Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Veranderende samenstelling Leden C5club 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Veranderende samenstelling Leden C5club
Toen ik me aansloot bij de C5 club waren er ongeveer 500 leden en was ik één van de weinigen met een Ph2.
Het merendeel van de leden had een Ph1 die ze vaak uit echte Citroen liefde (of verdwazing) gekocht hadden.

Op dit moment zie je een duidelijke verschuiving, aan de ene kant komen er leden bij met een nieuwe Ph3, bijna altijd als leaser, vaak hebben ze geen echte band met Citroen, maar vonden de Ph3 gewoon een gunstige of/of mooie auto.

Aan de andere kant krijgen we ook steeds meer leden die ook geen echte Citroen band hebben maar een Ph1 kopen, gewoon omdat het een grote en vooral in aanschaf erg goedkope auto is.
Aan de vragen die gesteld worden kun je merken dat in veel gevallen de tweede of derde eigenaar de auto een schop gegeven heeft vanwege de hoge kosten die eraan kwamen.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


18 jan 2009 13:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
De constatering is al eerder gedaan, weliswaar buiten beeld, maar hij is gedaan.

Desalniettemin, alle C5-rijders en zij die de C5 een warm hart toedragen, zijn en blijven welkom.

Zelf heb ik dus een garage die voor mij alle noodzakelijke en niet noodzakelijke werkzaamheden verricht. Maar er zijn ook mensen die het graag zelf doen.
Zonder hier een heel draadje te gaan vullen met de pro's en contra's, de redenen waarom wel en waarom niet, willen we het toch even gezegd hebben.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


18 jan 2009 13:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Klaverblaadje schreef:
.......
Aan de vragen die gesteld worden kun je merken dat in veel gevallen de tweede of derde eigenaar de auto een schop gegeven heeft vanwege de hoge kosten die eraan kwamen.



Leg eens uit.....Ik snap hem niet helemaal...

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


18 jan 2009 13:53
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Nee, ik ook niet. Dit riekt een beetje naar Jumping tot conclusions ???


18 jan 2009 14:29
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
De constatering van de veranderende samenstelling is juist lijkt me zo. Het model c5 bestaat ook al enige jaren. En dan is zoals het nu aan het worden is een goed afspiegeling van C5 bezitters toch?
Je opmerking over mensen die geen echte band met Citroën hebben, maar kopen omdat phase3 mooi is of omdat phase 1 goedkoop in aanschaf is, kan ik niet helemaal plaatsen.
Zoek ik te veel achter je melding, bv dat de c5 club in een overgang zit van een vrienden van Citroën C5 club, naar een C5 rijders club?

Ik zie om me heen ook mensen die een C5 willen kopen of kochten omdat het een grote en niet duur in aanschaf auto is. En dan komen de onderhoudskosten als distributieriem, draagarmlagers, etc. Vrij normale gang van zaken bij oudere modellen. De C5 zag je bij ons te koop bij een selectieve groep verkoopgarages. Waren dan bijna altijd 3 a 4 jaar oud met een 150000km ervaring. Ex-leasers dus meestal. Nu zie je ook de groep van verkopers onder die bouwjaren C5 verkopen. Dus C5en uit 2002-2003. En dan moet je misschien meer en beter kijken naar onderhoudsverleden. Deze zijn ook niet altijd meer met garantie te koop, maar soms wel met een lekkere lage prijs voor een grote auto.
Tja, en dan komen de (achterstallige?)onderhoudskosten, en kosten van wat een grote autorijden gewoon kost, boven.
We zijn van plan om nog een jaar of 3 a 5 met onze C5 door te rijden. De onderhoudskosten zijn dan te verdelen over alle jaren. En niet opeens extra erbij net na de aanschaf.
Jhan


18 jan 2009 14:35
Profiel
Sponsor
Sponsor

Geregistreerd: 27 nov 2006 00:48
Berichten: 124
Woonplaats: Ee
Auto: DS3 82 So Chic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Ik had het er laatst nog over, straks gaan de huidige bx rijders C5 rijden en heb je allemaal van die figuren die voor duppie op de eerste rij willen.. :evil:


18 jan 2009 14:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
JHV schreef:
.........We zijn van plan om nog een jaar of 3 a 5 met onze C5 door te rijden. De onderhoudskosten zijn dan te verdelen over alle jaren. En niet opeens extra erbij net na de aanschaf.


Wij hebben ook nog 40.000km in de planning voor onze PhI. Dat is dus nu nog een jaar of 3. En inderdaad er komen nog kosten aan, alleen weet ik niet wanneer, hoeveel en waaraan... :lol:

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


18 jan 2009 14:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Hertogjan schreef:
Nee, ik ook niet. Dit riekt een beetje naar Jumping tot conclusions ???


Niet zo zeer "Jumping to conclusions" maar een constatering en zeker géén oordeel over eenieder die een C5 aanschaft.

Wel zie ik duidelijk dat er veel nieuwe leden bijkomen die een derde of vierdehands C5 hebben aangeschaft en die gelijk bij het voorstellen met een grote of kleine lijst met klachten komen.
Wij proberen deze nieuwkomers zoveel mogelijk te helpen, maar vaak verdwijnen ze evensnel als ze gekomen zijn, misschien wel omdat ze heel teleurgesteld de C5 weer doorgeschoven hebben.

Ik constateer dat en IK vind dat jammer, niet dat ik er iets aan kan veranderen, maar ik voel wel met ze mee als die C5 dan na een hoop ellende met verlies weer de deur uitgaat.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


18 jan 2009 15:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32
Berichten: 1206
Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Ik vind de constatering wel kloppen, C5 Ph3 rijders, vaak lease, en vaak vanuit vreemde merken maar eigenlijk is dat natuurlijk heel erg positief voor citroen :smt023
En dan de Ph1 rijders, Ph1en zijn nu vanaf een paar duizend te koop. Koop je voor dat bedrag een grote luxe wagen maar idd, al meerdere eigenaren gehad en vast de deur uit geschopt wegens komende reparaties en dan goedkoop in de handel.
Zelf een paar maand geleden een C5 Ph1 gekocht maar puur uit citroen liefde, ik rijd gewoon niets anders :citrofiel Heb dan ook 12500 betaald maar is me elke euro waard :smt193

_________________

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


18 jan 2009 15:42
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 13 jul 2008 18:47
Berichten: 679
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Aah...nu snap ik wat beter wat je bedoelt, Klaverblaadje. Je beschrijft een soort "blikken ketelliefde" voor de C5, die wel eens zou kunnen kloppen. Ik heb die bewegingen hier op dit forum althans weleens waargenomen. Het zou inderdaad jammer zijn als dat de teneur zou worden. De pure Citroën (C5) liefde zou wel voorop moeten blijven staan. Je noemt het jammer dat die 3e of 4e eigenaren de wagen al weer snel weg (moeten) doen, ik vind het sneu voor de leden hier die hun best doen dergelijke eigenaren met raad en daad bij te staan, en ze vervolgens alweer snel met de noorderzon vertrokken zijn.
Is het trouwens zo dat zo'n BX club een "voor een dubbeltje op de eerste rang" club is? Ik had/heb meet het idee dat het een stel enthousiastelingen is die dat ding in stand en ere wilen houden. Maar die zullen dan wel vaak op de sloop aangewezen zijn, dat zou kunnen. Dat is ONS domein nog niet..... 8-)


18 jan 2009 17:08
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50
Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Ook bij mensen die auto's leasen zit een grote groep auto en in dit geval Citroën liefhebbers. het feit dat je zo een auto vrijwillig rijdt, geeft al aan dat je het type/merk een warm hart toedraagt.
Dit geldt zeker voor een C5, anders was je wel de gemakkelijke weg gegaan van een grijze duitser.
:P

_________________
Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak

Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE


18 jan 2009 18:35
Profiel
Sponsor
Sponsor

Geregistreerd: 27 nov 2006 00:48
Berichten: 124
Woonplaats: Ee
Auto: DS3 82 So Chic
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Hertogjan schreef:
Aah...nu snap ik wat beter wat je bedoelt, Klaverblaadje. Je beschrijft een soort "blikken ketelliefde" voor de C5, die wel eens zou kunnen kloppen. Ik heb die bewegingen hier op dit forum althans weleens waargenomen. Het zou inderdaad jammer zijn als dat de teneur zou worden. De pure Citroën (C5) liefde zou wel voorop moeten blijven staan. Je noemt het jammer dat die 3e of 4e eigenaren de wagen al weer snel weg (moeten) doen, ik vind het sneu voor de leden hier die hun best doen dergelijke eigenaren met raad en daad bij te staan, en ze vervolgens alweer snel met de noorderzon vertrokken zijn.
Is het trouwens zo dat zo'n BX club een "voor een dubbeltje op de eerste rang" club is? Ik had/heb meet het idee dat het een stel enthousiastelingen is die dat ding in stand en ere wilen houden. Maar die zullen dan wel vaak op de sloop aangewezen zijn, dat zou kunnen. Dat is ONS domein nog niet..... 8-)


Welnee, goedkoop een auto en daarna geen onderhoud plegen en zeuren als hij kapot is. Zo gaat dat daar.. :lol: . Zegt overigens niets over de auto of mijn mening daarover. Helaas van die rotte appels onder de eigenaars want ik heb altijd genoten van 't rijden in een BX.


18 jan 2009 19:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
wat ik voornamelijk heb gezien sinds het starten van dit forum dat de C5 een betere wagen is dan hij wordt voorgesteld.
dat er toch nogal wat dealers zijn die volgens mij de ballen verstand hebben van de c5 waardoor klanten mi onnodig in de kosten zijn gejaagd.

tja en ik behoor helaas tot die groep mensen die zijn auto zelf moet kopen en ik laat hem ook door mijn dealer onderhouden omdat ik hem gewoon in topconditie wil houden.
en dat heeft geresulteerd in een super overnameprijs toen ik de mijn huidige kocht...
en vervolgens heeft mijn ex c5 maar 3 dagen bij mijn dealer gestaan toen hij al een nieuw baasje kreeg.


18 jan 2009 21:07
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 02 sep 2008 15:20
Berichten: 12
Auto: C5 berline SX 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10957CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Ik ben ook nieuw op het C5-forum sinds een paar maanden. De reden waarom ik de C5 kocht (als tweede auto; we rijden ook nog met een japanner) heeft deels te maken met de prijs. Een C5 benzine is in Belgie na 4 jaar niet veel meer waard. Dat heeft dus zeker meegespeeld en daar is niks mis mee. Maar er is meer. Ik kocht hem omdat mijn ouders al 16 (!) jaar een Xantia hebben als tweede auto en ik heb dat altijd een heel fijne en degelijke (!) auto gevonden. Ik weet best dat er wat kosten kunnen komen in de komende jaren maar dat neem ik er bij. Ik en mijn vrouw (die er dagelijks mee rijdt) hebben onze aankoop nog niet beklaagd en vinden het een speciale bak. Het is voor mij als autoliefhebber als het ware een hobby om de C5 telkens weer iets te verbeteren.

Jantoon

_________________
voorheen : C5 1.8 berline, 2004


18 jan 2009 22:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44
Berichten: 791
Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 96400
Kleur: Gris Platinium EVL


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Veranderende samenstelling
Nee ik durf mezelf nog geen Citrofiel te noemen als C5-rijder sinds 5 maanden en 11 dagen met 13.542 gereden kilometers. Toch is deze er niet gekomen omdat zij zo goedkoop was, integendeel bijna. Mijn (niet)merkdealer heeft me in die bijna 20 jaar nog nooit laten zitten en verkoopt alleen auto's waar hij vertrouwen in heeft. De vorige keer had ik op het tweedehands-wensenlijstje ook een Xantia Break staan naar aanleiding van een indrukwekkende proefrit. Het werd toen een Renault Laguna, maar nu stond er uitsluitend een C5 Break Ph 2 op het lijstje. Dit kwam niet alleen doordat mijn dealer me geen Laguna wilde leveren door de productiekwaliteit van de tweede generatie. De C5 stond me al jaren al erg aan, hoorde er erg weinig klachten over en wilde graag die HP-vering. Bovendien zat er een motor in waar ik ruime ervaring mee had en als extraatje noemde de dealer een C5 de betrouwbaarste Franse auto van de afgelopen jaren. Waarom ik een redelijk actief lid van dit forum ben geworden? Juist om me onder te kunnen dompelen in het Citroenbad waar ik totaal geen ervaring mee had. Die Renault's heb ik de loop der jaren met vallen en opstaan leren kennen maar met deze auto wilde ik het mezelf wat eenvoudiger maken. Bovendien heb naast vragen nog wel antwoorden zo nu en dan :lol:.
Het is wat Off-topic maar ik heb wat moeite met Phase 3. Niet alleen is deze nog zwaarder dan de Ph 1 en 2 al waren maar de achterzijde is Audi/BMW helaas terwijl de Tourer, wat was er mis met Break overigens, verdacht veel lijkt op een BMW Touring. Daar koop ik geen Fransoos en al helemaal geen Citroen voor!
Gelukkig is de voorzijde nog onmiskenbaar :smt023 :cit5.
Gelukkig moet mijn dame nog een flink tijdje mee en maak me nu nog geen zorgen over de opvolging. Iedere rit in deze auto is feest en dat besef je maar al te goed als je weer halfdoof uit die werk-Kangoo rolt.

Chris :citrofiel

_________________
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding


19 jan 2009 01:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.