Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 werkplaatshandboek C5 inzien 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2012 22:41
Berichten: 15
Woonplaats: Zwijndrecht
Auto: C5 Cooltech 2.0 16v break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 104000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: werkplaatshandboek C5 inzien
Dank voor jullie aanwijzingen, vandaag de diverse motortjes van de bestuurders zijde gedemonteerd. De motor die vanaf het dashboard het meest dichtbij zit is voor de temperatuur regeling. De motor die meer naar achterzit is voor de boven onder verdeling. Beide motoren zijn zonder gaten in je dashboard te maken redelijk eenvoudig te verwijderen (wel een aparte maat schroef, dopje 5,5) En inderdaad even rustig op je rug liggen :smt023

Na vergelijken met de bijrijderszijde blijkt inderdaad de as van de klep los te zijn. De servo motor doet het nog prima en ook de as is nog heel (zoals iemand al eerder in dit forum schreef)

ja en nu: set kleppen kost 75 euro maar het hele dashboard zou eruit moeten inclusief airbags, airconditioner moet leeg en de koelvloeistof slangen moeten los. Als je de tijd hebt is het misschien allemaal wel te doen.
- Weet iemand een duidelijk beschrijving van de stappen om dashboard, airbag te verwijderen? Ik heb inmiddels wel het boek aangeschaft maar daaruit komt niet zo duidelijk naar voren welke stappen je allemaal moet doen voor dit geheel.
- Kan je de airconditioner vooraf leeglaten maken en later weer laten afvullen?
- Voor de PH2 stond in het handboek dat je de koelvloeistof buizen moet doorzagen. Dat zou dan toch betekenen dat toch de hele kachel moet vervangen (was niet zo bij de PH1)

Volgens de garage kan het nog zo zijn dat de klep het kachelhuis heeft beschadigd en dan zou je de hele unit moeten vervangen. Dit zou dan 800 euro incl btw kosten excl montage uiteraard.

_________________
Een amateur kan meer vragen dan 10 profs kunnen beantwoorden.


03 jan 2013 22:59
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: werkplaatshandboek C5 inzien
Bij de PH2 moet je de koelvloeistof slangen afklemmen, niet doorzagen. Waarin staat dat laatste vermeld?

Ik kan je een paar PDF's sturen waarin eea duidelijk omschreven staat.
Geef dan even je E-mail adres via een PB. Dan gaan ze naar je onderweg.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 jan 2013 00:49
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2012 22:41
Berichten: 15
Woonplaats: Zwijndrecht
Auto: C5 Cooltech 2.0 16v break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 104000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: werkplaatshandboek C5 inzien
JW dat staat in het boek "Haynes" boek 4745. Citroen C5 Owners workshop Manual. Step by step maintenance and repair. Het geld alleen voor PH2 niet voor PH1. Zie bijlage gescanned. ik hoop dat je het kan lezen maar als je wat inzoomed is het wel te lezen.

Dit is de vertaalde tekst die erbij staat: Plaats een bak onder de matrix leidingen, het gebruik van een ijzerzaag of slijptol te snijden door de matrix leidingen zoals aangegeven op de foto.


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Een amateur kan meer vragen dan 10 profs kunnen beantwoorden.


04 jan 2013 23:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: werkplaatshandboek C5 inzien
In de PDF's die ik je inmiddels gestuurd heb staat daar niets over.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat er mogelijkerwijs een verschil is tussen links en rechts gestuurde auto's....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 jan 2013 23:55
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 nov 2012 22:41
Berichten: 15
Woonplaats: Zwijndrecht
Auto: C5 Cooltech 2.0 16v break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 104000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: werkplaatshandboek C5 inzien
Ik wil nog even mededelen dat ik na een calculatie van de kosten en de risico's van het verwijderen van de airbags, de airco en overige onderdelen en de 2 dagen werk toch maar heb besloten om de garage de reparatie van de verwarming uit te laten voeren. Na demontage bleek de airco gelekt te hebben en dat de linker regelklep voor de verwarming afgebroken was, zodat er wel een nieuwe kachel unit in moest.. De kachel kostte ca € 850. Arbeid ca 500 Airco aftappen en vullen met nieuwe vloeistof was € 125. Koelvloeistof en nog wat kleine dingen zoals de huur van een auto voor 1 dag. Derhalve was ik bijna 1500euro kwijt voor iets wat m.i. Een constructie fout was. Garantie of coulance was er niet meer die duurt max 60 maanden en mijn auto was 62 maanden .lang leve de citroen.
Ik wil uiteraard een ieder bedanken voor zijn inbreng in mijn probleem, in het bijzonder JW-NHS voor zijn geweldige hulp, waardoor eigenlijk alle problemen getackeld waren , allen ontbrak het mij aan de nodige lef afhankelijk te zijn van mijn handige druk bezette zoon en de mogelijkheid dat ik een airbag zou opblazen. Nogmaals bedankt en ik hoop nu weer plezier van mijn auto te hebben . O, ja, en lekker warn dat hij is !!!!!!!,!,!,!!, :cit2 :smt023

_________________
Een amateur kan meer vragen dan 10 profs kunnen beantwoorden.


11 feb 2013 00:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 108 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.