Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Waar blijft onze vernieuwde C5?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=15152
Pagina 3 van 11

Auteur:  Menno [ 05 jul 2014 15:43 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Nee hoor begrijpelijk ... :smt193
Tijd voor nieuw begrip benchmark dus , haha




;)

Auteur:  Henk2304 [ 06 jul 2014 17:28 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Op het gevaar af dat dit hier al lang besproken is en ik weet dat 't bijna vloeken in de kerk is op dit forum, maar komt er nog wel een nieuwe C5? Citroën wordt toch het "budgetmerk" van PSA. De DS-lijn schijnt al losgekoppeld worden en is er nog wel ruimte voor een voiture à la C5? PSA schijnt (helaas) met de 508 (veel) beter te scoren in het lease segment dan met de C5. Wellicht is het veel te duur voor het geplaagde PSA om twee van dat soort auto's in het modellenprogramma te hebben. Correct me if I'm wrong (zoals de Fransen zeggen).

Auteur:  Menno [ 06 jul 2014 18:17 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

De 508 verkoopt enkel beter omdat deze varianten heeft met 14% bijtelling.

Auteur:  Harm Jan [ 13 jul 2014 20:52 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Het is alleen wel jammer dat er zo weinig C5's meer worden verkocht, want dan zijn er straks zo weinig leuke occasions...

Laatst met een collega mee naar Duitsland gereden in zijn Passat. Niks mis mee hoor, maar kraak nog smaak en de C5 zoeft toch echt veel lekkerder.

Auteur:  amsterdam [ 14 mei 2015 10:20 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

De keuze in C5's is op dit moment in Nederland beperkt. De THP 155 wordt niet meer geleverd. Al in december 2014 vertelde een medewerker van Citroen Nederland mij dat de laatste THP's voor Nederland eind februari 2015 geproduceerd zouden worden.
Maar inmiddels lijkt de Blue HDI eraan te komen. Zie de configurator van Engeland en Italie. Leverbaar zijn daar een Blue HDI 150 handgeschakeld en een Blue HDI 180 EAT 6 automaat. Of er nog een THP 165 aan zit te komen valt niet te zeggen. Het lijkt er in ieder geval op dat de productie van de C5 voorlopig nog wordt voortgezet. De C5 wordt overigens nog steeds beter verkocht dan de DS5 en wereldwijd ook niet veel minder dan de 508.

Auteur:  SaXoKe [ 15 mei 2015 02:34 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Wordt de C5 toch nog zoveel verkocht? Dan vraag ik me af waarom Citroen Belux en Citroen Nederland het aantal modellen verminderd.

Auteur:  exroosje [ 15 mei 2015 14:51 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

belux zou ik niet weten, maar NL heeft alles te maken met bijtelling.

Alles waar geen lagere bijtelling op kan als 25% is onverkoopbaar en het liefste 14%

Was laatst bij een IT consultancy op bezoek, 10 jaar geleden sprak men daar bij de koffie over (lease) autos in het algemeen, maar nu gaat het alleen over outlanders, priussen en D4's

Auteur:  Citroenfan39 [ 17 mei 2015 15:14 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Dat wordt een mooie kale boel zo. Geen benzine motoren meer en alleen nog maar de keuze uit een 150 pk en 180 pk diesel zag ik zonet inderdaad op de Italiaanse configurator.
Denk dat ze het huidige model laten uitlopen en dat er toch begin volgend jaar wel een opvolger aan zit te komen. Hierover werd ook al meerdere keren bericht in diverse Franse autobladen.
Er wordt zelfs beweerd dat de nieuwe C5 nog een maatje groter zal worden dan de huidige. Dit omdat de toekomstige C5 ook de opvolger wordt van de C6. Hetzelfde trucje dat ze dus 14 jaar geleden ook uithaalden met de eerste C5 die tevens de opvolger werd van de XM.
Nog groter hoeft van mij part echt niet. Dan wordt deze auto voor mij echt te groot en stap ik over op een Cactus of ev, de opvolger van de huidige C4. Waarom ook niet? Volgens de autobladen wordt de toekomstige C5 toch niet meer uitgerust met hydractief. Dus wat is dan het usp voor de C5 als je de extra ruimte tov. een C4 niet nodig hebt?

Auteur:  amsterdam [ 02 jun 2015 22:05 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Ook op de France site van Citroen is de nieuwe C5 te configureren. Nu alleen nog maar Blue HDI diesels met heel lage uitstoot. De nadruk is verschoven naar de versies met hydractieve vering. Verder een nieuw navigatie systeem met touchscreen. Er is vooralsnog geen benzine motor leverbaar maar in de praktijk bestond de overgrote meerderheid van de geleverde C5's al uit diesels.
Of en wanneer er een opvolger komt is niet duidelijk. Met rond de 40.000 verkochte C5's op jaarbasis in China is het niet waarschijnlijk dat dit segment helemaal verlaten zal worden. Eerst de nieuwe C3, de C3 Picasso en de SUV Aicross in 2016 en 2017.

Auteur:  Menno [ 02 jun 2015 22:10 ]
Berichttitel:  Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Zal wel vreemd zijn als men daarna ( 2018 ) pas met de C5-4 komt ,...
Ze zijn nu al rijkelijk laat ;-)

Auteur:  Herman [ 02 jun 2015 22:19 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Er komen geen diesels meer, wordt alleen nog Elektrische auto's! :mrgreen:

Auteur:  cieterman [ 02 jun 2015 22:31 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Bij Renooit Laguna ook enkel maar diesels meer, maar daar is het nieuwe model tenminste al in aantocht.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

Auteur:  Frankp [ 02 jun 2015 23:07 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Als die nieuwe 1.2 zo goed is, kunnen ze toch zeker ook een super blokje maken met 4 en 6 cilinders? zou fijn zijn. Niet iedereen is bezig met het zuinige en vriendelijke. Sommigen willne over een paar jaar een 2e hands kanon kopen, met zweefcomfort...... :D

Auteur:  Kapitein Rob [ 03 jun 2015 00:13 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Ik ben bang dat je met dat '2e-hands kanon' tzt teleurgesteld gaat worden. Los van het feit dat nieuwe auto's (zeker in dit segment) in NL hoofdzakelijk leaseauto's zijn waar de besteller vooral kijkt naar het bijtellingspercentage (wat afhankelijk is van de uitstoot) , moeten fabrikanten ook aan EU-wetgeving voldoen. Die schrijft voor dat het hele gamma (groot en klein) van een merk maar een bepaalde hoeveelheid uitstoot mag hebben. Dat kunnen fabrikanten alleen bereiken door kleine motoren (zeker op benzine) te leveren.

Auteur:  Frankp [ 03 jun 2015 00:30 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Dat klopt helaas, maar het is toch jammer.......

Pagina 3 van 11 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/