Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 uitschakelen eco mode 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Maarten schreef:
Ah ja, maar wat jij net beweerde is wat anders.
Jij zei, dat het onjuist is dat de Eco-mode de electrische bediening van de achterklep uitschakelt. Dat is dus niet zo.

Wat jouw probleem is, is dat de Eco-mode zelf te snel ingrijpt. Dat kan zeer zeker een juiste bewering zijn, maar dat is wel, in het licht van de discussie, een heel ander argument. Het uitschakelen van de electrische achterklep is een gevolg daarvan, maar niet de fout an sich.



Doordat eco mode in schakeld kan je de klep niet bedienen met de afstandbediening dat lijkt me toch echt een fout dit had namelijk nooit op de eco mode moeten zitten

Mercedes BMW Porsche Opel hebben hier geen last van en hebben ook allemaal een eco mode op de auto maar hoe dan ook klep blijft ten alle tijden werken ongeacht welke modus hij staat


01 sep 2010 11:55
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 31 jan 2010 13:07
Berichten: 52
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 45000
Kleur: Zwart metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Maarten schreef:
Ah ja, maar wat jij net beweerde is wat anders.
Jij zei, dat het onjuist is dat de Eco-mode de electrische bediening van de achterklep uitschakelt. Dat is dus niet zo.


Nee hoor, dat heb ik helemaal niet beweerd:

bdc schreef:
Volgens mij is er geen probleem met de eco mode, die werkt zoals het moet.
.. Als je met een auto +100km rijdt, onmiddellijk daarna de kofferklep elektronisch opent en ze dan na 2 minuten niet meer elektronisch dicht krijgt o.w.v. eco mode is hoe dan ook niet normaal, ongeacht de weersomstandigheden.


De klep gaat niet meer dicht omdat de eco modus aan staat. Als die te snel ingrijpt, ervaren we dat als een probleem. Dan willen we niet horen dat de eco modus perfect werkt (dat merken we dagelijks) en dat we zo maar verder moeten. Dit is géén te verwachten gedrag (ook niet volgens het boekje) en duidt op een probleem. We constateren enkel dat de eco modus te snel ingrijpt. We beweren toch niet dat die niet naar behoren werkt?


01 sep 2010 12:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 19:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Sorry BDC, ik doelde eigenlijk op de reactie van GoldRush, niet op de jouwe.

GoldRush, de vraag is dus voor jou of je mag verwachten dat de electrische achterklep door de ecomode wordt afgeschakeld, ja of nee. Jij verwacht van niet, Citroën heeft het anders ontworpen. Jammer, maar daar kun je niets aan doen.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


01 sep 2010 12:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
GoldRush schreef:
Mercedes BMW Porsche Opel hebben hier geen last van en hebben ook allemaal een eco mode op de auto maar hoe dan ook klep blijft ten alle tijden werken ongeacht welke modus hij staat


Nee ze hebben geen ECO mode, je kunt een Benz W212 leegtrekken door de kofferbak open te laten staan. En ook een Benz of Porsche start niet meer als de accu leeg is. Ik zou zeggen: ga eens met een Benz eigenaar praten over elektrische problemen ;) D'r zit geen enekele beveiliging op, als onder het rijden de spanning wegvalt (dynamo stuk) dan vallen een voor een de units uit, afhankelijk van hoeveel spanning ze nodig hebben en ook dat komt schijnbaar voor. :roll: Bimmers staan erom bekend dat ze stilvallen door een gebrek aan stroom, maar ze blazen ook nogal eens zaken op door een teveel aan spanning.

BTW Als je op je gloednieuwe Benz het contact afzet dan blijft zelfs je wisser nog gewoon midden op de ruit staan! Dat Duitse spul is sowieso niet bijzonder intelligent: staan je wissers op auto dan gaan ze bij het starten gelijk heen -en-weer ivm dauw, in de handleiding waarschuwen ze je dat je de automatische wissers uit moet zetten als het niet regent! Noem het dan gewoon een variabele interval...jaren 70 technologie, had een Citroën Sm ook al. :P

Dus wees blij dat Citroën je C5 niet als een Benz heeft ontworpen, laat staan een slOpel...

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


01 sep 2010 13:08
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 okt 2009 09:58
Berichten: 65
Woonplaats: Havelterberg (Dr.)
Auto: C5 PH3 Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 223.000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Ook ik heb last van een achterklep (C5 Ph3 Tourer) die niet meer sluit, nadat hij (meestal) nog wél netjes opent op de afstandsbediening.

En daar zit hem nou het probleem: als 'ie elektrisch geopend is, is hij best zwaar om weer te sluiten. Zéker onhandig als je ook nog met een baby en 2 tassen loopt te leuren... :)

Vorig jaar een nieuwe accu er in laten zetten en dat loste het probleem zeker op!!! Maar na 8 maanden was het weer zover...

Even gekeken en het was dan wel een zware accu, maar ik zie nu pas: een merkloze.

Ben ik nooit zo tegen, maar ik ben wél tegen het niet functioneren van die klep! :) Dus ik wil best wat geld neertellen voor een betere accu, als ik dan zeker weet dat ik nooit wéér opnieuw dit gedoe heb...

Mijn vraag: wíe heeft er een perfect functionerende elektr. achterklep op zijn C5 Ph3 Tourer -> hoe lang al? -> welke accu zit er in? :)

Anderszins suggesties welke accu hiervoor het beste is en hoeveel Ah voldoende / het beste is?

Dank! Auke.

_________________
www.deflect.org


13 jan 2013 23:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Perfect is ie misschien niet, maar bij mij functioneert de achterklep gewoon goed, tenzij je heel veel er gebruik van maakt (of bv de deuren lang hebt opgehad oid). Dat ie juist dienst weigert als de klep openstaat heb ik niet ervaren, bij mij is het meestal als je hem dan voor de zoveelste keer open doet.
En de eco mode werkt in de winter een stuk eerder als in de zomer, want je accu heeft ook veel minder reserve. Maar sinds de update hiervoor is het bij mij in elk geval een stuk minder storend geworden, als zal ik wel een zwaardere accu plaatsen als ie ooit stuk is (want het blijft allemaal erg kort)

Ik heb volgens mij nog de originele accu.

Oerigens, als iemand hier een hack publiceert om de achterklep ondanks de eco mode te laten werken zou ik hem denk ik wel doorvoeren. Juist de achterklep is wel een irritante als ie het weer eens niet doet. En je moet het wel heel bont maken om daarmee de accu echt leeg te trekken.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


14 jan 2013 10:14
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 okt 2009 09:58
Berichten: 65
Woonplaats: Havelterberg (Dr.)
Auto: C5 PH3 Tourer
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 223.000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Wat mij toch alweer een paar weken beter gedrag heeft opgeleverd (3wk and counting, w.o. Wintersport met temps van -15 en erger), was een nachtje aan de lader.

Van niet meer dicht gaan tot probleemloos 3x open en dicht zonder gestarte motor.

_________________
www.deflect.org


10 feb 2013 23:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Mijn achterklep gaat nooit elektrisch open, geeft ook niet past, toch niks achter. :smt089

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


10 feb 2013 23:54
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 20:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
EvilTwin schreef:
BTW Als je op je gloednieuwe Benz het contact afzet dan blijft zelfs je wisser nog gewoon midden op de ruit staan!


Zag laatst een BMW X1 staan, ruitenwissers halverwege de ruit. Wat een armoe, dacht ik toen. Daar betaal je dan "premium geld" (voor wat het waard is) voor...


11 feb 2013 10:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 apr 2012 21:08
Berichten: 409
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Ruitenwissers halverwege de ruit is ECHT crisis inderdaad. Zo weet je van niks, zo valt je leven in duigen....


11 feb 2013 12:44
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 20:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Het is niet zozeer de horror van een onvergeeflijke ellende, maar eerder de technische geraffineerdheid (gebrek aan) van het product.
Voor een land waarbij z'n producenten zichzelf op de borst slaan op het gebied van afwerking en geraffineerde producten, vind ik het ongelofelijk dat zo'n detail ongeroerd blijft.

Als je het puur wil zien als cynische opmerking en een "waar maak je je druk om", prima. Hetgeen ik en ET (naar ik aanneem) willen aangeven, is dat de gevestigde (Duitse) orde niet maalt om dit soort ontwikkelingen. De consument koopt het product toch wel. Zolang de autopers maar bijna erotische poëzie opschrijft over de sluitnaden van een dashboardcomponent, voelen zij geen vernieuwingsdrang.

Veul voor weinig is het credo bij VAG / MB / BMW en dat schijnt veel mensen bijzonder aan te spreken. Het heeft, bijna jammer genoeg, geen invloed op de populariteit of het imago dat er, vooral binnen de VAG, de laatste jaren bijzonder veel technisch slecht uitgewerkte componenten gebruikt worden (lees: rommel op de markt wordt gebracht).


11 feb 2013 15:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 15:57
Berichten: 223
Woonplaats: 3e byte rechts
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
coffeecup schreef:
Zag laatst een BMW X1 staan, ruitenwissers halverwege de ruit. Wat een armoe, dacht ik toen. Daar betaal je dan "premium geld" (voor wat het waard is) voor...

Dat feature mis ik dus echt op mijn premium C5 Exclusive.
Zet ik het contact af, dan gaan de ruitenwissers altijd omlaag.
Hooguit kan ik ze nog in de onderhoudsstand helemaal omhoog zetten.

Maar halverwege de ruit laten stoppen kan niet meer.
En dat is ontzettend handig in de winter als je de voorruit wilt bedekken om 's ochtends niet te hoeven krabben.

Hoezo armoe?

_________________
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety             Afbeelding


11 feb 2013 16:02
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2012 20:39
Berichten: 321
Auto: Lexus CT200h
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Afbeelding


11 feb 2013 16:12
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 apr 2009 20:23
Berichten: 674
Woonplaats: Grobbendonk ( België )
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Sinds een maand moet ik mijn achterklep ook meer dan mij lief is zelf openen en sluiten !! Nooit geen last van gehad voordien... zal dus van de week maar eens een nieuwe batterij laten plaatsen denk ik. Want het is niet zo leuk wanneer je collega's van het werk met een lach zeggen " Wilt de dame niet meer naar u luisteren" :mrgreen:


03 maart 2013 20:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 aug 2013 18:56
Berichten: 295
Auto: C6 3.0 24V exlusieve
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitschakelen eco mode
Even voor degene die het nog niet wisten zoals ik tot vanmiddag, er is een update in ieder geval voor de PH3 wat betreft de ECO Mode. Beide sleutels meenemen en een beetje tijd en dan opnieuw laten programmeren.

_________________
Austin Cambridge, Simca 1000 Rally1, Peugeot 304 coupé S, 504, 309, Alfa Romeo 2000, Renault Laguna 2, SAAB 9-3 SS, BMW 318 + Z3, Volvo V70 T 2005, Citroën AMI, Dyana,GS,BX,ZX, SAXO VTR, Berlingo, Xantia 1.6+1.8 16V, C4 autom. 2005, C5 PH1 2.0 16V autom. break eigen import demo van Citroën Duitsland, C5 PH2 2.0 16V break, C5 Tourer 2.0 16V 2008, C5 THP 155 sedan autom. 2014, C6 3.0 24V excl. 2012.


05 jun 2015 15:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.