Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Cyclone 
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33396
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Ik zie het toch meer als broodje aap, zelfs al heb je het nauwkeurig bijgehouden :oops:
Met al die brandstofbesparende technieken van tegenwoordig, waarom zit dit er dan niet standaard in ??? kosten vanaf fabriek zijn praktisch niets :)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 aug 2010 10:06
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Geweldig filmpje. :lol: zelden zo gelachen.
Een gloednieuwe motor die eerst moet schoon branden..."

"...het mooiste resultaat is dat de consument het zelf uitprobeert..."
Precies! 116 euro betaald en als men geen verbetering merkt dan is dat omdat de motor eerst schoon moet branden.
Volgens mij heet dat gewoon oplichting.


02 aug 2010 10:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Inderdaad de belangrijskte reden dat ik er niet in zou geloven: als het zou werken, zou je niet denken dat fabrikanten dat niet zouden gebruiken, tenzij er een goede reden voor is (bijvoorbeeld levensduur, of andere motoreigenschappen).

Zelfde verhaal als het mengen van aceton door je diesel, 0.3% ofzo. Als dat de verbranding beter zou maken, en het verbuik omlaag zou brengen, waarom zou dat dan niet standaard in de diesel zitten?
Of nee, dat is natuurlijk logisch: de Grote Oliemaatschappijen Willen Niet Dat Je Minder Van Hun Product Koopt.

:smt126

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


02 aug 2010 10:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
JW-NHS schreef:
De reden voor mijn vraag aan SanderJ of hij uit eigen ervaring spreekt (nee dus), is dat ik er wél ervaring mee heb.

Uit nieuwsgierigheid heb ik er een paar jaar geleden eentje in m'n Xantia 2.0-16V gebouwd.
Ik hou altijd heel zorgvuldig het brandstofgebruik bij, dat doe ik al 1,5 miljoen kilometers. En tot m'n verrassing reed de Xant merkbaar zuiniger op met name de lange afstanden. Op korte ritten kon ik dat niet vaststellen, maar iets van 1 à 1,5 liter per 100 km minder benzine verbruik merk je wél.

Toen ik de Xant ingeruild heb, heb ik de cyclone uitgebouwd, die ligt hier.
Ik overweeg 'm in te ruilen voor een wat groter exemplaar en 'm te gaan uitproberen in de V6 die ik nu heb.
Maar eerst wil ik de nodige gegevens verzamelen over het brandstofverbruik van m'n V6 zónder Cyclone. Anders heb ik geen goed vergelijkingsmateriaal.

Voor het vermogen en koppel hoef ik het niet te doen, dat is er zó al wel, sufficient zoals RR dat placht te zeggen :smt023

Groet,
JW


tja, mijn C5 rijdt ook zuiniger op de lange afstanden.
Gebruikers ervaring is geen onderbouwing voor de werking.
Daarvoor zijn er te veel, steeds wisselende, omstandigheden.

Iemand koopt dat ding omdat men ervan uitgaat dat het werkt, anders geef je geen 100 euro uit aan zo iets.
Zoals gezegd is de rijstijl van grote invloed op het verbruik, ik kan me voorstellen dat iemand, na monteren van de cyclone, ongemerkt anders gaat rijden vanwege de hooggespannen verwachtingen.

Ik denk dat als het ding echt zou werken zou je op alle trajecten een verbetering moeten kunnen zien. Dus op de lange en op de korte afstanden. Alle genoemde voordelen zijn afstandsonafhankelijk lijkt me.

Wat ik niet begrijp is waarom men geen echte lab test doet.
Motorblok in een testcabine, computers er aan en laat het ding maar een paar honderd uur lopen onder gecontroleerde omstandigheden. eerst zonder en daarna hetzelfde programma nog eens met een cyclone.

Kost geld, maar dat verdient men wel terug als de werking blijkt te kloppen... 8-)


02 aug 2010 10:35
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33396
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Daar ben ik het mee eens, enkel onder die omstandigheden kun je dat nagaan, .....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 aug 2010 10:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Waarschijnlijk is dat ook waarom er geen lab test wordt uitgevoerd: dan zou je zomaar aan kunnen tonen dat ding niets doet...

Dan heeft men liever het gezeur van sceptici en het geld van goedgelovige automobilisten.


02 aug 2010 11:17
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Die filmpjes zijn werkelijk dom, ff meten met een cyclone erin en eruit.
Tjonge..tjonge. Ze zeggen nog zo, 1st 3000km erin houden en dan vergelijken.
Typische 21e eeuw mentaliteit=instant success en als dat er niet is werkt t niet.
En al zou de cyclone bij hoger toerental de boel afknijpen....door het K&N filter krijgt ie toch genoeg lucht.
Al met al een uitstekende combi.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


02 aug 2010 11:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Geloof jij dat dan? dat de cyclone de motor eerst schoon moet branden?

Hoe doet hij dat dan? door de lucht te laten draaien brandt de motor ineens schoon?
Lijkt me niet waarschijnlijk.

Alle voordelen die men noemt op de site zouden van toepassing moeten zijn zodra de lucht wervelt. Want daar is immers alles op gebaseerd.

Lucht wervelt--> cylinders vullen beter/sneller/rijker --> vermogen neemt toe--> auto zuiniger etc.

Dit principe zou dus ook moeten gelden voor een vieze motor, mogelijk in mindere mate dan bij een schone motor.

In de test blijkt echter dat zowel de uitstoot als het verbruik toenemen na montage van dit wondermiddel.

Het ontbreken van deugdelijke, controleerbare en reproduceerbare testresultaten zegt eigenlijk al genoeg.


02 aug 2010 12:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
SanderJ schreef:

tja, mijn C5 rijdt ook zuiniger op de lange afstanden.
Gebruikers ervaring is geen onderbouwing voor de werking.
Daarvoor zijn er te veel, steeds wisselende, omstandigheden.


Uiteraard heb ik het over vergelijkbare grootheden, dus lange trajecten zijn met elkaar vergeleken :idea:
Met mijn Xantia ben ik vanaf 2001 elk jaar begin maart naar Oostenrijk gereden, naar dezelfde plaats. En via dezelfde route.
Die ritten heb ik van 2001 t/m 2008 gemaakt zonder, en in 2009 en 2010 mét Cyclone. Over die ritten heb ik het als ik schrijf dat, tot mijn verrassing het verbruik met 1 à 1,5 l/100km afgenomen was.

Een echte verklaring daarvoor heb ik niet.
Maar ik vind de gedachte van exroosje

exroosje schreef:
Er nog even over nadenkend lijkt het me wel mogelijk dat het apparaat zijn claim waarmaakt:

Meer kracht bij lage toeren => door wat extra wervelingen wel mogelijk , zoals eerder opgemerkt doen de fabrikanten dit zelf ook. Echter zij schakelen dat ook bij hogere toeren weer uit omdat het weerstand geeft en de motor geen optimaal vermogen laat ontwikkelen. De Cyclone blijft werken waardoor de auto minder lucht krijgt => minder brandstof => minder vermogen , maar ook zuiniger (je knijpt hem af). Bij lage toerentallen is de swirl overheersend, bij hoge de afknijping.


interessant. Die zegt daarmee dat in het deellastgebied winst te behalen zou kunnen zijn, en wellicht op maximaal vermogen niet, dat haal je dan niet meer.
Die ritten naar Oostenrijk zijn in deellastgebied gemaakt, als je met zo'n 150-160 km/u over de BAB rijdt doe je dat in deellast.

Het is juist deze gedachte die mij doet denken dat het ook in de V6 wel eens interesant kan zijn.
Díe rij je immers eigenlijk altijd in het deellastgebied..... ;)

Wie op dit forum heeft er nog meer zélf ervaringen opgedaan met de Cyclone? Ik ben benieuwd die te lezen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2010 12:17
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33396
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Waarom komen fabrikanten dan niet met deze simpele techniek en oplossing :idea:

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 aug 2010 12:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Het antwoord op die vraag zou kunnen zijn dat een fabrikant op alle punten moet scoren. Dus ook op maximaal vermogen. De gedachte van exroosje volgend zou dat vermogen dan niet meer gehaald worden.

Of dít de verklaring is weet ik niet.
Voor mij blijven míjn ervaringen op de ritten Oostenrijk <> NL zodanig interessant dat ik het de moeite waard vind te kijken of ik de Cyclone kan omwisselen voor een exemplaar dat in de V6 past.
Nu nog niet, eerst een jaartje ervaring opdoen met de V6 in z'n huidige vorm. Dan eventueel inbouwen.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2010 12:29
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2009 10:23
Berichten: 248
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: Break 2.0 HDi 110pk Différence II automaat
Opties: RVSTellerringen, RVSDorpel, Ph knipper
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09886
Productienummer: 10134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 252668
Kleur: Bleu Amiral KNCB


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
een extra test kan nooit kwaad, maar ik blijf voorlopig sceptisch.
ben benieuwd naar je ervaringen.
Zijn er voor een V6 twee cyclonen nodig eigenlijk? kassa!


02 aug 2010 12:35
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10
Berichten: 520
Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
de besparing die je zou kunnen krijgen is zo minimaal dat je jaren bezig bent de investering terug te verdienen.

oftewel schiet niet op.

plus... krijg zo'n telsell jim en mike gevoel.


meuk eerste klas.

en productie kosten zijn onder de 5 euro. leuk verdienen zo. !


02 aug 2010 12:58
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
Ik wil eerst echte testresultaten zien voor ik wat veroordeel.

Mijn eerste gedacht is altijd, wéér zo'n broodje aap verhaal.

Net als dat patent van die carburateur waarmee auto's 1:100 lopen.

Dat is destijds door Shell opgekocht voor veel geld en voor eeuwig in de kluis gestopt zodat ze veel benzine blijven verkopen.

:smt017
:lol:

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


02 aug 2010 13:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Cyclone
SanderJ schreef:
een extra test kan nooit kwaad, maar ik blijf voorlopig sceptisch.
ben benieuwd naar je ervaringen.
Zijn er voor een V6 twee cyclonen nodig eigenlijk? kassa!


Dat lijkt mij niet.
Er is één luchtfilter en één slang die aansluit op het inlaatverdeelstuk, zie plaatje. Daarin zou de Cyclone dan geplaatst moeten worden, denk ik zo.
Ik ga nog wel eens naar de details kijken, tegen de tijd dat het opportuun wordt ;)

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2010 13:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.