Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5) 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Ik was daar al bang voor. En dan vind ik die €399 een hoop geld.

Voor datzelfde bedrag krijg je bij BullPower een chiptuning incl. rollenbanktest voor en na de tuning.
Menno en ondergetekende zijn daar geweest, met prima resultaten.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 sep 2017 17:34
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
"De monteur merkte duidelijk verschil". Tja, wij van wc-eend.....

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


27 sep 2017 17:47
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Vervelend voor je. Dit is jouw type auto op hun site. Er staat toch duidelijk dat ze live-data metingen voor- en achteraf doen. Daarbij doelend op het vaststellen van de waarden die op de site staan. Meting suggereert dat er een meetapparaat wordt gebruikt die dat kan vaststellen. Gangbaar is de rollenbank, en niet een monteur. Die kan dat nl. niet nauwkeurig genoeg vaststellen. De term "live-data test rit" zoals jij te horen kreeg staat uberhaupt niet op op de site als onderdeel van deze dienst.

Nou heb je niet die E449 betaald, maar E399. Desondanks moet het wel werken. Een "voor" meting kan niet meer. Maar het minste wat ze kunnen doen is meten wat het nu is, en dat vergelijken met zowel de originele fabrieksspecificatie (112pk/270Nm) als hun eigen opgave (142pk/327Nm). Als dat niet in de buurt komt, alsnog fixen of geld terug... Ze geven nogal hoog op over hun eigen kwaliteit, dat zou dus geen probleem moeten zijn. En met geld terug spaar je wellicht je koppeling, zie opmerkingen van JW....


27 sep 2017 22:55
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 20:16
Berichten: 590
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 30000
Kleur: Gris Sable


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Ik zal maandag bellen, of ik kan komen voor een rollenbanktest met uitdraai.
dank voor je reactie.

Over het algemeen heeft Digicar overigens volgens mij wel tevreden klanten en staan ze goed bekend volgens mij.

_________________
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....


29 sep 2017 15:30
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 20:16
Berichten: 590
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 30000
Kleur: Gris Sable


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Kan 16 oktober bij Digicar komen voor rollenbanktest en uitdraai. Moet daar wel een uur monteurstarief voor betalen. zijn ongeveer 1- 1,5 uur bezig daarmee volgens zeggen. Lijkt me nogal lang? Normaal kost dit bij hen 181 €. Niet echt goede service vind ik persoonlijk.

Merk inmiddels toch wel verschil denk ik, met name het gunstiger koppel meer trekkracht in de zesde versnelling. Het is ook net of de motor iets minder lawaai maakt, zou dit kunnen of is dat pure verbeelding?

_________________
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....


04 okt 2017 21:06
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Volgens mij is hun website vrij duidelijk wat je zou moeten krijgen qua extra vermogen en koppel. Er is maar 1 manier om aan te tonen dat je krijgt waarvoor je betaalt: meten op een rollerbank! Dat moet dus onderdeel van deze tuningdienst en -prijs zijn, anders kunnen ze die getallen nooit beloven.

Dus voet bij stuk houden, niet betalen lijkt me. En laat hun maar onomstotelijk aantonen dat jij de beloofde toename hebt gekregen. Zelfs juridisch sta je in je recht. Los daarvan, wat een prutsers, dat Digicar. Het zit niet ver af van oplichten.


04 okt 2017 21:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Dat is niet helemaal een juiste voorstelling van zaken. We hebben er niets aan als we hier allerlei stennins staan te schoppen. Even de feiten:
Op de website staat dat een voor en na meting niet verplicht is. Men raadt het in bepaalde gevallen aan.
Logisch is dan ook dat zo'n meting extra moet worden betaald. Een voor en na meting is hier dus niet standaard inbegrepen.

Zwever kiest voor tuning zonder voor en na meting. Daarbij gaan de tuners niet zo ver als eerst de bedoeling was vanwege het maximale koppel dat de koppeling aankan. Een live data rit door de monteur is natuurlijk niet hetzelfde als een rollenbank. Dat wordt ook niet gesuggereerd. De monteur weet wat hij heeft veranderd en kijkt in de live data bijvoorbeeld naar turbodruk en inspuittijd.

Een tevredenheidsrit volgt waarbij Zwever geen verschil waarneemt, waarop Zwever eerst niets hoeft te betalen. Nu vraagt hij alsnog een rollenbank meting aan. Daarbij wordt overeen gekomen dat hij een bedrag daarvoor betaalt.

Tot zover niet echt iets onwettigs.

Vraag is alleen hoeveel vermogen heeft Zwever nu daadwerkelijk gekregen. Dat zal moeten blijken tijdens de rollenbank test. In het voordeel van de tuner spreekt dat ze niet voor max. zijn gegaan vanwege de koppeling.
Uiteindelijk zal Zwever zelf moeten beslissen of hij het behaalde resultaat voldoende vindt om het bedrag van 399 voor neer te tellen. En dat lijkt mij voor hem al lastig genoeg.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


05 okt 2017 08:46
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 20:16
Berichten: 590
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 30000
Kleur: Gris Sable


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Helemaal mee eens,

Ik vindt dat Digicar op zich een goed aanbod heeft gedaan: Rij er een week mee rond en bent u niet tevreden, hoeft u niets te betalen en zetten we kostenloos de software terug naar de beginstand. Goed aanbod. Dat ik te weinig (ik zeg niet niks) merk na het proefrijden, kan immers ook liggen aan het effect dat ik verwacht had (wellicht een te hoge verwachting) Zoals gezegd vind ik de auto inmiddels "rustiger" aanvoelen en reageert hij beter bij gas geven in de zesde versnelling, net of ie iets eerder oppakt....

Nu aan mij de keus of ik nog een uurtje garagetarief wil betalen om het ook duidelijk op papier te hebben voor het bepalen van mijn keuze.....

_________________
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....


05 okt 2017 13:21
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
BJG schreef:
Even de feiten:
Op de website staat dat een voor en na meting niet verplicht is. Men raadt het in bepaalde gevallen aan.
Logisch is dan ook dat zo'n meting extra moet worden betaald. Een voor en na meting is hier dus niet standaard inbegrepen.

Van de Digicar homepage:

Wat kunnen wij u bieden op het gebied van chiptuning? Digicar levert op maat geschreven tuning van kwalitatief hoog niveau. Dat beloven we niet alleen, we maken het ook waar. U kiest voor ervaring, kwaliteit en zekerheid. Met een meest uitgebreide en zorgvuldige werkwijze staan we garant voor verfijnde resultaten en professionele chiptuning van uw auto.

En:

Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW, inbouw, levenslange garantie, diagnose en live-data metingen voor- en achteraf!

Dat Zwever wellicht niet hoeft te betalen en alles wordt terug kan worden gezet is prima van hen. Maar het is zeker geen gunst, het is niet meer dan redelijk en bovendien bij wet geregeld. Op hun site staat duidelijk wat ze leveren. En ja, nog los van de redelijkheid heeft Digicar echt de wettelijke verplichting aan te tonen dat wat ze verkopen ook echt compleet en deugdelijk is en over de aangegeven kwaliteit beschikt. Deze termen zijn in de wet opgenomen, niet mijn woorden. Iedere verkoper heeft deze verplichting. Een rollenbank op zich is niet verplicht, maar het is een betrouwbare manier om vast te stellen of ze ook leveren wat ze beloven. Bovendien geven ze dus wel degelijk aan dat ze live-data metingen voor- en achteraf doen. Het diverse keren laten zien van de vermogens- en koppelkromme op de verkooppagina suggereert dat dit onderdeel is van de levering. Omgekeerd: als dergelijke grafieken geen onderdeel van de levering zijn, laat het dan niet zien op de webpagina waar de consument zich op baseert. Zoiets heet gewoon misleiding. Het (met dank jantje1948) “wij van WC eend” rechtervoetje van de monteur heeft niets te maken met de door Digicar genoemde live-data metingen voor- en achteraf, en de getoonde grafieken. Het rechtervoetje is volledig subjectief en niet aantoonbaar is. Het gaat bovendien ook niet om tientjeswerk, dat je maar 1x per jaar gebruikt. En ja, de wet gaat zelfs zover dat de bewijslast bij een vermoedelijk ondeugdelijk product bij de verkoper ligt. Die heeft de verplichting aan te tonen dat het product wel deugdelijk en compleet is, over de geadverteerde kwaliteit beschikt, of moet bewijzen dat de koper het product onjuist gebruikt heeft. (mits binnen 6 maanden aangegeven door de koper, zoals Zwever gedaan heeft). Om dit product geleverd te krijgen zoals geadverteerd moet Zwever nu ineens naast de aanschafprijs €181 extra en achteraf betalen om aan te tonen dat Digicar levert wat op hun site staat. Echt de wereld op zijn kop. Een klant hoeft niks aan te tonen, laat staan extra betalen. Dat doet de verkoper! Als je 30 liter brandstof tankt wil je ook zien dat je het krijgt? Dus is er een brandstofmeter in de pomp en staat het op een bon. Je gaat dan toch ook niet achteraf €15 extra betalen alleen om te weten dat je echt 30 liter hebt gekregen? Als je 30pk bestelt geldt hetzelfde. Ik ken de definities van oplichting, en weet wat er oa in de Wet handhaving consumentenbescherming staat, en hoe het OM in deze richtlijn er tegenaan kijkt. Zoals ik aangaf, dit zit niet ver af van oplichten.

Kleine greep uit wetgeving en OM richtlijn, gerelateerd aan oplichting:
Oneerlijke handelspraktijken, misleiding,
Wet handhaving consumentenbescherming,
Bedrog, oplichting,
Overeenkomsten tussen handelaren en consumenten
OM, richtlijn oplichting

BJG schreef:
We hebben er niets aan als we hier allerlei stennins staan te schoppen.
Ik waardeer je bijdragen met bijbehorende inzet altijd zeer, maar dit is niet de beste bijdrage. Wees bij dat iemand zijn huiswerk doet.


05 okt 2017 18:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Toch geef ik bjg gelijk, met dien verstande dat je iets krijgt voor een actie prijs.

Ik zeg het even heel simpel..

Stel je koopt een tv die normaal 1000€ kost.

Nu krijg je een aanbieding tv zonder afstandsbediening kost je 900€.

Daar ga je op in, moet je achterafook niet zeggen dat je geen ab gekregen hebt.

Heel zwart/wit gesteld he ;)


05 okt 2017 18:57
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Roman schreef:
Stel je koopt een tv die normaal 1000€ kost. Nu krijg je een aanbieding tv zonder afstandsbediening kost je 900€. Daar ga je op in, moet je achterafook niet zeggen dat je geen ab gekregen hebt.
Tja, ik zie het zwat/wit ;) , maar Digicar belooft helemaal niet een minder product, maar een volwaardig product. En dan geldt toch echt dat zoiets "compleet" en "deugdelijk" moet zijn, en "over de geadverteerde kwaliteit beschikt". Los van wettelijke bepalingen lijkt me dat ook niet meer dan redelijk. En het lijkt me onredelijk (en is het niet toegestaan) dat je extra moet betalen om te controleren of je ook daadwerkelijk krijgt waarmee geadverteerd werd. Het is geen optie maar een verplichting voor een verkoper. Zie mijn brandstofvergelijking.


05 okt 2017 19:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Ja maar voor 100€ minder kreeg je geen rollenbanktest...
En daar heerft zwaver toch voor gekozen.

:smt017


05 okt 2017 19:21
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
100% eens met BJG.
TS wist wat hij kreeg.
Men weet dat ze hun resultaten checken dmv een livedata check.
Een before and after test met een rollenbank kost simpelweg meer.


Overigens zou men gewoon, in het dagelijks gebruik ook verschil MOETEN merken.
Waar doe je het anders voor?

Persoonlijk liet ik de originele software er weer in schieten als het verschil zo marginaal is.
Je zou geen rollenbank test en grafiekje nodig moeten hebben om dit te rechtvaardigen.
Maar wie ben ik?


05 okt 2017 19:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Met het eerste gedeelte van je posting eens......

Als ik het goed lees heeft men niet het maximale gehaald uit het chippen, wellicht om de koppeling te sparen zoals BJG schrijft. En dat is niet onverstandig volgens mij, zie eerdere postings hierover.

In dit geval moet Zwever besluiten of hij die €399 wil uitgeven aan de "chipping" zoals hij nu gedaan is. Meer opvoeren lijkt mij onverstandig.
En alsnog een test uitvoeren op de rollenbank, waarvoor betaald moet worden, heeft volgens mij weinig zin. Dat zal alleen maar aantonen dat er niet het maximale gehaald is uit het chippen, maar dat is in feite al bekend.

Dan de vraag of het zinvol is de zaak te laten terugzetten naar de "oorspronkelijke waarde". Daarmee spaar je die € 399 uit.
Daarbij weet ik niet zeker of men dat dan helemaal correct doet, hoe heeft men die uitgangswaarde vastgelegd?
En iemand die slecht denkt: dan zetten ze 'm nu terug naar een nog lagere waarde dan oorspronkelijk :shock:

In dit geval zou ik adviseren om het verlies te nemen, en te accepteren dat je €399 kwijt bent voor iets minder dan waarop je gehoopt had.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 okt 2017 19:44
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 20:16
Berichten: 590
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 30000
Kleur: Gris Sable


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning 1.6 Hdi 112 pk (euro 5)
Kleine aanvulling:

- @ roman en Jooster: De prijs van 449 voor 399, was gewoon een actieprijs van het moment (had niets te maken met het weglaten van de rollenbanktest (de afstandsbediening zeg maar). Vooraf is ook nooit gesproken over een rollenbanktest dus ook niet over de keuze om deze wel of niet erbij te nemen. Als je hun website goed leest wordt er ook niet beweerd dat de rollenbanktest er bij in zou zitten. Op zich dus geen consumentenmisleiding.
- Als ik de rollenbanktest zou laten doen, hoef ik geen 181€ te betalen Jooster, maar de prijs van max
een uur tarief van de monteur (mogelijk zijn ze langer dan een uur bezig werd me verteld)
- kies ik daarna voor terugzetten dan hoef ik ook dat niet te betalen.

Ik vind hun aanbod zeer realistisch/coulant bij nader inzien.....

Daarbij komt dat ik toch steeds meer tevreden raak over het resultaat zoals gezegd. Zoals JW al zegt overweeg ik de rollenbanktest niet door te laten gaan en de rekening op te laten sturen. Stel dat ik hem terug laat zetten en dan ineens voel hoe traag ie geworden is.......

Kan het zo zijn dat de auto ook ietsjes stiller wordt/rustiger loopt, ook dat meen ik te merken. Maar ja, ik ben psycholoog dus het kan ook het psychologische effect/placebo-effect zijn...... :lol:

_________________
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....


05 okt 2017 20:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.