Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst ) 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
BJG schreef:
Ik ben oprecht geïnteresseerd in die rapporten, kun je een bron geven of een link?

http://www.wlpga.org/wp-content/uploads/2015/09/autogas-incentive-policies-2015-2.pdf

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


10 nov 2015 14:04
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Dat rapport , da's preken voor eigen parochie :lol:
Die van TNO doet dat niet en is onafhankelijk.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


10 nov 2015 19:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Het is zeker geen onafhankelijk rapport.
Buiten dat heb ik het wel even serieus bekeken.

Ik heb vooral gelet op de Euro5, Euro 3 is immers al heel lang niet meer aan de orde, we leven inmiddels in het Euro 6 tijdperk.

:arrow: Het blijkt dat LPG het beter doet dan diesel op NOx gebied,
:arrow: de PM is gelijkwaardig
:arrow: Qua uitstoot HC en CO doet LPG het slechter dan diesel

Alleen al kritiek loos lezen en als waarheid aanvaarden van dit onderzoek rechtvaardigt reeds de conclusies die ik al eerder trok in dit draadje (lees ze maar terug). :idea:

Maar enige redelijke kanttekeningen zijn op zijn plaats:
De NOx uitstoot in dit rapport is bij Euro 5 diesels meer dan 2 keer zo hoog als bij euro 3 :lol:
Dat geloof je toch niet,
Euro 3, je weet wel toen we nog geen EGR kleppen hadden :lol: :smt190

Het is een gegeven dat euro 5 diesels minder NOx uitstoten dan Euro 3 diesels, hetgeen overigens ook door testen is bewezen. Maar ik denk niet dat iemand daar aan twijfelt.
Lijkt mij genoeg reden om te twijfelen aan de juistheid van de NOx waarden

Verder is op LPG volgens het onafhankelijke TNO hoger dan bij benzine, in dit rapport veel lager.


dat begint haast een beetje op sjoemelsoftware te lijken ;)

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 nov 2015 21:53
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 21:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Het TNO rapport oogt wel degelijk maar ik vind het storend dat het inderdaad totaal niets zegt over de wijze waarop het is gemeten. Er wordt alleen melding gemaakt van "een gemiddelde auto met gemiddeld verbruik". Ik heb geen idee wat dat is. Eigenlijk is dat onacceptabel voor een wetenschappelijk instituut als TNO!

Ik blijf van mening dat de enige cijfers waar je echt conclusies aan kan verbinden diegene zijn die gemeten zijn over een representatieve levensduur!
Het begon natuurlijk al met de introductie van katalysatoren en EGR-kleppen, de werking slijt met de jaren (km's).
Zeker met de komst van gecomprimeerde motoren waarbij het vermogen opgevoerd wordt dmv steeds meer technieken wordt dat steeds belangrijker. Misschien wel exponentieel, ik denk daarbij aan het THP-debacle. Dichtgeslibde en verontreinigde motoren richten volgens mij veel meer schade aan.


11 nov 2015 00:40
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 21:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
bgt schreef:
BJG schreef:
Ik ben oprecht geïnteresseerd in die rapporten, kun je een bron geven of een link?

http://www.wlpga.org/wp-content/uploads/2015/09/autogas-incentive-policies-2015-2.pdf


Hoe graag ik als LPG rijder dit ook wil geloven, ik heb hetzelfde bezwaar als eerder gepost: het is onduidelijk op wat voor meetgegevens ze zich baseren.

Er wordt melding gemaakt van metingen uit het (citaat) "European Emissions Test Programme (EETP) completed in 2o04". Ik zal eens gaan zoeken of ik daar iets van kan vinden maar het feit dat ze in een update van 2015 teruggrijpen op een onderzoek uit 2004 maakt me wel argwanend.


11 nov 2015 00:57
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 okt 2011 21:59
Berichten: 147
Woonplaats: Nieuwegein
Auto: Peugeot 407 SW 3.0 V6
Opties: Feline, trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: zilver metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Nou, snel gevonden:

http://www.aegpl.eu/media/81357/eetp%20 ... 202004.pdf

Het blijkt een onderzoek dat is gefund door de lPG-industry...
Even snel gescand valt me op:
- Er zijn 30 auto's getest (10 types verdeeld over Benzine, Diesel en LPG)
- Kilometrage varierend van 5 to 25k km's.

Misschien ga ik te kort door de bocht maar hoe kan dit nu ook maar enigzins iets zeggen.....?


11 nov 2015 01:20
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Daar heb je gelijk in alleen zou je toch mogen verwachten doordat het van de EETP komt dat het enige waarde heeft. Ze hebben wel de euronorm 5 voor diesel hierin verwerkt dus dat is dan wel weer goed. Naar wat ik begrepen heb is euronorm 6 ook al weer achterhaald en komen ze met euronorm 6c uit. Waar het mij vooral omgaat is de enorme vervuiling in de grote steden waar het moeilijk zal zijn die vervuiling omlaag te krijgen. LPG is structureel gewoon een makkelijke manier om zonder veel poespas.......o.a filters die vervuilen/adblue/onderhoud/oude diesels een iets schonere omgeving te krijgen. EV in steden is natuurlijk nog beter. Waar de energie vandaan komt is dan niet zo relevant. Diesel auto/bus/vrachtwagen's zijn gewoon lastig om echt schoon te krijgen(c.q onderhoud) zonder een hele hoop trucs waar de gemiddelde persoon geen zin heeft om aan te denken of mee bezig te zijn.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


11 nov 2015 09:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Helemaal eens!

Maar de discussie verplaatst zich wel een beetje:
eerst was LPG de schoonste, nu is het misschien niet de schoonste, maar in ieder geval de makkelijkste manier om schoon te zijn.
Dat klopt. Maar dat was ook weer niet de discussie.

Het vreemdste vind ik nog steeds:
BJG schreef:

De NOx uitstoot in dit rapport is bij Euro 5 diesels meer dan 2 keer zo hoog als bij euro 3 :lol:
Dat geloof je toch niet,
Euro 3, je weet wel toen we nog geen EGR kleppen hadden :lol: :smt190

Het is een gegeven dat euro 5 diesels minder NOx uitstoten dan Euro 3 diesels, hetgeen overigens ook door testen is bewezen. Maar ik denk niet dat iemand daar aan twijfelt.


Het feit dat je daar niet over valt vind ik op zijn minst kritiekloos.
Minimaal had ik hierover een verklaring verwacht van de onderzoekers,

juist twijfelachtigheid in het enige gebied waar LPG kan winnen tov van diesel (NOx)
Als ik kijk wie dit rapport heeft uitgegeven ga ik wel het een en ander denken.
Vandaar mijn opmerking over sjoemelsoftware.

Credo @BGT:
Als technisch man ben ik geïnteresseerd in de wetenschappelijke effecten. Ik wil graag weten hoe het zit. Deze houding zorgt er voor dat je soms ontdekkingen doet die nieuw zijn en anders dan je altijd hebt gedacht. Eigenlijk is dat juist het leuke van de techniek.
Ik krijg een beetje het gevoel dat je LPG wilt presenteren als de beste en schoonste oplossing voor mobiliteit. En daar passende informatie bij zoekt. Je hebt een aantal onwaarheden aangevoerd en presenteert daarbij gegevens die twijfelachtig zijn. In plaats van het objectief beoordelen. En denk nu niet dat ik er op uit ben om diesel te verdedigen! Daar gaat het niet om. Ik zit dicht bij de bron en zie gewoon hoeveel technische verbeteringen er zijn doorgevoerd aan de motoren die echt daadwerkelijk effect hebben gehad! Voor de goede orde ik heb zelf ook jaren LPG gereden.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


11 nov 2015 09:54
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 10:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Ik volg wel de discussie, maar ik denk dat de meeste berijders het een worst zal wezen als ze maar goed en goedkoop en snel kunnen rijden, zoals al zo vaak is tezien aan afdoppen of verwijderen van dingen aan de auto die uitstoot moeten belemmeren, dat lees ik ook op andere forums van de petjes auto's en nu nog eens de sjoemelsoftware.
En de meeste uitstoot van de fabriek niet te vergeten.
En de berijders die zeggen ja maar ik doe er niet aan mee! Oh ja? dan zit je thuis al vroeg in het donker en geen tv aan, of trapt de familie op de fiets om stroom te krijgen of heb je zonnepanelen op het dak.
Natuurlijk kunnen we het allemaal verminderen, maar niemand begint eerst bij zich zelf, laat dan de auto staan met boodschappen doen en ga op de fiets :mrgreen:
Of toch in de stadsbus met flinke uitstoot?
Ik rij op LPG voordelig, en dan komt de vervuiling op de laatste plaats. En dat valt echt wel mee! :smt203

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


11 nov 2015 10:13
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
BJG, komt dat niet omdat er ten tijde van de euronorm 5 diesels met turbo's rijden. Ten tijde van euronorm 3 waren er toch amper turbo diesels of ze waren met veel minder vermogen=lagere turbodruk? En turbo's(+hoge druk) veroorzaken nu 1maal veel meer NOX.

PS ik heb 20 jaar diesel gereden en als ik die motoren vergelijk met een motor die op LPG draait....tja...daar zit een levensgroot verschil in qua vuiligheid. Ik sta nog steeds verbaasd hoe schoon een motor blijft die op LPG draait.
Ik heb niets tegen diesels alleen denk ik dat het nu volledig uit de hand is gelopen met al die trucs die ze toepassen om hoogvermogen diesel motoren maar schoon te houden aan de pijp.
Om maar niet over al die downsizing(+vervuiling) te praten bij de benzine motoren.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


11 nov 2015 10:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Herman schreef:
laat dan de auto staan met boodschappen doen en ga op de fiets.

Doe ik al. Sinds ik een ebike heb doe ik alles binnen 30km op de fiets. Mijn vrouw ook. Scheelt heel wat tankjes gas in de maand. Ik heb in 1 jaar tijd al meer dan 7000km minder met de auto gereden daardoor.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


11 nov 2015 10:40
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Alle c5 type 1 diesels zijn euro 3 (behalve de 2.2)
Een egr zit er al jaren op ....
Zelf al op de geweldige xudte!


Persoonlijk ben ik vooral benieuwd,net als voorheenrenault, naar de effecten op lange termijn.
Vooral bij de nieuwere turbo diesel EN benzine motoren.


11 nov 2015 10:41
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
@ Herman zo werkt het in de praktijk ook. Dat neemt niet weg dat ik graag weet hoe het daadwerkelijk zit.

@Boes: klopt, maar de werking daarvan is niet terug-gekoppeld naar het motormanagement.

@BGT: goed bezig met die fiets :smt023

BGT het is niet waar dat een turbodiesel meer NOx produceert dat heb ik eerder in dit draadje al uitgelegd. Ook een hogere turbodruk zegt niets over de NOx Dat is gewoon een misvatting. Ik krijg het gevoel dat je niet eens leest wat ik post :?
Overigens ook ten tijde van Euro 3 vrijwel alle diesels met turbo.
Euro5 norm is vele malen lager dan de Euro 3 norm voor NOx.

Jij vergelijkt de kleur van de motorolie van diesel lpg en benzine denk ik met elkaar?? En trekt daaruit je conclusie voor vervuiling in zijn totaliteit?

Dat is geen juiste maat voor de vervuiling.
Dieselmotorolie kleurt zwart door de roet die er in komt. Dieseluitlaatgas bevat nu eenmaal roet, en dat wordt pas in de uitlaat gefilterd.
Benzine condenseert in de verbrandingsruimte dat komt in de olie terecht, Door chemische reacties daardoor verkleurt de olie bij een benzinemotor.
Dat heeft een LPG motor beide niet, waardoor de olie er schoner uitziet.

Dit zegt niets over de chemische smeertechnische kwaliteit van motorolie, die hangt onder meer af van de zuurtegraad en de werkzame dopes die in de olie zitten, en die verouderen weer door de thermische belasting en condensatie van uitlaatgassen.
Ook dit heb ik al eerder vermeld, met een vergelijkingslijst erbij. Lees dit eens terug als je wilt.


En nu ik toch bezig ben:
de technische reden dat LPG meer NOx uitstoot dan benzine is eenvoudig doordat verdampende benzine warmte onttrekt aan de verbrandingskamer, daardoor daalt de temperatuur.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


11 nov 2015 10:51
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Herman schreef:
Of toch in de stadsbus met flinke uitstoot?

Er rijden al heel veel bussen in de stad op aardgas? Mooi toch. Ben je van een hoop troep af. Zouden ze met bestelbusjes ook moeten doen.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


11 nov 2015 10:52
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Fijnstof / NOx / CO2 / discussie ( afgesplitst )
Het is niet alleen de motorolie waar ik op doel. De verbrandingskamer en dus kleppen en bougie blijven zo mooi schoon bij LPG. Als ik bijv. met de caravan rijd(in de vakantie = 5 a 6000km) en ik het verschil van vervuiling(bougie) tussen benzine en lpg bekijk dan is dat aanzienlijk. Dat zijn natuurlijk extreme belastingen maar dat is het bij elke keer optrekken in de stad ook.
Wat euronorm 5 diesels betreft, natuurlijk moeten nieuwe diesels dan schoner zijn dan euronorm 3 diesels alleen is dat wel realistisch in de praktijk? De grote hamvraag! De tijd zal t leren.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


11 nov 2015 11:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.