Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 CD wisselaar 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht CD wisselaar
Hallo C5 fanaten,

In de gebruiksaanwijzing van mijn C5 phase 3 bouwjaar 2010 staat dat er bij de sedan rechts achter in de koffer plaats is voor een Clarion Cd-wisselaar. dit is inderdaad zo, maar blijkbaar is er geen aansluiting voorzien. Een kennis van mij heeft een 3.0 diesel (Duits) daat is er een fiche waaraan men een korte kabel kan aansluiten en zo in de CD wisselaar.
De dealer kan mij niet helpen, hij meent dat er eventueel een kabel tot voor aan de NG4 moet getrokken worden, deze moeite wil ik echte rniet doen, waarschijnlijk hou ik er dan alleen een hoop enge geluiden aan over.
Kan er mij iemand bevestigen of er een kabel ligt voor de CD-wisselaar of niet ?

Hartelijke dank.

PS; de Cd wisselaar heb ik al , komt uit mijn oude C5 phase 2 en is volgens de deale rdezelfde gebleven. In mijn C5 phase 2 zat hij onder de begeleiderszeten en de kabel met stekker was al ter plaatse evenals de houder.


19 mei 2010 08:55
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CD wisselaar
Ik denk dat het afhankelijk is van type en uitvoering.

Aangezien je weinig vermeldt over type en uitvoering van jouw C5, wordt het raden... Maar ik denk dat je dealer het bij het rechte eind heeft...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 mei 2010 09:00
Profiel
Erelid
Erelid
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35
Berichten: 1284
Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CD wisselaar
eigenlijk zouden we een soort database moeten hebben

oh shit die hebben we al :smt017

_________________
»  de C5kalender «

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding


19 mei 2010 17:50
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CD wisselaar
bij mijn C5 zit iig geen CD wisselaar kabel...


19 mei 2010 17:56
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CD wisselaar
Mijn type C5 is dus een ph 3 bouwjaar 2010. 2.0 HDI Exclusieve met 163 pk en automaat. Verder alles leder, veiligheidspak, 3D navigatie over NG4. Kortom alles zit erop behalve een schuifdak.

Mijn dealer weet het niet, hij kan mij niet zeggen of de kabel er al dan niet ligt. Ook Citroën Benelux weet het niet!!!!!


groetjes

Guido

Raar dat die kabel er in Duitsland wel inzit, ik dacht dat al de c5 in Rennes gebouwd werden ?
Waarom een ligplaats voorzien als ge daarna de halve auto moet afbreken om de kabel te trekken ?????


04 jun 2010 15:29
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: CD wisselaar
Is het nog steeds zo dat het niet mogelijk is om cd oude bekende Clarion wisselaar aan te sluiten op de C5-3?

Ik heb vanochtend namelijk ook een proefrit (2010 LB) gemaakt en was erg positief over de auto, totdat ik vanmiddag begon te lezen op dit forum en al het geklungel met de usb-box en (on)mogelijkheid cd-wisselaar aan te sluiten tegen kwam.
Dit ook al even besproken met de dealer en een monteur, krijg er niet direct overtuigend ja op als antwoord, meer van "het zou wel moeten kunnen/had er wel eens van gehoord".

Het moet in de 21-ste eeuw toch niet zo moeilijk zijn om gegevens goed af te spelen van een usb-stick/sd-card/dvd, of anders tenminste gewoon een ouderwetse wisselaar aan te sluiten (aangezien de usb-stick zich ook gedraagt als 6-cd wisselaar) :smt017

Ik wil niet weer moeten kiezen tussen muziek of navigatie materiaal, daarvoor heb ik in 2001 al een wisselaar moeten aanschaffen omdat Fiat niet zo Forward-thinking waren als ze riepen in de reclame (dvd-roms waren toen al gemeengoed, de Connect nav had echter nog cd-rom en dat was ook de audio-mediaspeler). Mijn huidige Peugeot kreeg om exact dezelfde reden al gewoon een wisselaar mee af-fabriek, maar 10 jaar later presteert Citroen het nog om dit niet op orde te hebben.

Of zie ik iets over het hoofd? (behalve dat ie wel lekker rijdt), dan hoor ik het graag :smt023
(NB: ik wil niet een telefoon of mp3-speler op een beugel monteren en die dan apart bedienen via de aux-in in het dashboardkastje).

_________________
Afbeelding Afbeelding


20 aug 2011 18:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 110 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.