Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 waarom V6?. 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Zijn ze helemaal weg?

Ik heb er eentje kapot gehad, het voorste stuk van de rechter plaat had water geschept in een diepe plas waar ik doorheen reed en dat was naar beneden geknikt.
Dat spul bleek een soort geperst en geïmpregneerd vezelmateriaal, daarvan kon ik het voorste stuk toen met een scherp mes afsnijden.
Vervolgens van een sloop C5 een wat langer gedeelte gesloopt, dat is daarna met popnagels aan de rest vastgemaakt en onder mijn C5 gezet op een zodanige manier dat 'ie geen water kon scheppen als ik nog een keer door een plas zou rijden.
Dat zit nu al weer enige tijd zó, het zit nog prima zag ik toen hij laatst op de brug stond :)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 jan 2017 11:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Ter aanvulling: het gaat dus om "luchtgeleiders" van de PH3, #5 op dit plaatje:

Bijlage:
PH3 luchtgeleiding.jpg


Daarvan bestaan inderdaad verschillende uitvoeringen.
Jij moet die voor motortype DT hebben, zie ik via je VIN.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 jan 2017 12:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht waarom V6?.
Honda clarity heb je ook al, of hij in ned leverbaar is weet ik echter niet.

@H_H. Ik kan lezen hoor en ik val de persoon ook niet aan..
Ik zeg alleen dat milieu denken vaak wordt verward met goedkoop..

Op het moment dat voor mensen iets goedkoop is wordt het milieu minder belangrijk..men dat is zeker niet zwart wit ..
Ik ken genoeg mensen waarvan de auto op lpg rijdt en die geven altijd hetzelfde antwoord lekker goedkoop.

Er zijn natuurlijk mensen die echt met het milieu begaan zijn en maar goed ook.

En idd pellets is een gemak tov van hout stoken.

Zijn de pellets duur in la france?


17 jan 2017 12:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
jw weet je ook wat DT inhoud?.
114€ per stuk incl per kant.
het is dus nr 5.
:smt193 :smt193 :smt193
Luchtgeleiders!nooit op gekomen

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


17 jan 2017 13:12
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Jouw motor heet voluit DT17TED4, vandaar ;)

Jij moet dus de 7013 V0 en V1 hebben, als ze allebei vervangen moeten worden.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 jan 2017 14:53
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
DT = Diesel Turbo ? gokje hoor

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


17 jan 2017 16:35
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Roman, de goedkoopste zijn 3,20 per 15kg zak. En veel duurder dan 3,95 per zak ben ik ze nog niet tegen gekomen dus wel vergelijkbaar met België maar zeker goedkoper dan NL ( niet dat het me daarom te doen is hè :lol: )
Kwaliteit is allemaal gelijk, DIN + en kalorische waarde rond de 4,7 per kg

JW, ik volg de ontwikkelingen op gebied van waterstof al sinds 2010 zo'n beetje en begrijp ook echt niet waarom het zo langzaam gaat met de introductie. Mijn Macbook is ook uit 2010 maar de technologie van de huidige modellen is inmiddels vele malen verder. Op PC gebied is 7 jaar zelfs een eeuwigheid dus aan de technische ontwikkeling (qua waterstof) kan het bijna niet liggen denk ik. Veiligheid okay, maar daar doen ze bij bijvoorbeeld Tesla ook niet echt moeilijk over als het om introductie van nieuwe technologie gaat toch.. ;)

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


17 jan 2017 16:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Ccinq schreef:
DT = Diesel Turbo ? gokje hoor


Goed gevonden :smt023
Maar waarom de 1.6HDi's dan DV heten, en de 2 en 2.2 liter HDi's dan DW, heb je daar ook zo'n bruggetje voor :smt017

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 jan 2017 17:26
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
De E en de D zijn de enige referentie naar brandstof (essence en diesel) En de volgende letters zijn versie referenties voor zover ik het begrepen heb. Het getal refereert aan de motorinhoud maar op onnavolgbare wijze (Frans..) hoe hoger het getal hoe hoger de cilinderinhoud. (7 is voor 1.7, 8 voor 1.8, maar dan wordt 10 2.0 en 12 voor 2.2 maar 9 voor 2.9...) Verder blijft het een beetje een puzzel

hier een overzicht van alle motorcodes en types van PSA

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


17 jan 2017 21:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
3,20 is een nette prijs :smt023

DT17TED4

De 1,6 hdi van mijn zoon is de DV6TED4

Dus die ted4 zal op turbodiesel slaan, maar hij kijkt morgen op zijn werk of hij de uitleg vindt.


17 jan 2017 21:48
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
ik koop ze via de groepsaankoop (pelletforum)
ik heb nu 2.95 per zak van 15kg betaald :smt023 (green energy)


18 jan 2017 02:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 19:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Overigens is een pelletkachel ook niet echt milieuvriendelijk hoor.
Er blijkt een flinke hoeveelheid fijnstof te ontstaan bij de verbranding (weliswaar minder dan normale houtkachels, maar toch).
Alleen kun je een pelletkachel dan in principe wel weer CO2-neutraal gebruiken.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


18 jan 2017 07:33
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: waarom V6?.
Lijkt mij prima, verder in CO2 ....
Dit draadje gaat allang niet over " waarom V6 " , dan kunnen we bij elke auto wel " waarom die " aanmaken :lol:

CO2 draadje : viewtopic.php?f=45&t=5679&p=573956#p573956

Edit : Waterstof draadje
--> viewtopic.php?p=573912#p573912

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


18 jan 2017 12:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.