Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Waar blijft onze vernieuwde C5?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=59&t=15152
Pagina 2 van 11

Auteur:  Citroenfan39 [ 20 jun 2014 18:45 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

De 1.2 E-THP zou voor de C5 maar ook voor de 508 een fantastische motor zijn. Dat is mijn mening. Ik las net in de nieuwste uitgave van de Autobild een test met allerlei 3 cilindermotoren.
Ze waren erg lovend over de 1.2 E-THP die hun hebben getest in de C4. En dat wil wel wat zeggen als een Duitser lovend is over een Franse auto en/of motor!
Zeer trillingsvrij, zeer toerenwillig maar ook veel koppel onderin, uiterst stil en zuinig bovendien.
Da's even wat anders dan die slappe en dorstige 1.6 VTI die nu nog ergens in de prijslijsten staat.
Ik heb mensen gehoord die een proefrit in een Peugeot 208 hadden gemaakt met zowel de ongeblazen 3 cilinder 1.2 VTI met 82 PK alsook met de 1.6 VTI met 120 PK. Qua prestaties zou de 1.2 VTI gevoelsmatig nog sterker zijn dan die 1.6 VTI die erg hoge toerentallen nodig heeft om echt prestaties te leveren. Kan me dus voorstellen dat die geblazen 1.2 E-THP met 130 pk de C5 veel betere prestaties zal geven dan de 1.6 VTI.
Tja, de tijd staat niet stil en een moderne 3 cilinder doet qua eigenschappen niets meer onder voor een 4 cilinder. Sterker nog, in veel gevallen zoals met de 1.2 E-THP van PSA of de 3 cilinder Ecoboosts van Ford, zijn ze zelfs veel beter dan een "ouderwetse" 4 cilinder.
De Autobild schrijft zelfs dat de 1.2 E-THP van PSA zo stil is dat men de typische 3 cilinderroffel mist en ze de motor gerust iets minder hadden mogen isoleren.
Van mij part mag het daarom, een 3 cilinder turbo in een auto zoals de C5 of 508.
Trouwens, Ford doet het straks al gewoon in de nieuwe Mondeo!

Auteur:  exroosje [ 20 jun 2014 18:51 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

In citroen service staat al wel de HDI 180 in de motorlijst zag ik gister. De 508 krijgt ook een THP met 165PK. In de C5 database staat al een hele tijd een THP 163 en een THP200 (maar die komen maar niet) .

Er is dus hoop.

Als een 1.2 met turbo het beter doet als een 1.6 zonder, waarom niet zou ik zeggen. Voordeel van een 3cyl is dat die een stuk lichter kan zijn. En naar verluid klinkt een 3cyl eigenlijk meer als 6cyl dan als 4cyl (mits goed geengineerd).

Auteur:  Xander [ 20 jun 2014 19:36 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Al dat gedowntune word ik persoonlijk doodziek van :o

Daarnaast worden de auto's van de VAG vaak (te vaak mi) als voorbeeld gebuikt...

Kijk eens naar Peugeot en Citroen (sorry voor degene die een ph3 rijden) alles word zo Duits gebouwd... Hard plastic, zwart of donker grijs.... MI moet een auto voelen als een huiskamer. Hetgeen Peugeot met de 406 en de 607 top in orde had.... Hetzelfde geldt natuurlijk voor onze Dames m'n de ph1 :D

En dan nog maar te zwijgen over de motorblokken van tegenwoordig... De fiat500 heeft meer weg van een brommobiel dan een auto :? Neehoor, doe mij maar een wat oudere auto met een flink blok en een huiskamer :smt203

En wat betreft mijn dame in kwestie.... :citrofiel

Auteur:  MichielC5 [ 20 jun 2014 19:38 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Genoeg zacht materiaal in de ph3 dacht ik zo....

Auteur:  exroosje [ 20 jun 2014 19:49 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Ccinq schreef:
Wat mij betreft hoeft er helemaal niets aan veranderd te worden, hooguit weg met die elektrische kooferbakklep.



Ik had vorige week een P508 huurauto zonder en ik heb hem de hele week gemist. Vooral omdat de A/B het knopje wel had.....


Ik vond het eerst ook grote onzin, maar wil nu niet meer zonder..... En na een paar updates van het MM heb ik van die eco mode ook nauwelijks meer last.

Auteur:  Xander [ 20 jun 2014 19:56 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Michiel, dat misschien wel :lol:

Maar een stukje nephout? Of een ander kleurtje dan zwart of grijs? Ja een beige interieur.

En toch is de ph3 wel een plaatje... Beetje tegenstrijdig ik weet het :smt004

Auteur:  Roman [ 20 jun 2014 20:12 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Citroenfan39 schreef:
Ik heb mensen gehoord die een proefrit in een Peugeot 208 hadden gemaakt met zowel de ongeblazen 3 cilinder 1.2 VTI met 82 PK alsook met de 1.6 VTI met 120 PK. Qua prestaties zou de 1.2 VTI gevoelsmatig nog sterker zijn dan die 1.6 VTI die erg hoge toerentallen nodig heeft om echt prestaties te leveren. !


ik heb ze allebei..
de C3 met 1.2 vti 82pk en de C4 met 1.6 vti
gevoelsmatig lijkt de C3 idd sneller, maar dat is omdat de auto nerveus is in het begin..
bij de C4 moet je idd hoger in de toeren gaan, maar dan gaat ie ook als een speer..
iig ik hou de C3 goed bij, als dat een vergelijking kan zijn...
en dorstig..6.8/100 hier in het dagelijkse verkeer, vorige week met de caravan erachter (1000 kg mtm) verbruikte de C4 een 8.5 /100
de 3 cyl klinkt iig leuker dan de 3 cyl die in de C1 lag die wij hebben gehad..
maar je hoort het wel hoor..
maar idd niet zo'n belachelijk geluid wat ik onlangs in de fiat panda hoorde..

maar wat doet zo'n ethp over 150000 km als de auto zwaar belast is geworden, met een caravan erachter half europa heeft doorgereden..???

Auteur:  Menno [ 20 jun 2014 21:46 ]
Berichttitel:  Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Zo'n pinda met "raar" geluid heeft waarschijnlijk een 2 cilinder , en die slurpt als een tierelier ....

Auteur:  Jooster [ 05 jul 2014 10:36 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

http://www.autoweek.nl/nieuws/28964/off ... -passat/nu

Is voor velen de benchmark.... Weet Citroen waar op te richten.

Auteur:  Sjever [ 05 jul 2014 11:51 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Hoeven ze aan de buitenkant in ieder geval niks te doen :lol:

Auteur:  Jooster [ 05 jul 2014 12:06 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Nee, Passat is niet de mooiste, eigenlijk steeds lelijker door de jaren. Maar op functionaliteit/kwaliteit dus wel benchmark.

Auteur:  Menno [ 05 jul 2014 14:46 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Ik wacht eerst wel een test af tegen b.v. de vernieuwde 508 voordat ik roep dat dit een benchmark is want dat zie ik namelijk niet ....

Auteur:  Jooster [ 05 jul 2014 15:19 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Benchmark is iets dat de markt in zijn totaal bepaalt, niet een individu. Citroën blijkt sinds de jaren 90 meer een volger dan een leider. Ook met de C5, zeker de Ph3... Al is de C5-3 wel heel erg mooi en de enige met een HP met bijbehorend comfort. Die laatse 2 zaken waren de reden dat ik de huidige C5 kocht, anders was het echt een andere geworden.

Auteur:  Menno [ 05 jul 2014 15:29 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Persoonlijk snap ik dan de "markt" niet ..
Afgelopen week een gloednieuwe jetta hybrid meegekregen ( peug stond bij schadehersteller ) , ook een zogenaamde " benchmark " , volgens mij krijgt men goed betaald om zoiets tot " benchmark " uit te roepen ...

Maar goed ik heb dan ook helemaal niets met duitse meuk :oops:
Ik zie absoluut dat premium er niet vanaf ...

Auteur:  Jooster [ 05 jul 2014 15:39 ]
Berichttitel:  Re: Vernieuwde Peugeot 508.. Waar blijft onze vernieuwde C5?

Persoonlijk ben ik het volledig met je eens. Maar ja, ik bepaal de markt en de benchmarks ook niet.

Legendarisch is het verhaal dat Ford een jaar of 10 geleden de ontwikkeling van de toenmalige Mondeo volledig om gooide, toen ze zagen hoe de nieuwe Passat van dat moment er uit ging zien. Fabrikanten volgen elkaar, maar sommige leiden.

Pagina 2 van 11 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/