Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
 Keuren en herstellen apart ? 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 okt 2013 13:39
Berichten: 219
Auto: C3 PICASSO 1,6 Vti 5FWC
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Organummer: 1284176
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 70000
Kleur: Beige Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Keuren en herstellen apart ?
In afwijking van mijn gewoonte -en ook omdat de veiligheidsdagen om zeep zijn geholpen- besloot ik het dit jaar eens anders te doen met die periodieke controle als alternatief.

Een eventueel WC eend principe van keuring door de dealer is dan ook meteen uitgesloten. Mogelijke garantieaanspraken komen zo goed in beeld met schriftelijke onderbouwing. Het kan dus geen kwaad er ook eens door een andere professionele keuringsinstantie naar te laten kijken. ( Goed, dan kost het 'n paar centen maardan heb je ook wat ) Gelukkig was er dit keer niets aan de had met de auto. Kreeg zelfs de complimenten voor de technische staat waarin deze verkeerde. "U hebt een toppertje meneer."

Dat was ca 12 jaar geleden met mijn eerste C5 wel anders. Bij externe controle in de garantietermijn welke mij ca 120 euro kostte, kwam destijds wel ruim 800 euro aan verborgen gebreken tevoorschijn welke nog onder garantie konden worden verholpen. Hij was wel veilig, dat wel....

Alle gebreken werd helder en concreet in 'n officieel keuringsrapport vermeld
(en dit betrof beslist geen lampjes, ruitewissers en banden ).

Nou hoort zo'n auto bij verkoop natuurlijk in orde te zijn zodat deze de garantieperiode ruimschoots doorstaat. Met ander woorden: Dit mocht niet voorkomen. Door deze ervaring kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat die toenmalige gebreken direct na afloop van garantietermijn wel door de dealer zouden kunnen worden geconstateerd.

In dat geval had mijn kostenplaatje er anders uitgezien....

Het is dus verstandig van tijd tot tijd niet alleen de slager z'n eigen vlees te laten keuren.


15 nov 2016 19:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.