Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay
Sinds de levering van de auto heb ik hier steeds opnieuw last van. Namelijk dat na verloop van tijd het adresboek van mijn GSM niet meer benaderbaar is via de My Way. Ook zie ik dan de lijst met de laatst gemaakte oproepen niet meer in beeld. Nu heb ik een HTC Desire. hiervoor had ik een Sony Ericsson K800i. Met beide telefoons hetzelfde probleem.
Het enige dat helpt is om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Heb in een tijdje geleden een paar keer gedaan en dat hielp maar ben bang als ik dat nu opnieuw doe, dat de laatste firmware update (door de dealer gedaan) hiermee verdwijnt.
Ben zeer tevreden over de auto maar over de My Way ben ik niet te spreken dus.

Iemand ervaring met dit probleen en hoe lostten jullie het toen op?
Bedankt voor de tips.


14 aug 2010 15:30
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay
Door de fabrieksinstellingen te resetten wijzig je de firmwareversie (wat is dat bij Jouw? R20.16?) niet! Dat kun je dus gerust doen. Alleen wat jezelf aan de instellingen hebt veranderd wordt ongedaan gemaakt.
Fabrieksintellingen zijn de standaardinstellingen van het apparaat die de fabriek instelt wanneer de auto de fabriek verlaat met de actuele firmware van dat moment. Het updaten van firmware op zijn beurt kan wel leiden tot het terugstellen van alle instellingen naar de standaardwaarde die hoort bij die versie van de firmware ("fabrieksinstellingen"), maar ook dat gebeurt niet altijd.
Overigens heb ik problemen met mijn adresboek (Samsung Jet) opgelost door juist op de telefoon de nieuwste firmware te installeren. Die zou je dus bij HTC moeten ophalen. Het updaten van de MyWay firmware (naar nu dus R20.16) heeft daar verder geen bijdrage aan geleverd.

_________________
L8r, Henk


16 aug 2010 12:52
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 apr 2010 18:21
Berichten: 31
Woonplaats: Naaldwijk
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: 18", Pack Concert Exclusive, Panoramadak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12306
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay
Ik had in mijn 407 problemen met syncen als de 'oproepenlijst' in de telefoon (HTC Touch Diamond) te groot werd. Dan wilde hij niet meer syncen. Door regelmatig de lijst van gemaakte/ontvangen oproepen op de telefoon te legen, bleef de sync het wel doen.

Nu met de C5 (NG4) vraagt de HTC na elke koppeling 2x of de C5 toestemming moet krijgen om de contactgegevens op te vragen. Kies ik 2x 'Nee' dan synced hij goed, kies ik min. 1x 'Ja' dan krijg ik OF alleen de adressen v.d. SIM-kaart te zien OF het systeem herstart zichzelf compleet. Lastige omweg, maar ik krijg hem iig aan de praat.


16 aug 2010 17:10
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay
Dag Harold,

De gemaakte en ontvangen oproepen leest MyWay volgens mij niet uit de telefoon maar staan opgeslagen in het Myway systeem zelf. Tenminste, zo lijkt het. Ik heb namelijk de fabriekinstellingen maar weer teruggezet, telefoon gezocht en verbonden. Nu kan ik het adresboek weer benaderen. Kijk ik naar de lijst met gemaakte en ontvangen oproepen, dan is deze initieel weer leeg. Na 1 gemaakte oproep verschijnt deze netjes weer in de lijst. Blijkbaar leest MyWay de gemaakte en ontvangen oproepen dus niet uit de telefoon. Maar er kan wat inzitten dat de lijst met gemaakte en ontvangen oproepen te groot is geworden. Alleen hoe leeg je die lijst dan op de Myway. Is nergens een menuoptie voor te vinden.


17 aug 2010 08:33
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 apr 2010 18:21
Berichten: 31
Woonplaats: Naaldwijk
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: 18", Pack Concert Exclusive, Panoramadak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12306
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay
Ik bedoelde de lijst met ontvangen oproepen in de telefoon. Om de een of andere reden was dat een blokkade bij het syncen. Maar nogmaals dat was in een 407 met RD4. Syncproblemen in C5 zijn bij te verkrijgen/op te lossen door Ja/Nee te antwoorden op de vragen die op tel. scherm verschijnen.

P.s. bij mij zelf hielp het niet, maar de dealer noemde ook nog iets van 'een optie in de telefoon om toegang to SIM open te zetten'. geen flauw idee wat hij precies bedoelde, maar een optie van vergelijkbare strekking in mijn Windows Mobile toestel aan-/uitzetten maakte geen verschil.


17 aug 2010 12:44
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33
Berichten: 565
Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adresbook GSM niet meer benaderbaar via MyWay
EdRaket schreef:
Dag Harold,

De gemaakte en ontvangen oproepen leest MyWay volgens mij niet uit de telefoon maar staan opgeslagen in het Myway systeem zelf. Tenminste, zo lijkt het. Ik heb namelijk de fabriekinstellingen maar weer teruggezet, telefoon gezocht en verbonden. Nu kan ik het adresboek weer benaderen. Kijk ik naar de lijst met gemaakte en ontvangen oproepen, dan is deze initieel weer leeg. Na 1 gemaakte oproep verschijnt deze netjes weer in de lijst. Blijkbaar leest MyWay de gemaakte en ontvangen oproepen dus niet uit de telefoon. Maar er kan wat inzitten dat de lijst met gemaakte en ontvangen oproepen te groot is geworden. Alleen hoe leeg je die lijst dan op de Myway. Is nergens een menuoptie voor te vinden.

Er is idd geen overeenkomst tussen de lijst met gekozen/ontvangen oproepen van je telefoon en die van de MyWay.
Een vermelding of de hele lijst van gekozen cq. ontvangen oproepen wissen is niet moeilijk. Druk op Phone, selecteer een oproep uit de lijst en druk lang op de grote knop in het midden van de MyWay. Na enkele seconden verschijnt een menu met daarin om. "Vermelding wissen" en "Lijst wissen".
Op dezelfde manier kun je ook een adres wissen uit de lijst van gekozen bestemmingen in het navigatiemenu (handig als je vrouw niet mag weten dat je vreemd gaat ;) .

_________________
L8r, Henk


17 aug 2010 23:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.