Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 Caravan & de C5 ... 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39
Berichten: 571
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
citroendreamer schreef:
Net terug uit Croatie, Slovenie en Oostenrijk. Bergen genoeg maar gaat goed. Alleen bij Koper (grens slovenie/kroatie) moet je niet in de file komen . raar omhoog. Echte bergen zijn pas in Slovenie. Ik was totaal gewicht +/- 2800 kg , klimmen gewoon 70 constant in zijn 3. hoofdzakelijk lpg gereden en klimaat controle aan.



SkyBuMp schreef:
Waren zelf naar Duitsland (keuelen stutgard, munchen), Oostenrijk (linz, wenen) en Slovenië (bratislava) geweest met een Dethleffs Beduin 540V (1500KG) en onze C5 2.0 op LPG. Ik moet zeggen de wagen soms erg goed persteerde om de heuvels te pakken in z'n 5 :smt190

Heb wel vaak genoeg meegemaakt dat ik terug moest schakelen naar z'n 3 om de heuvels over te komen. De aanloop gaat nog wel maar zodra je op de helft van t bergje zit moet je zeker wel terug.. de 4 of 5de versnelling trekken dat gewoon niet.





Een keer gehad dat ik de melding kreeg "temp. koelmotor te hoog" . Niet verwonderlijk als je kort achter een vrachtwagen klimt. Dus heb ik even veplicht rust gehad en niet meer gedaan. Verder geen last meer gehad.

_________________
Citroen C5 Break


13 sep 2009 11:17
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Die melding heb ik gelukkig nooit gehad.. ik hield de meter rechts wel goed in de gaten.. meestal hangt die ongeveer om 4uur en bij lange klims achter elkaar steeg die naar rond de 2uur.

Moet geen probleem vormen, maar wel belangrijk om in de gaten te houden.

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


13 sep 2009 11:31
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
na 2 jaar caravannen en C5 weer wat geleerd:
"temp. koelmotor te hoog": ik wist niet eens dat deze waarschuwing er in zit.
teminste, ik neem aan dat dat ook wel voor de HDI zal gelden?
Johan


14 sep 2009 09:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Waarschijnlijk was de meter bij hem dan in t rode ofzo, tot zover dat het zelfs gemeld wordt als waarschuwing heb ik nooit gezien / gehad! Gelukkig :smt038

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


14 sep 2009 18:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39
Berichten: 571
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
SkyBuMp schreef:
Waarschijnlijk was de meter bij hem dan in t rode ofzo, tot zover dat het zelfs gemeld wordt als waarschuwing heb ik nooit gezien / gehad! Gelukkig :smt038



Nee hoor, ook gewoon in de 4 uur stand. Maar doordat zij geen koeling kreeg (tekort op vrachtwagen en misschien te lang) kwam de melding.

Eerste keer in 4 jaar tijd :smt190

_________________
Citroen C5 Break


17 sep 2009 21:42
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Hallo,

Wij zijn sinds December 2008 trotse eigenaar van een ( dame) C5 1.8. En wij zijn er erg tevreden mee. De C5 heeft maar 49000 km gedraaid en is van 2003.
Nu hebben we afgelopen week een caravan over kunnen nemen en die weegt 600kilo leeg met een max van 900 kilogram. De caravan heeft een stabilisator voor het slingeren tegen te gaan. Nu hebben we deze gisteren naar de stalling gebracht en dus voor het eerst met een caravan gereden. Het aan en afkoppelen ging zonder problemen, de dame bleeft keurig op nivo. Nu rijst mij de vraag: is het verstandig om in de vijfde versnelling te rijden, dan draait de motor net geen 3000 toeren bij 90 km/uur.Ik had de cruise control aan. Nu was de weg gewoon vlak, maar hoe te rijden in de bergen, moet je de motor boven een bepaald toerental houden? Misschien een 'domme' vraag maar ik ben niet zo technisch aangelegd dus vandaar...

Alvast bedankt.


19 sep 2009 12:17
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50
Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Als ie gewoon rustig blijft trekken en niet veel moeite heeft met snelheid maken.. dan is het geen problemen. Als je bergen gaat beklimmen moet je zeker terug..maar vlakke wegen in NL gaat prima ;-)

Gewoon ervaring op doen.. je merkt gauw genoeg als er geen puf meer in zit en je snelheid begint te dalen als een gek :P

_________________
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**


19 sep 2009 12:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
griekel schreef:
Hallo,

Wij zijn sinds December 2008 trotse eigenaar van een ( dame) C5 1.8. En wij zijn er erg tevreden mee. De C5 heeft maar 49000 km gedraaid en is van 2003.
Nu hebben we afgelopen week een caravan over kunnen nemen en die weegt 600kilo leeg met een max van 900 kilogram. De caravan heeft een stabilisator voor het slingeren tegen te gaan. Nu hebben we deze gisteren naar de stalling gebracht en dus voor het eerst met een caravan gereden. Het aan en afkoppelen ging zonder problemen, de dame bleeft keurig op nivo. Nu rijst mij de vraag: is het verstandig om in de vijfde versnelling te rijden, dan draait de motor net geen 3000 toeren bij 90 km/uur.Ik had de cruise control aan. Nu was de weg gewoon vlak, maar hoe te rijden in de bergen, moet je de motor boven een bepaald toerental houden? Misschien een 'domme' vraag maar ik ben niet zo technisch aangelegd dus vandaar...

Alvast bedankt.


Domme vragen bestaan niet.... ;) Jouw 1.8 is een 16-klepper met maximaal koppel uit me hoofd rond de 4000 toeren. Als je 'voelt' dat de motor moet gaan werken, wind tegen, heuvel of berg op, zorg er dan voor dat je je toerenteller rond die 4000 toeren hebt staan. Zoals je nu beschrijft, 90 in vijf bij bijna 3000 toeren kan met 900 kg caravan prima als de omstandigheden dat toestaan (vlakke weg, geen forse wind tegen etc). Uiteindelijk zal je met wat caravan-ervaring vanzelf gaan horen/voelen wanneer je motor echt moet gaan werken, dan is 3000 toeren te weinig met jouw 1.8. Tikke terug en gaan met die banaa :smt203 Plezierige vakanties met jullie combinatie :smt193


19 sep 2009 14:04
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Griekel,
Kijk ook hier eens:
http://www.trekauto.info/index.php
Daar vind je vele C5ers en gebruikers ervaringen. revens veel tips om met caravan te rijden en een forum.
Kun je zelfs een trekkracht berekening van jouw auto en caravan laten maken!
Johan


19 sep 2009 15:09
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Heren,

Vriendelijk bedankt voor de info die jullie gaven. :smt023
Hier hebben we wat aan!

Thx
:cit2


21 sep 2009 17:16
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 aug 2006 12:41
Berichten: 94
Woonplaats: Hellevoetsluis
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Ik rijd al met onze C5 Break diesel, automaat vanaf 2006 met een Hobby 460. Dit gaat probleemloos en ik vraag mij af of de genoemde problemen "de schuld" zijn van de C5. Ik denk dat het de caravan zelf is en/of dat de belading van de caravan niet goed is. Ik rijd met onze caravan rond de 95 km/ph en heb op snelwegen ed geen enkele last van slingeren. ook niet in de bergen. Wij zijn met genoemde combinatie naar Zweden, Oostenrijk, Italie, Frankrijk en Duitsland geweest.
:cit2
Joop


10 okt 2009 01:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39
Berichten: 571
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
We hadden het ook niet over slingeren, echter over vermogen. :o

We vergeten dat we met een sleurhut rijden, dus koelkast aan, in de auto airco of klimaat controle aan, opladers soms. Dus al met al verlies je ook nog vermogen. En vergeet ook het lpg niet.

Bij uitzetten van alle apparaten in limo , gaat het ook goed.

_________________
Citroen C5 Break


10 okt 2009 06:57
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
citroendreamer schreef:
We hadden het ook niet over slingeren, echter over vermogen. :o

We vergeten dat we met een sleurhut rijden, dus koelkast aan, in de auto airco of klimaat controle aan, opladers soms. Dus al met al verlies je ook nog vermogen. En vergeet ook het lpg niet.

Bij uitzetten van alle apparaten in limo , gaat het ook goed.


Koelkast in caravan aan, boiler in caravan aan, airco in auto aan, GSM in auto aan de oplader, achterin 2 DVD schermpjes + speler aan.......stroom opwekken kost kracht ;)

Wat een luxe allemaal :oops:


10 okt 2009 14:17
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Robbert schreef:
Koelkast in caravan aan, boiler in caravan aan, airco in auto aan, GSM in auto aan de oplader, achterin 2 DVD schermpjes + speler aan.......stroom opwekken kost kracht ;)

Wat een luxe allemaal :oops:


:oops: Zo rijden wij inderdaad ook met z'n allen richting Zuid Frankrijk.
C5-III (edit: tourer en bollen) + Hobby 460 opgewaardeerd naar 1350 kg :D
Met de diesel en de BVA6 door de eiffel: geen enkel probleem. Zonder terug te zetten naar de sportstand de hele weg ongeveer 95 gereden op cruise control en bijna alles in de 5, soms zelfs in de 6!!
Klein beetje vals spelen doen we wel, we rijden vrijwel alleen maar 's nachts en dan in één keer door. Weinig file en vooral weinig hitte :idea:
Toppie en volgend jaar gewoon weer.


13 okt 2009 23:10
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 dec 2009 10:24
Berichten: 9
Woonplaats: Duiven
Auto: break Ligne prestige 2.0 16V Athena
Opties: Trekhaak / Parrot MKI9000 carkit
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10403
Productienummer: 0030
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 195.000
Kleur: Bleu Maurtitius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Caravan & de C5 ...
Wij rijden al heel wat jaartjes naar Spanje,Italie Kroatie of Frankrijk met onze C-5 II break 2.0 16v en daarachter een Hobby 495 (1500kg).
Zoveel mogelijk op CC 95km/u en dan meestal in z'n 4 of als het vlak is in z'n 5. Op snelwegen nooit problemen.
Motor trekt goed als je maar toeren houd. In de bergen (op niet snelwegen)valt het niet altijd mee om de gang er in te houden dan zou ik graag wat meer koppel bij een lager toerental hebben.
De kogeldruk hou ik maximaal, waardoor er geen slingering optreed; ook de Winterhof antislingerkoppling werkt hier natuurlijk wel aan mee.
Al met al een prima combinatie.


29 dec 2009 17:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 180 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 71 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.