Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
 Caravan & de C5 ... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
jpiek schreef:
De caravan is er nog niet, ook een argument ;)


De twee C5's zijn mijn eerste auto's zonder trekhaak.

Ik ben aan het rekenen geslagen, de aankoop en afschrijving van een caravan, verzekering, slijtage/onderhoud, winterstalling, het extra brandstofgebruik en de tol en dan ook nog het geld voor de camping.

Als je alles meerekent en je bent in staat een goedkoop hotel of appartement te vinden valt het vaak in het nadeel van de caravan uit.
Helemaal in 2009 want de prijzen van overnachtingen zijn buiten juli en augustus gezakt tot de helft.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


05 aug 2009 09:06
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Ook hier goede ervaringen met de HDI automaat en de caravan.
De heuvels in Engeland en Schotland waren geen enkel probleem voor de C5. Wel merk ik dat we bijna altijd rijden op de "S" stand. Hierdoor blijft het toerental altijd boven de 2000 toeren na het opschakelen. De Knaus van een 1300 kg was geen enkel probleem bij een snelheid van 95 km/h, verbruik zo 1 op 10 en 1 op 11.
Bij snelheden van een 80-85km/h op de niet-snelwegen draaide hij in de 3e versnelling(2100 a 2300toeren) en was verbruik ook rondom de 1 op 11.
Kogeldruk om en nabij de 70 kg.
Op de langere stukken zet ik tijdens het eenmaal vaart hebben bij een 90/95 km/h constant de "S" uit. Dan draaide de motor een 2000 toeren in de 4e versnelling. In de 3 anders een 2600-2700. Op zich ook geen straf, maar geluid en verbruik waren dan lager!
Teminste wanneer we geen windkracht 6 of 7 tegen hadden. Dan schakelde de bak altijd zelf al terug naar de 3, ook wanneer die niet in "S" stond. S cheuren is dus bij ons ook Caravannen.
De lange stukken ook op CC, dat gaf in de heuvels geen enkle probleem. Ook geen last gehad met te hoog oplopende motor temperatuur.
Johan


Gewijzigd na tip van Ex-roosje. De "R" stand is echt wat anders dan de "S" stand ;)


05 aug 2009 09:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 feb 2009 01:23
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Klaverblaadje schreef:

Ik ben aan het rekenen geslagen, de aankoop en afschrijving van een caravan, verzekering, slijtage/onderhoud, winterstalling, het extra brandstofgebruik en de tol en dan ook nog het geld voor de camping.

Als je alles meerekent en je bent in staat een goedkoop hotel of appartement te vinden valt het vaak in het nadeel van de caravan uit.
Helemaal in 2009 want de prijzen van overnachtingen zijn buiten juli en augustus gezakt tot de helft.


Ik ben nooit uitgegaan van de kosten bij aanschaf van een caravan, maar van het plezier.
Als je het gaat zien als een investering, zul je er nooit één aanschaffen. Net als met een boot, het geld is letterlijk in het water gegooid. Economisch is een (tour)caravan nooit verantwoord, tenzij je er meer dan 6 maanden gebruik van maakt. Uitgaan van gemak en vrijheid(gaan en staan wanneer en waar je maar wilt) en het leuk vinden is veel belangrijker factor.
Natuurlijk moet je wel kijken of het financieel haalbaar is, maar dat geldt voor alle uitgaven, toch?

_________________
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 Afbeelding


05 aug 2009 09:47
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 28 feb 2009 01:23
Berichten: 123
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 Tourer 2.0i Comfort
Opties: Navigatie RT4, Pack detection, Persique 17"
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11684
Productienummer: 10456
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 129000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Wat ik nu nog steeds niet snap is dat de haak zo lastig los is te krijgen. Ik heb van de week de caravan voor het eerst vanaf de stalling opgehaald met de C5 en thuis gewoon afgekoppeld.
Ik had nergens problemen mee. Ik heb net als altijd de caravan met neuswiel omhoog gedraaid.
Waar zit nu het probleem? Waar moet ik rekening meehouden als ik straks op de camping aankom?

_________________
Renault 15TS 1972, Volkswagen Kever 1300 1969, Citroën 2CV6 1974, Citroën Dyane 1975, Citroën 2CV6 1980, Nissan Micra 1986, Nisssan Sunny 1988, Nissan Sunny 1991, Fiat Tipo 1991, Rover Estate 1994, Renault Laguna 1997, Renault Laguna Break 2000, Renault Laguna Grand Tourer 2005, Citroën C5 Tourer Ph III 2008 Afbeelding


05 aug 2009 09:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
JHV schreef:
Ook hier goede ervaringen met de HDI automaat en de caravan.
De heuvels in Engeland en Schotland waren geen enkel probleem voor de C5. Wel merk ik dat we bijna altijd rijden op de "R" stand. Johan



Heb je het hele stuk achteruitgereden dan?
R is van reverse. Bedoel je niet de S stand van sport dit de toerentallen wat verhoogd? Of zelfs de M van manual, waaarbij je zelf schakelt. Dit itt de normal D (Drive ) mode

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


05 aug 2009 09:54
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Exroosje:
vandaar da het zo lang duurde en ik nu last van mij nek heb natuurlijk, ik voelde me al een draaihals :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :oops:
Natuurlijk bedoel ik de S(van Scheuren) stand. en niet de r van racen of achteruit :oops: :oops:
Zal het gelijk corrigeren voor mensen dit gaan proberen ;)
Johan


05 aug 2009 10:36
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
leonium schreef:
Klaverblaadje schreef:

Ik ben aan het rekenen geslagen, de aankoop en afschrijving van een caravan, verzekering,


Ik ben nooit uitgegaan van de kosten bij aanschaf van een caravan, maar van het plezier.


We zijn niet van plan een hele dure caravan te kopen en met de verdubbeling van de kosten per dag (eigen- of huurcaravan) is íe snle terugverdient. Maar mijn vraag was eigenlijk over de route naar Kroatie en of dat te berijden valt met een caravan..

_________________
Johan


05 aug 2009 23:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Net terug van onze eerste vakantie met de C5 break 2.0 16v 2002. Geen last gehad van slingeren of andere narigheid. Natuurlijk voel je op een slechte weg dat de caravan niet zo goed veerd als de C5,wat resulteerd in wat stoten op de trekhaak. Op deze wegen heb ik de sportstand geprobeerd. het verschil is dat de auto dan wat minder ver inveerd. Ook nooit problemen gehad met vorige combinaties ( Snoek, Xantia 1.8 berline en Xantia1.8 16v break) met div caravan`s. Het probleem zal dus denk ik toch bij de caravan liggen. Heb je er een fietsendrager met fietsen achterop zitten ( meer slingergevoelig) is de caravan goed beladen, bandenspanning OK en het belangrijkste: is de kogeldruk niet te laag. Pas op met disselwegers, die zijn niet geijkt. De mijne gaf 25 kg. te veel aan. Je hebt dan 50 kg ipv. 75 kg. kogeldruk.
Ik heb in Duitsland een C5 break met zijn achterwielen in de lucht zien hangen. hij zat nog vast aan een gekantelde Hobby caravan. Ik hoorde later bij het tanken de de combinatie al slingerend met een rot gang voorbij was gekomen.Dan vraag je ook om problemen.
Ik heb ook wel 110 km. gereden tijdens het in halen ( moet niet te lang duren), maar alles blijf gewoon stabiel.
Nou ja, hopelijk kan je er wat mee. Succes, aan de C5 kan het niet liggen. :cit2


06 aug 2009 01:22
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Klaverblaadje schreef:
jpiek schreef:
De caravan is er nog niet, ook een argument ;)


De twee C5's zijn mijn eerste auto's zonder trekhaak.

Ik ben aan het rekenen geslagen, de aankoop en afschrijving van een caravan, verzekering, slijtage/onderhoud, winterstalling, het extra brandstofgebruik en de tol en dan ook nog het geld voor de camping.

Als je alles meerekent en je bent in staat een goedkoop hotel of appartement te vinden valt het vaak in het nadeel van de caravan uit.
Helemaal in 2009 want de prijzen van overnachtingen zijn buiten juli en augustus gezakt tot de helft.


dat klopt idd..
maar ik had laatst ook zo'n discussie met iemand..
ik vind als je een caravan koopt doe je dat niet voor 14 dagen per jaar neem ik aan..
denk dat je dan meerdere weekends per jaar weg ben..
dan moet je ook niet zo gaan rekenen.. een caravan koop je omdat je camperen leuk vindt en tja dan mag dat wat kosten..


06 aug 2009 06:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Roman schreef:
dan moet je ook niet zo gaan rekenen.. een caravan koop je omdat je camperen leuk vindt en tja dan mag dat wat kosten..


Dat ben ik wel met je eens, wij hebben meerdere caravans gehad en in de periode 1987-2000 4 campers versleten waar we 150 nachten per jaar in zaten, dus aan ervaring ontbreekt het ons niet.

Ik ben zo iemand die alle kosten bijhoud en als je dan bij wat minder gebruik een prijs betaald waarvoor je ook in het hilton kunt overnachten moet je toch naast het rekenen ook gaan nadenken.

Als je echt alles meetelt is kamperen met een caravan of camper héél duur.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


06 aug 2009 08:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Klaverblaadje schreef:
Als je echt alles meetelt is kamperen met een caravan of camper héél duur.


Dat is wel zo, maar je hebt dan je eigen caravan en vrijheid. En je vindt het leuk, dan mag het ook (wat) kosten (net als de eerder genoemde boot).

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


06 aug 2009 12:20
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Klaverblaadje schreef:
Als je echt alles meetelt is kamperen met een caravan of camper héél duur.


Die logica gaat ook op bij Fiets versus C5, zelfs bij corsa versus C5...

En toch rijden we hier allemaal (nou ja ;)) en C5...

Een caravan van 1500 euro heb je in 3-4 jaar terug verdient als je het vergelijkt met een hotelkamer van >100,= ook als je maar 14 dagen in het ding overnacht...

_________________
Johan


06 aug 2009 13:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
familie van mij heeft onlangs een nieuwe caravan gekocht.. welliswaar een overjarig model maar nog steeds 13000 euro

daar kan je heel wat jaartjes voor opvakantie idd..
maar zij vinden dit geweldig en dan is het toch leuk..


06 aug 2009 17:24
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Voor dat soort bedragen(13000 euro) koop ik dan ook geen caravan. Vorig jaar een goede Knaus gekocht, die geen gebruikssporen oid had. Leek wel alsof hij alleen maar binnen had gestaan ;) .
Dit voor een 3000 euro. Dit jaar 2 nieuwe banden eronder en de remmerij schoon laten maken en afstellen. Kosten een 200 euro. De caravan zullen we zeker nog een 4 a 5 jaar gebruiken. We zijn niet gevoelig voor het feit dat hij uit 1997 en niet modern is, dus geen magnetron, oven, airco etc heeft. Wel een groot en goed bed van 200 bij 210cm. Een grote koelkast voor blikjes en flessen :smt203 . Een goeie toiletruimte met tredford. En een goede kachel. En werkelijk geen gebruikssporen of beschadigingen. Buitenkant een paar butsen.
Voor dat geld huur ik geen 7 jaar een caravan ergens, hotels, tenten op een camping etc.
Hiervoor hadden we een 8 jaar twee keer een old-timer camper. Daar liepen idd de kosten steeds meer en meer op. Reparaties, opknappen, vervangen onderdelen etc etc.
En met een caravan heb je nog wel de vrijheid van je eigen auto en een "thuis" plekje.
Je camper is caravan en auto in 1. Dat beviel ons uiteindelijk niet.
Camper rijden, ook(of misschien juist wel) een old-timer, kost wel meer geld dan een caravan.
Deze caravan was wel een lot uit de loterij. Maar ik ben van mening dat met de tijd nemen voor het zoeken, er altijd wel een goede/mooie caravan te vinden is voor een redelijke prijs.
Nogmaals, geen moderne caravan met vanalles en die plastiek afgeronde moderne vormgeving. Nee gewoon een recht toe recht aan caravan uit 1997. Maar waar ik wel in de winter zelf een groot Heki dakluik in kan zetten.
Met de caravan kunnen we dan zelf in zekere zin de plek uitzoeken waar we willen bivakeren. We gaan altijd op de bonnefooi op pad en zien dan wel waar we uiteindelijk staan. Het plan is er wel natuurlijk, bv Zwitserland, en de streek/plaats weten we ook wel. Maar bevalt het niet, dan verkassen we. Die vrijheid is ons erg lief.
Johan


06 aug 2009 21:09
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29
Berichten: 3648
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
JHV schreef:
Voor dat soort bedragen(13000 euro) koop ik dan ook geen caravan.


Voor zo'n bedrag heb ik zelfs nog geen auto gekocht. Driemaal raden waar 13000 euro aan uitgegeven wordt als ik het in m'n zak had..

Citaat:
Vorig jaar een goede Knaus gekocht, die geen gebruikssporen oid had. Leek wel alsof hij alleen maar binnen had gestaan ;) .Dit voor een 3000 euro.


Waar ik naar op zoek ben mag zelfs nog wel iets mnder zijn. Als chassis en carosserie maar goed zijn. Ben niet te beroerd er nog een koelkastje ed in te plaatsten/vervangen.

Citaat:
En met een caravan heb je nog wel de vrijheid van je eigen auto en een "thuis" plekje.
Je camper is caravan en auto in 1. Dat beviel ons uiteindelijk niet.


Lijkt me erg onhandig als ej op een Camping staat en je wilt ergens heen wat eigenijk buiten fietsafstand ligt...

Citaat:
Nogmaals, geen moderne caravan met vanalles en die plastiek afgeronde moderne vormgeving. Nee gewoon een recht toe recht aan caravan uit 1997.


Ik vind die hele nieuwe modellen niet eens mooi. Alles strak wilt en kunstof :shock:

_________________
Johan


06 aug 2009 22:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 72 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.