Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Zoekend naar voordeel 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Zoekend naar voordeel
Op dit moment heb ik een C5 V6. Op zich een hele fijne auto. Op dit moment staat er 260.000km op de teller en is het tijd om naar iets anders uit te kijken.Ook wil ik de kosten wat omlaag brengen en diesel gaan rijden. Ben al aan het kijken naar een C4 en P 407 maar ik ben bang, dat dit in comfort een hele stap terug is.
Ook kijk ik bij C5 diesel, hier valt het grote verschil in verbruik op (14,8 tot 18,7). Wie kan mij vertellen wat het de voordeligste diesel is 2005-2007? Ik ben geen snelle rijder wel een lange afstand rijder, even koffie drinken in Parijs en dan weer naar huis is bij ons niet vreemd.


13 dec 2012 10:46
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33402
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Een 1.6HDiF b.v.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 dec 2012 12:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Ik denk dat de 2.0 de beste keus is.

Ik vond zelf de 1.6 wat te kort komen, met name rond de rotondes moest ik altijd terug naar 2

De 2.2 is een beul van een motor, maar op korte stukken en stadsritten voor een diesel erg dorstig.
Op de lange afstand daartegen valt het weer mee en is meer als 1000km op een tank haalbaar.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


13 dec 2012 12:33
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33402
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Dat dorstige komt natuurlijk deels door de 4 traps automaat ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 dec 2012 12:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Luc, ik begrijp niet dat je van LPG naar Diesel wilt vanwege het goedkoper zijn van Diesel......

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


13 dec 2012 12:36
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Ik denk dat de totaal prijs per km voor lpg of diesel niet zo veel verschilt. Mijn gedachte is (misschien ouderwets) dat een diesel beter wat meer km aankan. Een gebruikte C5 van 2006 heeft eigenlijk altijd wel 140.000+ op te teller staan. Gevoelsmatig is een diesel dan beter.


13 dec 2012 12:46
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Is een 1.6 niet te weinig voor een C5? Het is niet de lichtste auto en dan denk ik,dat ik mijn caravan thuis moet laten. Ik ga natuurlijk niet een extra zware motor nemen voor die drie keer per jaar met de caravan. Dan in Luik maar een keer extra terugschakelen :D .


13 dec 2012 12:51
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31
Berichten: 1797
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Als ik dit zo lees , zou ik zeggen c5 phase2 2.0 liter op lpg is voordeliger dan een diesel.

_________________
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


13 dec 2012 13:00
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Wanneer zijn de sludgeproblemen bij de 1.6HDi eigenlijk opgelost? Als dat nog wat onduidelijk is zou ik eerder voor de 2.0HDi kiezen. Dat is sowieso een lekker romige motor die van 1.100 - 4.000rpm heel fris ronddraait.
Verbruik op papier zou ik niet teveel naar kijken. Comfort mag ook een naam hebben. Kijk voor actuele verbruikersgegevens op spritmonitor.de. Dat is betrouwbaarder dan het handvol forumleden hier.

LPG kan op lange termijn inderdaad hogere onderhoudskosten met zich meebrengen. Er zijn gewoonweg meer onzekere factoren dan bij diesel, maar eea valt of staat natuurlijk met het gepleegde onderhoud in het verleden.
Een tip-top onderhouden LPG-auto met 2 ton kan dan voordeliger uitpakken dan een diesel met verborgen en/of achterstallig onderhoud.

Zelf ben ik vrij enthousiast over de loopeigenschappen van diesels in het algemeen en een atmosferisch ademende LPG auto zou ik persoonlijk niet snel voor kiezen.

Succes met je beslissing!


13 dec 2012 13:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Ik denk dat het verschil LPG<>diesel niet echt heel groot is. Diesel is duurder in WB, LPG is iets duurder in onderhoud. Qua verbruik zijn de kosten denk ik vrij vergelijkbaar.

In het algemeen is het wel zo dat diesels met hoge km-standen i.h.a. dat wel aan kunnen. Maar ook LPG-stokers zijn tegenwoordig zó tot ruim 3 ton te rijden.
Het heeft dus ook met persoonlijke voorkeur te maken.

Heb je overwogen om eventueel LPG in je V6 te zetten?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


13 dec 2012 13:13
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33402
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Dat zit er al in ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 dec 2012 13:20
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2010 00:23
Berichten: 562
Woonplaats: Helmond
Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Bedankt voor de frisse kijk en ideeen :smt023
Ik heb in mijn V6 lpg en rij gemiddeld 1 op 6.5 dat is dus een stevig verbruik te noemen. Met een 50 liter tank rij ik ongeveer 300km. Met de caravan er achter is het gewoon van pomp naar pomp rijden. Voordeel is wel, dat ik na het tanken op de invoegstrook met 120 kan invoegen, je merkt echt niet dat er iets achter hangt :D


13 dec 2012 13:22
Profiel
C5club Executive
C5club Executive

Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31
Berichten: 1797
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
Dat is met een 2.0 liter 1 op 10 ongeveer en dan rijden we hier gecombineerd dus helft stad en helft snelweg.
Dus verbruik zal wel minder worden na mate je meer snelweg rijd.
Ik rij zón 450 tot 500 km op een tank lpg

_________________
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Afbeelding Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)

Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.


13 dec 2012 13:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
1:6.5 :o dat is wel fors ja!
Ik vraag me dan af hoeveel voordeel je nog van de LPG hebt? Duurder in WB, en toch fors méér verbruiken dan op benzine.

Is actieradius een issue?
Dan is diesel in het voordeel. Met mijn 2.0HDi (ph1) haal ik zo'n 950 tot 1000 km tussen tankstops.
En dát is ook wel fijn, zeker in de winter! Dat is voor mij ook nog een extra reden om geen LPG te rijden, want bij mij in de buurt zit geen LPG-verkopend tankstation, en op mijn woon-werkroute moet ik dan langs de snelweg LPG tanken, en met een actieradius van 300 km is dat bijna 2x per week...

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


13 dec 2012 14:17
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 21:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zoekend naar voordeel
ff iets compleet anders, maar als het je om de kosten te doen is kun je ook een Japanner overwegen.
Mijn schoonvader rijdt een Mitsu Galant stationwagen 2.5 V6 op LPG. Klinkt fantastisch, trekt lekker en loopt mooi op LPG. Onderhoudskosten zijn een absolute giller en verbruik ongeveer 1 op 9 op LPG.
Interieur is zeer luxe, typisch Japans maar wel duurzaam en ik vind het één van de mooiste/agressiefste auto's die er uit het Oosten zijn gekomen.

plaatje

Hij is in Japan ook geleverd als ontembaar beest 4x4 2.5 V6 TwinTurbo en 2.0 V6 racemotor, maar nu dwaal ik af ;)


13 dec 2012 14:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.