatelover of wat voor autoliefhebbersnaam dan ook.

Roept bij mij de vraag op wanneer is iemand dan wel een Citrofiel?

N.B.
Zelf rijd ik al sinds 1990 een Citroën, maar ben ik dan een Citrofiel?

BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 (occasion)
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 (nieuw)
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - .... (occasion)

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


20 jan 2009 20:58
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2006 23:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Hertogjan schreef:
Maar ik ben het wel met Staircase eens, die Phase III hoeft van mij niet; nepaudi.

Dat is ook precies het eerste wat ik dacht toen ik de foto's van met name de achterkant zag van de phase III toen deze uitgebracht werd.
Voor mij blijft de phase I break toch de mooiste, en wel vanwege de achterlichten die de gehele hoogte beslaan en de koplampen die een beetje lijken op iemand die een beetje dromerig uit zijn ogen kijkt (of heb ik nu teveel tekenfilms gezien). De phase II vind ik toch iets minder vanwege de koplampen die net iets te aggresief ogen.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


20 jan 2009 21:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
manonbridges schreef:
Rowi schreef:
Auw. Voordat ik deze C5 kocht reed ik een aantal jaren Vectra en daarvoor o.m. BX. Ik ben beslist geen Citrofiel, Vectralist, Fiatelover of wat voor autoliefhebbersnaam dan ook.

Roept bij mij de vraag op wanneer is iemand dan wel een Citrofiel?

N.B.
Zelf rijd ik al sinds 1990 een Citroën, maar ben ik dan een Citrofiel?

BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 (occasion)
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 (nieuw)
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - .... (occasion)


Weet ik niet. In mijn gedachte is een Citrofiel iemand die altijd trouw blijft aan z'n Citroen of aan het merk in ieder geval; geen enkele auto zelfs maar gelijkwaardig vindt, laat staan beter; bereid is alle mankementen (van HAAR, DE DAME!) voor lief te nemen en ze te vergoeilijken; elke storing die onoplosbaar blijkt bestempelt als een "extra" of een "feature", lacht om brandende controlelampjes en ze desnoods afplakt met zwart tape. En valt de auto uit elkaar, op welk te vroeg moment dan ook, dan gaat hij direct weer richting Citroendealer of, als dat niet haalbaar blijkt, richting handelaar of desnoods richting sloop, waar hij weer zijn volgende beste auto ter wereld koopt...

Edit: Hij kan natuurlijk ook een zij zijn. Ik wil vooral niet discrimineren...


20 jan 2009 21:10
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2006 23:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Rowi schreef:
Weet ik niet. In mijn gedachte is een Citrofiel iemand die altijd trouw blijft aan z'n Citroen of aan het merk in ieder geval; geen enkele auto zelfs maar gelijkwaardig vindt, laat staan beter; bereid is alle mankementen (van HAAR!) voor lief te nemen en ze te vergoeilijken; elke storing die onoplosbaar blijkt bestempelt als een "extra" of een "feature", lacht om brandende controlelampjes en ze desnoods afplakt met zwart tape. En valt de auto uit elkaar, op welk te vroeg moment dan ook, dan gaat hij/zij direct weer richting Citroendealer of, als dat niet haalbaar blijkt, richting handelaar of desnoods richting sloop, waar hij weer zijn volgende beste auto ter wereld koopt...

Afgezien van alle mankementen te vergoeilijken, storingen als een feature te zien en het afplakken met tape van controlelampjes denk ik dat ik toch wel een heel eind kom. Mijn BX heb ik in ieder geval zelf naar de sloop gereden; die was na 14 jaar zo goed als op en niemand wilde de wagen nog hebben (noch garage, noch kopers).
Maar ik moet er wel bij zeggen dat een echte Citroën in mijn ogen altijd een HP Citroën is.

Misschien komt het ook wel omdat mijn vader bij een Citroëngarage werkte toen ik nog kind was.
Een beetje met de paplepel ingegoten gekregen; neemt niet weg dat ik bepaalde andere auto´s ook mooi vind. Ben alleen nooit een fan geweest van V\^/ of dat andere merk met snelle auto´s dat door de oprichter ook is opgericht, yuk.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


20 jan 2009 21:36
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
manonbridges schreef:
Rowi schreef:
Weet ik niet. In mijn gedachte is een Citrofiel iemand die altijd trouw blijft aan z'n Citroen of aan het merk in ieder geval; geen enkele auto zelfs maar gelijkwaardig vindt, laat staan beter; bereid is alle mankementen (van HAAR!) voor lief te nemen en ze te vergoeilijken; elke storing die onoplosbaar blijkt bestempelt als een "extra" of een "feature", lacht om brandende controlelampjes en ze desnoods afplakt met zwart tape. En valt de auto uit elkaar, op welk te vroeg moment dan ook, dan gaat hij/zij direct weer richting Citroendealer of, als dat niet haalbaar blijkt, richting handelaar of desnoods richting sloop, waar hij weer zijn volgende beste auto ter wereld koopt...

Afgezien van alle mankementen te vergoeilijken, storingen als een feature te zien en het afplakken met tape van controlelampjes denk ik dat ik toch wel een heel eind kom. Mijn BX heb ik in ieder geval zelf naar de sloop gereden; die was na 14 jaar zo goed als op en niemand wilde de wagen nog hebben (noch garage, noch kopers).
Maar ik moet er wel bij zeggen dat een echte Citroën in mijn ogen altijd een HP Citroën is.

Misschien komt het ook wel omdat mijn vader bij een Citroëngarage werkte toen ik nog kind was.
Een beetje met de paplepel ingegoten gekregen; neemt niet weg dat ik bepaalde andere auto´s ook mooi vind. Ben alleen nooit een fan geweest van V\^/ of dat andere merk met snelle auto´s dat door de oprichter ook is opgericht, yuk.


:?: Wat is HP? (in HP Citroen). Aanvulling: al gevonden, de hydrolische vering. Maar waar de letters nou voor staan...?


20 jan 2009 21:40
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 aug 2006 23:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Rowi schreef:
:?: Wat is HP? (in HP Citroen)

Ik bedoel dus Hydro-Pneumatisch(e) vering.

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


20 jan 2009 21:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Rowi schreef:
Weet ik niet. In mijn gedachte is een Citrofiel iemand die altijd trouw blijft aan z'n Citroen of aan het merk in ieder geval; geen enkele auto zelfs maar gelijkwaardig vindt, laat staan beter; bereid is alle mankementen (van HAAR, DE DAME!) voor lief te nemen en ze te vergoeilijken; elke storing die onoplosbaar blijkt bestempelt als een "extra" of een "feature", lacht om brandende controlelampjes en ze desnoods afplakt met zwart tape. En valt de auto uit elkaar, op welk te vroeg moment dan ook, dan gaat hij direct weer richting Citroendealer of, als dat niet haalbaar blijkt, richting handelaar of desnoods richting sloop, waar hij weer zijn volgende beste auto ter wereld koopt...

Ja, klopt wel zo´n beetje. Alleen verder dan de dealer kom ik niet. Als de dealer niet meer kan helpen komt er een andere Citroen. Maar toch. Zo´n beetje de beste omschrijving van een Citrofiel die ik gezien heb. Hulde.
Overigens is deze mening niet gek voor een 48-jarige die sinds zijn geboorte alleen maar per Citroen vervoerd is geweest.

Gr. Ronald

Ps. Ohja, HP/HA blijft de enige norm, de rest neem ik voor lief.

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


20 jan 2009 21:49
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Ronald schreef:
Rowi schreef:
Weet ik niet. In mijn gedachte is een Citrofiel iemand die altijd trouw blijft aan z'n Citroen of aan het merk in ieder geval; geen enkele auto zelfs maar gelijkwaardig vindt, laat staan beter; bereid is alle mankementen (van HAAR, DE DAME!) voor lief te nemen en ze te vergoeilijken; elke storing die onoplosbaar blijkt bestempelt als een "extra" of een "feature", lacht om brandende controlelampjes en ze desnoods afplakt met zwart tape. En valt de auto uit elkaar, op welk te vroeg moment dan ook, dan gaat hij direct weer richting Citroendealer of, als dat niet haalbaar blijkt, richting handelaar of desnoods richting sloop, waar hij weer zijn volgende beste auto ter wereld koopt...

Ja, klopt wel zo´n beetje. Alleen verder dan de dealer kom ik niet. Als de dealer niet meer kan helpen komt er een andere Citroen. Maar toch. Zo´n beetje de beste omschrijving van een Citrofiel die ik gezien heb. Hulde.
Overigens is deze mening niet gek voor een 48-jarige die sinds zijn geboorte alleen maar per Citroen vervoerd is geweest.

Gr. Ronald

Ps. Ohja, HP/HA blijft de enige norm, de rest neem ik voor lief.


Driewerf dank!

Citaat:
Ik bedoel dus Hydro-Pneumatisch(e) vering.


Daar had ik toch wel op moeten kunnen komen.. :oops: Dank in ieder geval.


20 jan 2009 22:03
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling Leden C5club
elke auto waar twee van deze ^^op staan op de motorkap (onderelkaar) is OK :citrofiel

grt

c5, 2cv4, 2cv6, AK400, visa, ami in de tuin :D


21 jan 2009 00:36
Sponsor
Sponsor

Geregistreerd: 26 nov 2006 23:48
Berichten: 124
Woonplaats: Ee
Auto: DS3 82 So Chic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling Leden C5club
Ik ken dat gevoel dat hierboven word omschreven, maar mijn verstand heeft uiteindelijke gewonnen bij beslissing dat het dit keer geen citroen meer zou worden. Toch blijven ze me boeien en zal dat fijne gevoel wat ik blijf houden over het zweven altijd blijven. Zeker niet ontevreden met gemaakte keuze van een duitser. Wel vind ik dat het een hobby mag zijn maar het moet absoluut geen moeten worden, dan is de lol er gauw vanaf. Ik ben van mening dat je van iets gaat houden als dat 't altijd doet.. dat vind ik dan charme.. :smt023


21 jan 2009 01:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling Leden C5club
Erik schreef:
Ik ken dat gevoel dat hierboven word omschreven, maar mijn verstand heeft uiteindelijke gewonnen bij beslissing dat het dit keer geen citroen meer zou worden. Toch blijven ze me boeien en zal dat fijne gevoel wat ik blijf houden over het zweven altijd blijven. Zeker niet ontevreden met gemaakte keuze van een duitser. Wel vind ik dat het een hobby mag zijn maar het moet absoluut geen moeten worden, dan is de lol er gauw vanaf. Ik ben van mening dat je van iets gaat houden als dat 't altijd doet.. dat vind ik dan charme.. :smt023


Als dat het altijd doet... helemaal mee eens. Dat geldt voor mij ook. Ook geen spijt van de aankoop van de C5, integendeel, blij mee. Maar de volgende auto zou ook zomaar ook een Duitser kunnen worden als de C5 teveel storingen gaat geven. :smt023

Citaat:
elke auto waar twee van deze ^^op staan op de motorkap (onderelkaar) is OK


Tja... ;)


21 jan 2009 07:57
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 01 jun 2008 08:45
Berichten: 140
Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling Leden C5club
Citaat:
Ohja, HP/HA blijft de enige norm, de rest neem ik voor lief


Na 14 jaar XM turbo diesel en nu een half jaar C-5-III ben ik het daar zeer mee eens, alhoewel ik de 5-III wel iets stugger vind in zijn veerbolletjes, dan de XM, waardoor het zwevend-zoefende -de z-z factor als het ware- helaas iets verminderd is...
Daarnaast vind ik de vormgeving van de III weer wat echter citroënesk dan de C5-I en C5-II, hoewel de vormgeving van de XM nog steeds ongeslagen is (afgezien van de nu wat gedateerde hoekiger vorm, en naast de DS en de Traction Avant, natuurlijk)


21 jan 2009 14:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling Leden C5club
(Nieuwe Citroen rijder)

Dag, ik rijd de citroen als gevolg van een lease contract met mijn werkgever en gebruik deze ook prive á 25% bijtelling. Ik heb hiervoor gereden de Audi A4 avant 1.8T quatro en ben overgestapt naar de cirtroen omdat;

Hij er heel mooi uitziet
geweldige rijeigenschappen heeft
heel veel extra's heeft voor relatief weinig geld
de bijtelling 200 euro scheelt ;)

Ik heb in een ver verleden een BX gehad, en eerlijk is eerlijk ik schaamde mij een beetje. Het beeld wat ik van de citroen rijder (zonder vervelend te zijn) heb is geitenwollensokken en een baardje. Ik ben dus geen citrofiel, maar wel heel content met de huidige auto.
en aangezien er heel veel knopjes en mogelijkheden zijn die naar mijn mening slecht of niet terug te vinden zijn in het instructie boekje hoop ik hier mede gebruikers te vinden die mijn problemen kennen en een eventuele oplossing aanbieden. Ik ben dus niet aangesloten vanwege het C5 gevoel, mag ik mij nu wel vertonen hier?

gegroet en *trek geitenwollen sokjes aan* hopelijk tot ziens.

Henk


22 jan 2009 15:24
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.