[TUTO] Rear Seat Entertainment (was: Schermen monteren...)
Bij de montage van het tweede scherm (zie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=63&t=4310), heb ik een paar fotootjes gemaakt. Sorry van de slechte kwaliteit, maar als iemand weet hoe je met een iPhone een deftige foto kunt trekken, hoor ik het graag
Stap 1: Teken de houder waarin het scherm moet komen af op de hoofdsteun. Zorg wel dat je niet de buitenste rand neemt, maar de rand van het bakje waar het scherm in moet klikken. Dit hele verhaal is trouwens een geval van "measure three times, cut once"
Stap 2: Snij met een scherp mes kruiselings in de rechthoek die je afgetekend hebt. Je mag tot in de uiterste hoeken van de rechthoek snijden.

Stap 3: snij de rechthoek uit, maar zorg ervoor dat je hem langs de 4 kanten een halve centimeter ofzo kleiner maakt dan de kader die je afgetekend had. Overtollige stof plooien we naar binnen bij het monteren van de kader.

Stap 4: Neem nu alle stof en schuim weg die onder die rechhoek zit die je net uitgesneden hebt.

Stap 5: Nu is het een kwestie van de kader erin te duwen en de overtollige stof (die halve centimeter) mooi mee te laten plooien naar binnen. Dit is de reden waarom je dat kruis wel tot tegen de afgetekende rechthoek mocht snijden, want anders krijg je die stof in de hoeken er nooit onder.
Stap 6: nu is het enkel nog een kwestie van bevestigen van de kader aan de binnenkant van de hoofdsteun. Ik heb dit met tie-wraps (colson-bandekes voor de Belgen

) gedaan, aangezien het harde plastic gedeelte nogal diep zit en dis niet echt geschikt is om schroeven te gebruiken. Een heel handig weetje is trouwens dat de binnenkant van de hoofdsteun heel makkelijk toegankelijk is omdat de onderste harde plaat waar de 2 stangen door zitten gewoon weggenomen kan worden. Je hebt dan een zee van ruimte om een oplossing te zoeken om die kader stevig vast te zetten. On top of that: Citroen heeft blijkbaar dit reeds voorzien, want er zit een gaatje in die plaat en in de plastic binnen-behuizing van de hoofdsteun om een kabel door te voeren. Mooi gedaan!

Stap 7: nu enkel nog het kabeltje erdoor (door dat gaatje dus) schermpje vastklikken in de houder en een oplossing zoeken om de kabel door de rugsteun van de zetel naar beneden te brengen.
PS: Ik had trouwens een extra hoofdsteun gekocht "voor het geval dat ...", en die heb ik niet nodig gehad, dus die mag weg als iemand interesse heeft (zie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=10&t=4312)