Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

waarom V6?.
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=18479
Pagina 2 van 2

Auteur:  JW-C5 [ 17 jan 2017 12:32 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Zijn ze helemaal weg?

Ik heb er eentje kapot gehad, het voorste stuk van de rechter plaat had water geschept in een diepe plas waar ik doorheen reed en dat was naar beneden geknikt.
Dat spul bleek een soort geperst en geïmpregneerd vezelmateriaal, daarvan kon ik het voorste stuk toen met een scherp mes afsnijden.
Vervolgens van een sloop C5 een wat langer gedeelte gesloopt, dat is daarna met popnagels aan de rest vastgemaakt en onder mijn C5 gezet op een zodanige manier dat 'ie geen water kon scheppen als ik nog een keer door een plas zou rijden.
Dat zit nu al weer enige tijd zó, het zit nog prima zag ik toen hij laatst op de brug stond :)

Groet,
JW

Auteur:  JW-C5 [ 17 jan 2017 13:40 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Ter aanvulling: het gaat dus om "luchtgeleiders" van de PH3, #5 op dit plaatje:

Bijlage:
PH3 luchtgeleiding.jpg


Daarvan bestaan inderdaad verschillende uitvoeringen.
Jij moet die voor motortype DT hebben, zie ik via je VIN.

Groet,
JW

Auteur:  Roman [ 17 jan 2017 13:48 ]
Berichttitel:  waarom V6?.

Honda clarity heb je ook al, of hij in ned leverbaar is weet ik echter niet.

@H_H. Ik kan lezen hoor en ik val de persoon ook niet aan..
Ik zeg alleen dat milieu denken vaak wordt verward met goedkoop..

Op het moment dat voor mensen iets goedkoop is wordt het milieu minder belangrijk..men dat is zeker niet zwart wit ..
Ik ken genoeg mensen waarvan de auto op lpg rijdt en die geven altijd hetzelfde antwoord lekker goedkoop.

Er zijn natuurlijk mensen die echt met het milieu begaan zijn en maar goed ook.

En idd pellets is een gemak tov van hout stoken.

Zijn de pellets duur in la france?

Auteur:  Frans 99 [ 17 jan 2017 14:12 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

jw weet je ook wat DT inhoud?.
114€ per stuk incl per kant.
het is dus nr 5.
:smt193 :smt193 :smt193
Luchtgeleiders!nooit op gekomen

Auteur:  JW-C5 [ 17 jan 2017 15:53 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Jouw motor heet voluit DT17TED4, vandaar ;)

Jij moet dus de 7013 V0 en V1 hebben, als ze allebei vervangen moeten worden.

Groet,
JW

Auteur:  Ccinq [ 17 jan 2017 17:35 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

DT = Diesel Turbo ? gokje hoor

Auteur:  H_H [ 17 jan 2017 17:53 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Roman, de goedkoopste zijn 3,20 per 15kg zak. En veel duurder dan 3,95 per zak ben ik ze nog niet tegen gekomen dus wel vergelijkbaar met België maar zeker goedkoper dan NL ( niet dat het me daarom te doen is hè :lol: )
Kwaliteit is allemaal gelijk, DIN + en kalorische waarde rond de 4,7 per kg

JW, ik volg de ontwikkelingen op gebied van waterstof al sinds 2010 zo'n beetje en begrijp ook echt niet waarom het zo langzaam gaat met de introductie. Mijn Macbook is ook uit 2010 maar de technologie van de huidige modellen is inmiddels vele malen verder. Op PC gebied is 7 jaar zelfs een eeuwigheid dus aan de technische ontwikkeling (qua waterstof) kan het bijna niet liggen denk ik. Veiligheid okay, maar daar doen ze bij bijvoorbeeld Tesla ook niet echt moeilijk over als het om introductie van nieuwe technologie gaat toch.. ;)

Auteur:  JW-C5 [ 17 jan 2017 18:26 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Ccinq schreef:
DT = Diesel Turbo ? gokje hoor


Goed gevonden :smt023
Maar waarom de 1.6HDi's dan DV heten, en de 2 en 2.2 liter HDi's dan DW, heb je daar ook zo'n bruggetje voor :smt017

Groet,
JW

Auteur:  H_H [ 17 jan 2017 22:09 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

De E en de D zijn de enige referentie naar brandstof (essence en diesel) En de volgende letters zijn versie referenties voor zover ik het begrepen heb. Het getal refereert aan de motorinhoud maar op onnavolgbare wijze (Frans..) hoe hoger het getal hoe hoger de cilinderinhoud. (7 is voor 1.7, 8 voor 1.8, maar dan wordt 10 2.0 en 12 voor 2.2 maar 9 voor 2.9...) Verder blijft het een beetje een puzzel

hier een overzicht van alle motorcodes en types van PSA

Auteur:  Roman [ 17 jan 2017 22:48 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

3,20 is een nette prijs :smt023

DT17TED4

De 1,6 hdi van mijn zoon is de DV6TED4

Dus die ted4 zal op turbodiesel slaan, maar hij kijkt morgen op zijn werk of hij de uitleg vindt.

Auteur:  Roman [ 18 jan 2017 03:21 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

ik koop ze via de groepsaankoop (pelletforum)
ik heb nu 2.95 per zak van 15kg betaald :smt023 (green energy)

Auteur:  Maarten [ 18 jan 2017 08:33 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Overigens is een pelletkachel ook niet echt milieuvriendelijk hoor.
Er blijkt een flinke hoeveelheid fijnstof te ontstaan bij de verbranding (weliswaar minder dan normale houtkachels, maar toch).
Alleen kun je een pelletkachel dan in principe wel weer CO2-neutraal gebruiken.

Auteur:  Menno [ 18 jan 2017 13:53 ]
Berichttitel:  Re: waarom V6?.

Lijkt mij prima, verder in CO2 ....
Dit draadje gaat allang niet over " waarom V6 " , dan kunnen we bij elke auto wel " waarom die " aanmaken :lol:

CO2 draadje : viewtopic.php?f=45&t=5679&p=573956#p573956

Edit : Waterstof draadje
--> viewtopic.php?p=573912#p573912

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/