Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
 Caravan & de C5 ... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Heb je je combi er al op gezet? Moet volgens mij een relaxte combi vormen die jij hebt...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


21 aug 2007 09:07
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08
Berichten: 377
Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Algemene conclusie:
Citroen C5 - 2.2 HDI [5MT] (98 kW/133 pk), bouwjaar: maart 2001 - september 2003
44%
Trekt u met de Citroen C5 - 2.2 HDI [5MT] een beladen Kip (1996) Kompakt KK 37 EK van 860 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 44%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.

U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. U kunt heel comfortabel rijden en u heeft (ook bij lagere toerentallen) voldoende reserves om goed te kunnen trekken. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u goed bruikbaar zal zijn.

Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u als eerste boven zijn. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u meer dan voldoende kracht om weg te komen en is de hoeveelheid tractie bepalend.





wat kramen zij in mijn geval verschrikkellijke onzin uit! ze zouden eens moeten weten wat voor doodsangsten ik heb doorstan bergop, bang dat de auto gewoonweg in z'n vier met 110 af zou slaan :smt010

_________________
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois


EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)


21 aug 2007 09:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Ergo: check uw auto! :shock:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


21 aug 2007 09:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Citrofreak2007 schreef:
Algemene conclusie:
Citroen C5 - 2.2 HDI [5MT] (98 kW/133 pk), bouwjaar: maart 2001 - september 2003
44%
Trekt u met de Citroen C5 - 2.2 HDI [5MT] een beladen Kip (1996) Kompakt KK 37 EK van 860 kg dan is de gewichtsverhouding tussen auto en caravan 44%. Dit betekent dat deze auto en caravan - bij zorgvuldige belading en uiteraard correcte bandenspanning, ook van de auto - een goed bij elkaar passende combinatie vormen.

U kunt zeer goede prestaties verwachten van deze combinatie. U kunt heel comfortabel rijden en u heeft (ook bij lagere toerentallen) voldoende reserves om goed te kunnen trekken. Op de vlakke weg kunt u zeer goed met het normale verkeer meekomen, waarbij de hoogste versnelling vanaf 80 km/u goed bruikbaar zal zijn.

Op autobaan hellingen (zoals bij Luik) kunt u als eerste boven zijn. Op steile hellingen heeft u meer dan voldoende kracht om te blijven rijden. Komt u tot stilstand op een echt steile helling dan heeft u meer dan voldoende kracht om weg te komen en is de hoeveelheid tractie bepalend.





wat kramen zij in mijn geval verschrikkellijke onzin uit! ze zouden eens moeten weten wat voor doodsangsten ik heb doorstan bergop, bang dat de auto gewoonweg in z'n vier met 110 af zou slaan :smt010


Focus je nou niet meer op die slecht verlopen vakantierit, dat doet het probleem dat er mijn inziens overduidelijk zit bij jouw C5 niet oplossen. Mijn caravan is een stuk zwaarder, breder, hoger en minder gestroomlijnd dan jouw Kip. En het ging probleemloos. Dus ligt niet aan de Kip, maar aan een onduidelijk technisch mankement van je C5 :neutral:


21 aug 2007 09:26
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08
Berichten: 377
Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
i know, it's a shame, er is nog geen beslissing genomen over de c4, maar het is al wel zeker dat er een proefrit gemaakt zal gaan worden. sorry c5!

_________________
Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer
Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois


EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)


21 aug 2007 11:22
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Citrofreak2007 schreef:

EW schreef:
en een kipcompact is nog gestroomlijnd ook.


EEUUHHUMM! nou, wat een stroomlijn! cekers! (srry niet lullig bedoeld, maar ik denk niet dat ie zo heet erg gestroomlijnd is.


Wat Harm al zegt: een kip-compact is lager dan andere caravans (frontaal oppervlak zit lineair in de luchtweerstand). Bovendien zijn kip's (vanaf pak hem beet 1983) verder afgeschuind aan de voorkant wat ook tot een betere stroomlijn leidt (en dat is de CW-waarde en die zit er ook lineair in).

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


21 aug 2007 13:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39
Berichten: 571
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Is toch wel mooi al die foto's. De Burstner (430tn) mag 1200 kg zijn. Is leeg 970 kg. En ik hoef geen 110 berg op.



Afbeelding

_________________
Citroen C5 Break


21 aug 2007 19:10
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
En die Burstner is dus een stuk minder gestroomlijnd dan een kipkompakt.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


21 aug 2007 19:34
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Onze Fendt is ook geen toonbeeld van de ideale stroomlijn. Wel lekker ruim van binnen ;-) Foto gemaakt op tussenstop in Radstadt Oostenrijk, lekker aangekoppeld overnachten, 's morgens pootjes en neuswiel in en rijden maar :D

Afbeelding


21 aug 2007 20:29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
De combinatie HDI 110 pk met een Knaus Eurostar 495TF (leeg 1320 en vol op papier 1400) is me prima bevallen. Op de snelweg is 115 geen probleem. (voor mij altans) En in de bergen is de 2de versnelling erg sterk. Trok de handel vrij gemakkelijk een berg op.
Bij 100+ begon ie wel te slurpen. 14 a 15 liter per 100km


21 aug 2007 20:43
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 aug 2007 00:10
Berichten: 148
Woonplaats: Haarlem
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Robbert,
Overnacht je aangekoppeld? Dan gaat je auto aan de trekhaak hangen als hij zakt. Vind ik niet prettig, daarom koppelde ik mijn XM altijd af. Zal ik met de C5 (over anderhalve week op pad!) ook doen, werkje van niks, bovendien makkelijker om de caravan horizontaal te zetten.
Koen.


22 aug 2007 00:14
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Koenra schreef:
Robbert,
Overnacht je aangekoppeld? Dan gaat je auto aan de trekhaak hangen als hij zakt. Vind ik niet prettig, daarom koppelde ik mijn XM altijd af. Zal ik met de C5 (over anderhalve week op pad!) ook doen, werkje van niks, bovendien makkelijker om de caravan horizontaal te zetten.
Koen.


Een C5 zakt niet in ;-) (mijn vorige auto, Xantia, deed dat wel)

Gebruik wel altijd het neuswiel, nooit problemen gehad of gezien dat C5 ook maar enigzins 'hing' aan de trekhaak.


22 aug 2007 17:13
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 12 aug 2007 00:10
Berichten: 148
Woonplaats: Haarlem
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Ik geef toe dat ik na een week nog geen ervaringsdeskundige ben, maar als ik de C5 open hoor ik de pomp en komt hij (sorry, zij) iets omhoog. (wel weer een andere ervaring trouwens, zo'n elctrische pomp). Dus ik blijf even bij mijn mening, maar ik zal mij na de vakantie weer melden met de praktijkervaring.
Vandaag zit de trekhaak er aan, met een heel fraaie wegzwenkende stekkeraansluiting, en de cruise control met authentieke PSA bediening. Zeer goede service van Oldenhage (dank aan dit forum voor de aanbeveling, leuk bedrijf, zeer servicegericht)), die ook nog even een stukje uitlaat hebben vervangen. 'Verder is er eigenlijk niets mis mee' zeiden ze over de auto, die ik bij ACC in Badhoevedorp kocht (verkopen frisse ex-leaseauto's, maar het oogt een beetje als een Zoef de Haas bedrijf. Maar de ervaring met de Picasso van mijn vrouw van drie jaar geleden (niet miin vrouw, maar de Picasso :lol:) was voldoende positief om er nog een keer naar toe te gaan. Prijs/kwaliteitverhouding is echt de moeite waard)
Koen.


25 aug 2007 01:09
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
acc nooit meer wat een klote bedrijf heb al 10 gedupeerde en we gaan naar de rechter


25 aug 2007 10:54
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: caravan trekken
Koenra schreef:
Ik geef toe dat ik na een week nog geen ervaringsdeskundige ben, maar als ik de C5 open hoor ik de pomp en komt hij (sorry, zij) iets omhoog. (wel weer een andere ervaring trouwens, zo'n elctrische pomp). Dus ik blijf even bij mijn mening, maar ik zal mij na de vakantie weer melden met de praktijkervaring.
Koen.



hij kan ook naar zakken hoor hangt een beetje van het feit hoe je hem als laatste geparkeerd heb, als ik mijne in de garage rij dan staat hij meestal iets hoger als ik dan ff daarna de deur open doe corrigeerd de pomp naar de rijhoogte.
als je de kofferklep open en je duwt hem iets vanachter in, corrigeert de pomp ook weer door de auto weer naar rijhoogte te zetten.
het fenomeen van doorzakken zoals een xantia, bx ed, doet de C5 echt niet. ;-) ;-)


25 aug 2007 10:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.