Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Auteur |
Bericht |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 14:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
En natuurlijk heb je nog te maken met de rendementscurve van de motor, eventuele verschillen in rendementen van overbrengingen etc.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
29 nov 2013 15:44 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Het zal allemaal wel. De formule klopt als het je uitkomt en nu kom je met van alles en nog wat. Plezier ermee.
|
29 nov 2013 15:53 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Vergeet niet de hellingshoek van de weg enz enz.
|
29 nov 2013 15:54 |
|
|
coffeecup
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jun 2012 20:39 Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Gaan we de twee pagina's volmaken? Of 't maar gewoon lekker hierbij laten onder het mom van "de C5 ph.3 is een slobberaar boven de 115km/u".
|
29 nov 2013 17:23 |
|
|
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 13:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
En wat is jouw verbruik 'echt' (ik bedoel: voltanken en km-stand noteren, rijden, opnieuw voltanken en verreden km's delen door aantal getankte liters)?
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
29 nov 2013 17:40 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
chathanky schreef: Het zal allemaal wel. De formule klopt als het je uitkomt en nu kom je met van alles en nog wat. Plezier ermee. CH: je leest gewoon niet. Verdere irrelevante nonsense zullen we maar gewoon verwijderen...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
29 nov 2013 19:33 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
JW-NHS schreef: Luchtweerstand is een kracht. En die is (globaal) evenredig met de snelheid in het kwadraat.
Vermogen is kracht * snelheid. En dus is het benodigde vermogen evenredig met de derde macht van de snelheid.
Voorts geldt dat Cw= Cx * oppervlak. Wat niet constant is, is die Cx. Denk maar eens aan het feit dat de C5 13 mm omlaag gaat als hij harder rijdt dan 120 km/u, of daaromtrent. Dat beïnvloed z'n stroomlijn, dat is de Cx.
Groet, JW Was een antwoord die op deze bijdrage Harm en waar vervolgens de hele discussie ontstond. Vervolgens komt JW met een wiki formule waar ik de berekeningen maak om aan te tonen dat het niet klopt. Of klopt de uitkomst niet, heb ik een foutje gemaakt? Wat lees ik verkeerd als ik dat nog vragen mag? Maar over de discussie zelf is alles wel uiteen gezet. Van mijn kant geen discussie daarop. Vreemd ook dat ik als enige wordt aangesproken terwijl ik niet alleen de discussie aanga.
|
29 nov 2013 22:56 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Oftewel, hoe je nog een draai probeert te geven aan alle onzin die je uitgekraamd hebt.... In volgorde: Citaat: De factor luchtweerstand neemt nog meer toe dan de derde macht Vervolgens: Citaat: Vul de formule dan eens in dan, de formule klopt wel Kwadratisch met de snelheid, te zien in v kwadraat, die ook nog eens gedeeld wordt door 2 aan het einde van de formule. Wat niet klopt wat je aan geeft, het vermogen dat benodigd is de toename aan 100 naar 125 km/h, die is zeker niet de derde macht. Citaat: Klopt niet hoor. Boven de breuk een getal weglaten die je onder moet delen. De formule zelf klopt de uitwerking door jw niet. Ik daag je uit aan te geven waar ik een fout gemaakt heb en/of onzin uitkraam. Het is in feite zonde van de tijd die ik hieraan besteed heb. Zoals dat ook al gebeurd is met andere "stellingnames" van jouw hand in andere draadjes.. De enige reden dat ik dit doe is dat ik niet wil dat anderen door jou op het verkeerde been gezet worden en zouden kunnen gaan denken dat het correct is wat je schrijft. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 nov 2013 23:20 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Zo klaar .... !
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
29 nov 2013 23:28 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Aan dat "verzoek" voldoe ík graag Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 nov 2013 23:35 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Vanavond met 108 op de limiter .... ( en de teller geeft dan 1 minder aan ) Een net verbruik van 1 op 24,3 Bijlage: ImageUploadedByTapatalk1385766088.334014.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
30 nov 2013 00:01 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Lees ik dat echt goed, 24,3 km/liter bij 107 km/u? Bij die snelheid haal ik nog niet eens de helft. En dat met een duurdere brandstof Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 nov 2013 00:04 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
1 op 24,3 ( 4,11 l / 100 km ) Groot voordeel van die paar km trajectcontrole, dat stukje is retezuinig hahahaha Kan dan ook niet zeggen dat de 2.0HDiF een zuipschuit is, die van mij iig niet ... Als je echt wil is er prima zuinig mee te rijden, en dit is nog wel een automaat.
Maar goed als je 120/30 gaat rijden is het echt andere koek.
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
30 nov 2013 01:04 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02 Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Heeft de hete chip ermee te maken? Ik weet dat mijn ph 2 dik 1/100 zuiniger was dan de ph3
|
30 nov 2013 05:52 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Verbruiksdraadje C5 PH1/2 en C5-3
Dat was met 107 km/u in de TC?
Je hebt wel lef, ik zou dat niet durven.....
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
30 nov 2013 10:51 |
|
|
|