Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 Waar blijft onze vernieuwde C5? 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Heel interessant!! en ik ben erg blij dat het weer over comfort gaat bij Citroen :D
De “experimenten” met noppen plastiek aan de deuren en vage half automatische schakel bakken zijn wat mij betreft nogal kansloos.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


27 mei 2017 11:57
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 mei 2013 22:20
Berichten: 89
Woonplaats: Almere
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Jooster schreef:
Ik denk dat die dealer dan niet helemaal bij is. Er is heel veel niet duidelijk, maar als er 1 ding wel duidelijk is, is het dat "de" hydraulische vering zoals we die dus kennen verdwijnt. En wordt vervangen door Progressive Hydraulic Cushions, wat overigens een passief systeem is.

De C5 Aircross, uitgevoerd met de Progressive Hydraulic Cushions, geeft aan dat het systeem productierijp is. Een serieus teken dat de hydropneumatische vering zijn langste tijd gehad heeft. Of deze trend in de vernieuwde C5 wordt doorgetrokken is aannemelijk.


28 mei 2017 12:23
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Die langste tijd zit er al op, er worden geen HP Citroëns meer gemaakt ;-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


28 mei 2017 12:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 17:39
Berichten: 2462
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
klikkerdeklik

De allerlaatste!

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


04 jun 2017 10:08
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 15:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Eigenlijk toch wel een bijzonder vreemde keuze. Het is voor het hogere segment een USP van Citroen. Het systeem is zeer betrouwbaar en alle kennis over het systeem is in ruime mate aanwezig in het dealernetwerk. HP kent in het gebruik geen nadelen, wel een hoop voordelen. Hoogteregeling, zeker bij belading, is een enorme pre van een actief systeem en er zijn genoeg mensen die voor die luxe willen betalen. Dat het systeem wat complexer is en daardoor de auto wat duurder, tja, als dat het argument is om een optie te schrappen dan kun je alles dat niet strict noodzakelijk is wel uit de auto halen.


06 jun 2017 10:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Tja, audi en mercedes schroeven ook luchtvering op hun topmodellen . Dus waarom cit geen HP?

Misschien omdat ze alleen staan en dus de ontwikkelingskosten moeten dragen. Die andere systemen zijn generieker en worden dus kant en klaar afgenomen van een toeleverancier. Dat zie je overal, bv fiat ontwikkelde dan wel de commonrail en multijet, maar "gaf" het aan bosch om het verder te ontwikkelen.
Vw was de enige met pompverstuivers over en stapte er later dan ook van af.

In dat perspectief is er maar beperkt ruimte voor een USP voor een fabrikant - die moet vooral niet te technisch zijn.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


06 jun 2017 10:30
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 15:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Er hoeft niets ontwikkeld te worden: alles is er al. Het enige dat ik zou doen is e.e.a. wat beter integreren in de bediening. Niets leuker dan een mooie pagina op het multifunctionele display met een plaatje van de auto en de status van de vering op elk wiel, met een leuke slider om rijhoogte te veranderen, de vering stugger of soepeler te maken en het rijgedrag in bochten te beinvloeden.


06 jun 2017 10:49
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
HP is te duur voor high volume markt. Bovendien gebruikt het energie, dus brandstof. Daarmee is het alleen voor een nichemarkt.

Het nieuwe systeem moet deze beide problemen oplossen. Daarmee zou het beter geschikt moeten zijn voor hoge volumes (lees: midden en onderkant van markt).


06 jun 2017 11:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Citaat:
Er hoeft niets ontwikkeld te worden: alles is er al. Het enige dat ik zou doen is e.e.a. wat beter integreren in de bediening. Niets leuker dan een mooie pagina op het multifunctionele display met een plaatje van de auto en de status van de vering op elk wiel, met een leuke slider om rijhoogte te veranderen, de vering stugger of soepeler te maken en het rijgedrag in bochten te beinvloeden.


Elke technologie moet ontwikkeld worden, ook HP. Dus dat kost geld. Je eigen wensenlijst bewijst dat al.

Citaat:
Bovendien gebruikt het energie, dus brandstof. Daarmee is het alleen voor een nichemarkt.

Dat geldt overigens in nog sterkere mate voor luchtvering....

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


06 jun 2017 12:27
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 15:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Nonsens. Zullen we dan hydraliek voor een remsysteem ook maar afschaffen. Overbodige luxe.

HP is gewoon af. Alles is uitontwikkeld. Bollen, pompen, besturing, veercilinders, alles is er. Een likje verf over de user interface heeft niets met het ontwikkelen van het veersysteem te maken.

Overigens denk ik dat juist die user interface bij Citroen een beetje een ondergeschoven kindje is. Waar in veel andere auto's een multifunctioneel touch screen al meer geintegreerd is met de basisfuncties van de auto is het bij Citroen nog steeds een strict gescheiden "radio met navigatiesysteem". En configuratie doe je op het "andere" display in de klokken.

Dat is toch niet meer van deze tijd? Ik wil op dat display ook de status van alles dat met de auto te maken heeft kunnen zien. Statistieken over het verbruik met leuke grafiekjes, bediening van allerlei functies van de auto (climate control, verlichtingsinstellingen, positie stoelen, spiegels incl geheugenfuncties, leuke features als valet mode, loggegevens van de laatste ritten, configureren van de auto, informatie over storingen - inclusief diagnose en een knop "maak afspraak". Het hoeft allemaal niet heel complex, maar dit soort leuke functies verkopen wel. En hoe cool is het als je met je telefoon vanaf afstand kan kijken waar je auto staat, hoeveel brandstof je nog hebt en alvast de bestemming voor je volgende afspraak in de navigatie kunt zetten? Het is allemaal niet zo heel complex maar het verkoopt wel, kijk bijvoorbeeld naar Opel die dit laatste al doet.

Citroen zou er goed aan doen om hun marketeers, /en/ hun software engineers eens te laten rijden in andere auto's. Pak eens een keer een recente auto van Ford US of GM. Die doen al 90% van wat ik hierboven noem. Kijk eens naar Tesla, die doet alles wat ik hier noem en nog veel meer.

En wat volgens mij nog veel belangrijker is: elektrisch, elektrisch, elektrisch. Zorg dat je fatsoenlijke elektrische voertuigen gaat ontwikkelen. Als Tesla het kan moeten andere fabrikanten het ook kunnen.


06 jun 2017 12:54
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Dat wensenlijstje van jou:
Citaat:
......met een plaatje van de auto en de status van de vering op elk wiel, met een leuke slider om rijhoogte te veranderen, de vering stugger of soepeler te maken en het rijgedrag in bochten te beinvloeden.
vraagt wel degelijk nieuwe investeringen in de HP.

Bij de C6 is AMVAR geïntroduceerd op de HA3+, dat was een kostbaar systeem dat zeker (nog?) niet goed werkte.

En een Activa-achtig systeem zou dan ook ontwikkeld moeten worden voor de HA3+.
Dat oude, analoge systeem van de Xantia is duidelijk achterhaald.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 jun 2017 13:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 15:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Het is gewoon de bediening die er nu al is, maar dan met een nieuw likje verf en wat meer feedback. Leuke weergave en bediening op het touchscreen ipv statische knoppen en weergave van de informatie die op het netwerk aanwezig is.

Zomaar een techniek waar jarenlange ontwikkeling inzit bij het grof vuil zetten is een enorme desinvestering. Ook een kleinere niche markt is een markt. En ik vraag me af of het hele high-end segment laten vallen en op middle-of-the-road auto's focussen wel zo'n verstandige strategie is.


06 jun 2017 13:14
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 20:11
Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Dat HP "af" is, is een verbazingwekkende conclusie. Dat lijkt me zeer zeker niet het geval. Op gebied van functionaliteit, betrouwbaarheid, energieverbruik, massa en kosten zijn zijn nog tal van verbeteringen mogelijk.
Het systeem biedt daartoe op onderdelen misschien goede mogelijkheden, maar met name het kostenaspect zal merkbrede inzet tegenhouden. Nostalgie is ingehaald door de realiteit.

Daarnaast is de strategie van Citroen me niet altijd even duidelijk, maar het lijkt er op dat comfort een eigenschap van het merk moet gaan worden, en niet een eigenschap van 1 of 2 duurdere modellen aan de bovenkant. Ik beschouw dat als versterking van het merk Citroen. Die versterking kan niet bereikt worden met HP, maar mogelijk wel met het nieuwe systeem.


06 jun 2017 13:28
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 3010
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
Ik zou Tesla nou niet meteen een toonbeeld van goed ontwikkelde “alles elektronisch” willen noemen. Praat maar eens met brandweer lieden die iemand uit een gecrashte Tesla hebben moeten halen.
Of de zelfrijdende technologie van Tesla, ook niet helemaal feilloos gebleken.

Ik vind trouwens dat comfort altijd al een paradepaardje van Citroën is geweest op alle modellen, Comfort en gebruiksgemak. Bijvoorbeeld het low budget model 2CV, je half uit elkaar kunt halen om even een pic-nic te houden in het veld met stoelen uit de auto etc. En de GS(A), geen bovensegment model maar super comfortabel, volgens sommigen de best geveerde Cit. ooit… En veel gemak qua ruimte en rijden.
Ik ben juist van mening dat ze het concept comfort ernstig aan het loslaten zijn in de huidige modellen en meer op de irrelevante cosmetische tour gaan.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


06 jun 2017 16:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Waar blijft onze vernieuwde C5?
ik heb altijd gezegd, als mensen die zo hp minded zijn ook elke paar jaar een nieuwe c5 zouden kopen
Dan waren de verkoop aantallen een stuk hoger, en dan was het mss ook nog in produktie geweest.
De realiteit laat echter anders zien voor de marketing lensen van citroen


06 jun 2017 16:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 164 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.