Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 waarom V6?. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Bericht waarom V6?.
Om het draadje van project C6 niet verder te vervuilen,deze maar gemaakt.
Ik kan mijn auto betalen daarom gaat hij ook naar de dealer voor onderhoud,maar ik heb het er achteraf gezien niet voor over.(sommige dingen doe ik wel zelf)
Ik kan met het geld ook veel andere leuke dingen doen.
Ook vindt ik het sleutelen eraan niet leuk,je moet veel verwijderen voor je ergens bij bent.
Er staan hier ook 3 nissan micra's K10(eerste model)daaraan sleutelen is een feest,omdat je overal bij kan.
Verder volg ik Project C6 met spanning,en moet ieder de auto rijden die hij wil, betaalbaar of niet.
Dinsdag gaat hij voor een nieuw distributieriempje en zal eens vragen wat erbij 240.000 nog meer vervangen dient te worden.
Ik kom bij de dealer en heb vertrouwen in hem,als hij zegt dat het roetfilter nog goed is,waarom dan vervangen.eloys tankje was bij de laatste beurt nog half leeg.
Kort een fantastisch rijdende auto en ik blijf de bitsch nog lang rijden.
:smt193 :smt193 :smt193

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


15 jan 2017 07:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Mijn antwoord in dat draadje was ook niet op jouw persoonlijk, maar een algemene opmerking..

als ik morgen een porsche zou kopen, moet ik ook achteraf niet klagen dat het duur is om hem op de weg te houden..
Kijk dat kopen lukt wel, maar dan.
En dat zie ik hier in de omgeving vrij vaak, mensen kopen een te dure auto..
Dan hebben ze banden nodig, ow die zijn duur dat geld heb ik niet etc etc..
Vervolgens staat de te dure auto in de garage en rijdt men met een oude saxo oid rond.

Maar iedereen doet natuurlijk wat hij of zij zelf wil... :smt023


15 jan 2017 08:16
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Ik heb onlangs mijn 2.0 HDi omgeruild voor een goed onderhouden V6
Ik ben erg dieselfan en de HDi is wat mij betreft de fijnste diesel die ik ooit heb gereden en misschien wel de fijste ooit.
Dat ik nu mezelf getrakteerd heb op een v6 heeft verschillende redenen, op de eerste plaats het feit dat ik veel minder km's ga rijden.
Maar ik ben natuurlijk ook gewoon een Citrofiel en rij dus al mijn hele leven Citroën (m.u.v. Uitstapjes naar Lada Niva :oops: en Peugot) En om die reden heb ik in de jaren '90-'00 ook met veel plezier CX gereden. Zeker geen zuinige, goedkope wagen maar door mij geaddoreerd om wille van de prachtige vormgeving en bijzondere techniek! Daar kwamen later BX'en en Xantia's voor in de plaats moor ook toen heb ik me even vergrepen aan een luxe XM break die ik afgezien van de laadruimte echt niet persé nodig had.
Aan het milieu heb ik nooit een enkele gedachte geweid, zelfs niet in mijn CX periode toen alle bossen van de zure regen aan het uitdunnen waren.
Ik denk op heel veel andere gebieden heel erg aan het milieu. Onlangs een pelletkachel aangeschaft met boiler voor ce CV, heel milieuvriendelijk. En ik heb mijn eigen moestuin, composteer zelf voor eigen gebruik, gooi vrijwel nooit eten weg!! Koop meestal lokaal (geen boontjes uit Kenia etc.) en let met heel veel andere zaken ook goed op en handel en kies bewust met het oog op milieu.

Ditalles compenseert in mijn beleving enigszins mijn decadente honger naar mooi vormgegeven maar oh zo schadelijke auto's
Ik wil gewoon eens in zo'n top of the range model rijden, gewoon voor het plezier wat ik er aan beleef..

En dan nog een ander, licht in eigen straatje denkend motief om mij op geen enkele wijze schuldig te voelen voor mijn auto decadentie: juist de autoindustrie (en overheden) hebben de sleutel in de handen om het transport vele malen minder belastend voor het milieu te maken! Alle technologie is er, alle kennis en mogelijkheden zijn er, waterstof om maar iets te noemen. Maar de olie lobby, de situatie in het midden Oosten en het schijnheil van de grote bedrijven en banken houden dit (al dan niet impliciet) tegen..

Waarom zou ik dan een andere auto gaan rijden? Electrisch misschien? yeah right, nog zo'n rad voor ogen om je geweten te sussen.

Dus in een notendop; daarom rijd ik een V6, gewoon omdat ik het wil en kan.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


15 jan 2017 10:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Alles is relatief. Rijstijl doet ook veel. Jij stoot 130 km/h rijdend met je V6 minder schadelijke stoffen uit dan de lease polo blue motion met tankpas en lage bijtelling die je plankgas met 165 voorbij scheurt.

Ik ben niet roomser dan de paus en houd ook best van stevig door rijden. Ik stook thuis ook hout CO2 neutraal maar stoot daarmee wel weer een hoop andere ellende uit. En wat te denken van diverse auto sporten die in een warm hart toe draag. Leuk maar vanuit milieu oogpunt niet zo goed.

Verder is het goed om te kijken waar de meeste milieu winst is te halen. En daar eveneens aan werken. Ooit gehoord van een nedc test voor vliegtuigen? Denk eens aan de kilogrammen koudemiddel die jaarlijks weg lekken uit koelinstallaties van schepen en industrie.
De auto industrie is best goed bezig en dat moet ook gezien de smog overlast ed. Maar ook op ander vlak is winst te behalen.

Goed om over na te denken. Waar zijn wij mee bezig.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


15 jan 2017 13:52
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2011 12:59
Berichten: 395
Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Waarom V6?

Omdat het een heerlijke motor is om mee te rijden en omdat het kan. Al moet ik eerlijk zeggen dat de kosten tot dusver enorm meevallen. De grote beurt was voordeliger dan die van mijn vorige 2.0i

Voor wat betreft het milieu voel ik me minder bezwaard vanwege het rijden op LPG. Naar mijn mening minder belastend voor het milieu dan benzine of diesel.

_________________
Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF


16 jan 2017 11:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Er is een klein ongelukje gebeurd,echter ik weet nergens van.
Ik ben schijnbaar over iets heen gereden waar ik niets van gemerkt heb.
De bodem pla(a)ten zijn afgebroken,die tussen de wielen zitten.
Ben(zal het morgen vragen) benieuwd wat deze gaan kosten.
Dat verklaard het geluid wat ik niet thuis kon brengen.
:smt193 :smt193 :smt193

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


16 jan 2017 12:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Wat een respectabele kilometerstand heb jij Frans99! :lol:

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


16 jan 2017 15:03
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Ach het gaat vanzelf, crematie in terneuzen 797 km en we waren weer thuis.
familie bezoekje in Utreg gemiddeld 550 km.
Woon/werkverkeer 60 km en op sommige dagen 120.
Beamer/micra/acetyleen en zuurstofflessen ophalen.
Dat is het voor/nadeel van ver weg wonen.
Nog even het eloiys (of zo iets).ik heb in oude rekeningen gekeken, maar heb niets kunnen vinden.
Dan zijn er 2 mogelijkheden of het systeem is kapot! of hij gebruikt het bijna niets.(hij komt elke 2 jaar probleemloos door de keuring).
En zolang ik geen melding krijg,is het goed.krijg ik een melding dan wis ik hem eerst, komt hij binnen een week terug is er wat aan de hand en anders is het een hikupje(ik heb nog geen melding terug gekregen).
kortom hij rijdt (probleemloos) zo G*D lekker.
:smt193 :smt193 :smt193
Ook wil ik meneer Koooiman bedanken voor zijn C6 project.
ik volg het met argusogen.
Ik zie nu dat de km stand ietwat overdreven is.Ik val terug naar een magere 240124 km.(er stond een getal ergens tussen).
dus eigenlijk heb ik dit stukje niet geschreven. :smt015
Elk voordeel hebt z,n nadeel.
Waterstof is schoon,maar het rest afval is waterdamp (dus meer kans op meer en hevige regen).
Daar worden we ook niet vrolijk van.
Alles wat de mens doet heeft een negatieve invloed op het milieu

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


16 jan 2017 20:08
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Wat die Eolys betreft: bij mij is door de dealer in Frankrijk bij 120.000 km eolys bijgevuld (geen idee hoeveel, vast bedrag). Niet lang daarvoor had ik met de Diagbox gekeken hoe het er mee stond, die gaf aan dat ik tot 270.000 km genoeg eolys zou hebben. Ik rij wel 95% lange snelwegritten, zal wel schelen. Verder vind ik de onkosten tot nu toe (152.000 km) best meevallen, enige extra kosten was de aircocondensor + leiding. Maar ja, als ooit de EGR kleppen komen...Het is het arbeidsloon en in NL de krankzinnige wegenbelasting en BVB die het duur maken. Als je echt gaat uitrekenen wat autorijden je kost kun je beter eerst een paar pilletjes nemen...

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


16 jan 2017 23:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?
Rvs63486 schreef:

Voor wat betreft het milieu voel ik me minder bezwaard vanwege het rijden op LPG. Naar mijn mening minder belastend voor het milieu dan benzine of diesel.


Sorry hoor hier moet ik altijd om lachen..
Lpg rijdt men omdat het goedkoop is..
Als lpg rijden morgen duurder zou zijn dan diesel rijden dan wil ik het nog wel eens zien.
Een aantal jaar geleden waren de ds3 diesel wegenbelasting vrij..
Ze waren niet aan te slepen...
Het eerste wat men deed , andere velgen dan de affabriek staal.
Waardoor de auto eigenlijk niet meer voldeed aan de eisen om wb vrij te zijn, maarja wie controleerde dat?
Vervolgens na een aantal jaar toen er weer wegenbelasting betaald mocht worden, gingen ze massaal in de verkoop.

En ik ben heus niet beter, ik heb ook een pelletkachel waarom?
Heerlijke warmte en ik bespaar enorm op de aardgas.


17 jan 2017 00:09
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
:smt023 Klopt daarom LPG, inderdaad goedkoper en hoef ik niet zo op de afstanden te letten, omweg geen probleem. :mrgreen:

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


17 jan 2017 09:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 jul 2011 21:51
Berichten: 3350
Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Voor dat je de hoofdprijs gaat betalen voor de bodemplaat,
op ebay worden ze nieuw aangeboden voor ongeveer 40 euro incl verzenden.

Wel even kijken of het de juiste is, er zit verschil in de diesel en benzine versies, waarschijnlijk ook in v6.....

http://www.ebay.de/itm/NEW-ENGINE-BOTTOM-UNDER-ENGINE-COVER-SHIELD-CITROEN-C5-2001-2004-2-2-HDI-/252411145055?hash=item3ac4e06b5f:g:QckAAOSwAYtWQjwZ

_________________
Zeg maar André


17 jan 2017 09:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Dat idee over LPG is inderdaad voor jezelf iets mooi praten.

Er is een tijd geweest dat LPG afvalproduct was en afgefakkeld werd. En LPG verbrandt inderdaad iets schoner. Maar dat is met Euro6 eigenlijk onmerkbaar. Tot slot komt er relatief meer H2O en dus minder CO2 bij vrij dan bij benzine. Maar op dat gebied scoort diesel nog beter.

In alle gevallen ben je echter vooral gewoon fossiele brandstoffen aan het verstoken.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


17 jan 2017 09:33
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Heren, er staat dat hij zich minder bezwaard voelt. Dat zegt dus niets over zijn motivatie voor het rijden op LPG. Wel blijven lezen hè ;)

En die pelletkachel CV heb ik gekocht als nieuwe installatie voor een plek waar geen gas is maar waar het hout vele malen goedkoper is dan pellets (Frans dorpje waar hout slechts 35,- de kuub is, 10 als je het zelf uit het bos haalt)
Maar de reden om op pellets over te gaan heeft meerde componenten, hoofdcomponent is gebruiksgemak en op afstand te besturen via wifi. Maar de sympathie voor het gegeven stoken op biomassa speelt ook een rol, vooral omdat het vele malen minder fijnstof genereert dan mijn houtkachels.

Waarmee ik maar wil zeggen dat het vaak wat minder zwart wit is je zou vermoeden :cit4

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


17 jan 2017 10:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Net een verhaaltje geschreven,laptop opgepakt om bij de houtkachel te gaan zitten,VERHAAL weg.
Hr Kooiman bedankt voor het linkje,dit is de plaat onder de motor,ik moet de pla(a)ten hebben die hier op aansluiten richting achteren, links en recht van de uitlaat onder de auto.
Grofweg tussen de voor en achter wielen.
Ik denk dat ze in de aftermarkt ook niet leverbaar zijn.
De V6 is niet veel verkocht (dus niet interessant).
De C6 zal ze ook hebben.
:smt193 :smt193 :smt193

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


17 jan 2017 11:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.